A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Coupé (1993-2000)

Coupé 20v turbo 

Az ítélet értékelése
3,8(8 db)

Cupidó a szerelem nyilasa...

Szöveges ítélet

Miután egy szomorú éjszakán totálkárosra törtem az előző autómat (Fiat Coupé 16v turbo) az én hülyeségemből kifolyólag nem bírtam nyugodni amíg nem vehettem egy másikat. Persze ezt már nem állt szándékomban összetörni (bár az előzőnél se volt tervben). 3 év gyűjtögetés és hosszas kutakodás után végre megleltem azt az autót ami képes volt betölteni azt az űrt ami az előző hiánya hagyott bennem. 1millió 300ezer Ft-ba került papírmunkával (magyarországi). Aki nem ismerné a típust itt egy kis ismertető: A Fiat Coupékat 1993tól gyártották 2000-ig, ezzel a motorvariánssal pedig 1997-től a gyártás beszüntetéséig. A külsejét Chris Bangle (volt BMW tervező) álmodta fémbe a belsejéért a Pininfarina műhelye volt felelős. Véleményem szerint mindkét téren kiváló munkát végeztek. A kocsit elől McPherson felfüggesztéssel hátul pedig csatolt lengőkarral szerelték, az első-keréken keresztül kerül a nyomaték az aszfaltra egy sperr difi segítségével.A kocsi meghajtásáról pedig két literes öt hengeres benzines turbó motor gondoskodik (220lóerő 310 NM) Korának leggyorsabb fronthajtásos autójaként tartják számon (legalábbis így tudom) 0-100ra 6.5 másodperc (vannak források ahol 6.2 másodperc van megadva) végsebesség pedig 250 km/h az öt fokozatú váltós modell esetében (gyári adat), a kocsi pedig 1300kg. Ezek a száraz tények és most következzen a szubjektív véleményem. Hogy milyen az autó? ISTENI! Érdemes róla youtubon revieweket nézni (tesztelte többek között már Richard Hamon és Jerremy Clarkson is mindketten elismerően szólva róla bébi Ferrariként becézve) Annak ellenére ,hogy elsőkerék hajtású remek kis élmény autó, sokáig nagyon semlegesen viselkedik és nem érezni az alulkormányzottságot köszönhetően a Visco rendszerű sperrnek, a motor remek darab. A régi vágású öthengeresnek mély öblös hangja van amely igazán fordulaton jön meg, ezért lehet vele csendben is vonulni de ha az ember odalép neki mélyen,hörgősen és karcosan felüvölt. A motor 7000-res fordulatnál tilt le de magas fordulaton se fullad ki annak ellenére ,hogy maximális teljesítménye 5750 rpm-nél jön meg max nyomatéka pedig 2500 rpm-nél. Ez az autó egészen más karakter mint a régi 16vt-m volt. Alacsonyról már elkezd húzni és sokáig csak csörtet előre. Váltója szerintem remek darab fémesen és kattan be minden fokozatba. Akit már vittem vele mind elismerően bólintott az autó teljesítménye láttán. A futómű igaz ,hogy nem csillió lengőkaros csúcstechnika de a relatíve alacsony súly (1300kg) és a kemény futóműnek köszönhetően alap állapotban is rendkívüli mértékben fekszi az utat, bár ennek az ára az ,hogy az úthibákat nem túlságosan kedveli, olyankor eléggé kényelmetlen. Viszont nem is kell 10 lengőkart cserélni benne nem igaz?:) Gyakran hangoztatják ,hogy 300 lóerő fölött már nehéz a teljesítményt levinni az útra ,nos a Coupé ezt a 220 olasz paripát még simán letudja és nincs benne kétségem ,hogy 300al is boldogulna. A megállásról 4 dugatyús brembók gondoskodnak 305mmes tárcsákon feszülve hátul ennél egyszerűbb szerkezet 2 dugatyúval. Fékezés szempontjából se lehet panasz, nagyon hamar megáll és közben is kormányozható marad köszönhetően az egyetlen elektronikus segédletnek az ABS-nek. Igen, ebben nincs más, nincs semmilyen elektronikus bizbasz ami beleugatna a száguldásba, van akinek ez nem tetszik nekem kifejezetten igen. Ez egy őszinte autó, ha túl gyorsan mész őszintén megöl. Egy kevés szó a belbecsről, Pininfarináék tudnak, ajtón a kárpit és az ülések meg a kormány és a váltógomb bőr, a műszerfal teteje szerintem valami bőr hatású anyaggal bevonva a többi meg műanyag. Sokan itt már húznák a szájukat de Pininfarinánál még ígyis megoldották hogy egységes legyen az öszkép, és a kocsi kora ellenére frissnek és szépnek hat. Aki nem hiszi járjon utána. A kocsiba az ülésekkel nem vagyok egyedül megelégedve, szépek, viszont az oldaltartásuk sajnos kevés (pedig arra azért gyakran szükség lenne) de legalább kényelmesek (mint amennyire átlag egy 17 éves autó ülései kényelmesek lehetnek). Elől azért kényelmesen ellehet férni, hátul kevésbé de nem megoldhatatlan kisebb távok megtétele ott se. Igazából olyan a belseje ,hogy egyszerűen jó beülni, olasz bőr illata és szép vonalak. A kocsi fogyasztásáról: Hát van neki:) vegyes átlagban 8.5 literrel el lehet járni, városban nem nézem mert minek ha pedig nyomom neki szintén nem. Nálam igazi hobbi autóként van tartva úgyhogy annyira nem vág a földhöz ,hogy eszeget. Csomagtartó: meglepően nagy van neki egy korabeli hasonló kategóriájú autóhoz képest (pl Alfa Gtv) két bőrönd pár kisebb bizbasz elfér benne illetve az egyik hátsó ülés dönthető ami megkönyíti a hosszabb dolgok (pl horgászbot) cipelését. A nagy pakolásban a szűk csomagtér nyílás akadályoz igazán illetve a csomagtér fedő két támasztó/tartó vasa ami az ajtó csukásakor ,,becsukódik,, a csomagtérbe. A kocsi külsejéről: nos ez az ami igazán megfog, lehet ,hogy csak én vagyok így vele de egyszerűen GYÖNYÖRŰ!. Minden kis részletet, minden hajlítást és formát, a kettős ,,övvonalat,,a lámpákat mindenét imádom. Van egy kis életérzés benne a 90es évek Ferrarijaiból (amúgy közös alkatrész is akad, ebben az esetben az index lámpa) gyakran össze is keverik vele. Sokan mondják azt autójukról h megbámulják az utcán, ez esetben is ez a helyzet köszönhető a szépségének illetve a ritkaságának. De nem csak megbámulják, hanem valami szinten hat is rájuk. Volt már rá példa ,hogy a kocsihoz visszatérve két lány fényképeztette magát vele, olyan is volt ,hogy egy kisgyerek apjával sétálva így kiáltott fel ,hogy apa nézd Ferrari! Általában a kisebb gyerekek integetnek, kiabálnak utána ,hogy klassz a kocsi, körbeállják, találgatják mi lehet, ilyesmi, a csajok is megbámulják mosolyognak felé stb szóval senkit nem hagy hidegen. Ezek mind megtörtént esetek. Most jönne az a rész ,hogy ki mindent hagy ott lámpánál, milyen autókat aláz le. Mindenki képzelje ide ezeket a dolgokat, nem kenyerem a faszméregetés. Mindenesetre a 6.5 másodperces 0-100ra sprint nem hazudik és az autó nagyon vehemensen ér fel 200ra és utána is szépen halad a végsebessége felé amit könnyen meg is fut.Kis tuning után sokkal többet is tudhat. Végére hagytam a karbantartás részét. Nos tekinthetően ,hogy 3év alatt töviről hegyire átolvastam a service manualt (kb 800oldal) és olvasgattam a netes forumokat (nagyrészt az angol fccuk.org-ot) már alapból úgy mentem oda autót venni ,hogy tudtam 3 dolog ki fog rajta jönni.
A 20V turbó verziónak egyik betegsége a gyengén öntött leömlő, amit csak 3adik nekifutásra 1999re sikerült jóra megtervezni, az azelőtti verzióknál szinte mind előjön az ötödik hengernél a leömlő megrepedése. Vagy hegesztetsz egyet acélból (120ezer) vagy veszel egy bontottat (ami majd megint megreped ha az első szériákból van) vagy rendelsz egy rozsdamenteset netről 40ért(némelyik jó némelyik nem) vagy meghegeszteted mesternél. Én az utóbbit választottam, eddig jól teljesít. Második ilyen típusbetegség az egyik motor hátfala mentén futó vízcső elöregedése és megrepedése. Angol forumon hose of the death néven fut és elég gyakori(előbb utóbb mindegyiknél előfordul), szerencsére én időben észrevettem ,hogy baj van. Csövet már nem gyártanak raktáron nincs is (mivel hogy fogyott) de kínában gyártanak szilikon cső készletet a típushoz és nem csak azt az egy csövet hanem az összeset cseréltem készletbe egyúttal. Ebayről rendelve 20 ezer forintot kóstált a teljes készlet szép kék színben). Másik gyakori jelenség a kézifék bowden berohadása. Télen az autó nincs használva de a kis átmozgatásánál észrevettem hogy befog az egyik oldalon a hátsó fék. Nem került sokba. Gyakori probléma még ,hogy eltömődhet az injektor. Bár ezt betudható a későn vagy nem cserélt benzinszűrőnek is. Az történt ,hogy üzem meleg autóval leállítás után nyáron csak 4 hengerrel indult. Ilyenkor nincs szép hangja. Injektor tisztítás rendbe rakta (volna) ha nem történt volna az a vicces eset hogy a szerelőm leejtette a földre az injektort és az a műanyag felére esve megtört. Új injektor 50ezer, lancia dedra bontásból beszerezve 5 ezer forintomba fájt. Utána jobb volt mint az új. Ezenkívül cserélni kellett a vízhűtőt ami sajnálatos módon kilyukadt, illetve a klíma nem működik, ereszti a gázt, most javíttattam ki a klímahűtőt, következő hónapban kerül bele. Mivel hobbi autó szeretem szerelgetni, illetve szereltetni, van benne valami szép ,hogy szép lassan épül szépül az autó. Rövid összefoglaló a többi apróságról: A vétel után teljes vezérlés csere skf szíjakkal, görgőkkel és vízpumpával (biztos ami biztos) olajcsere évente vagy 8000km-enként Selenia 4k olajjal (gyári olaj nekem abszolút megfelel) lökhárítót ügyesen megpadkáztam 2. hónapban annak kijavítása és lefényezése,összes szűrő cseréje, lámpabura félpolírozása mivel műanyagból van és egy idő után bemattúl. Futómű beállítás (már úgy vettem meg hogy a középvonaltól kicsit jobbra állt a kormánykerék). Turbónyomás mérő óra beszerelése (szerencsére pont olyan méretű mint az óra a középkonzolon annak a helyére beépítve gyárinak hat. Kiegyenlítő tartály kupak cseréje mivel nem zárt rendesen. Majd műszaki vizsgára felkészítés amire lekellet szedni a hátsó lökhárítót(amúgy se tetszett) helyére rakni a gyárit ami tartalmazott rendszámtábla világítást,kapott Zeus rozsdamentes dobot(nem volt rajta csak egy hosszú cső). Olajhómérséklet mutató nem működött, olajgomba csere megoldotta. Amúgy Coupé rendelkezik olajnyomás mérővel. Nem is értem ,hogy ezt manapság miért nem építik be az autókba. Pedig igazán hasznos. Elektronikailag nem volt vele baj. Amire figyelni kell ennél a kocsinál hogy hagyjuk a motort bemelegedni majd hajtás után a turbót visszahűlni. Mivel a motor euró2-es sok minden nem tud elromlani rajta, nincs rajta egr szelep,se direkt befecskendezés se semmi. A motort 300 lóerőig kis pénz és energia befektetésével lehet húzni afölött már szükségessé válik a kovácsolt dugattyú/hajtókar (ezek ennyit bírnak). Az angolok ezt a motort 5-600lóerőig szokták húzni,illetve a dedra integrale vagy az alfa q4es hajtásláncát belevarázsolva őszkerekessé is tehető ha valakinek ilyen ingere van. Mindenesetre ennyi pénzért kevés autó tud ekkora élményt adni mind végsebességben mind gyorsulásban,mind úttartásban mind megjelenésben.

Hibalista

- Vízcső 20 ezer Ft, Leömlő 15 ezer Ft, Injektor 5 ezer Ft,kézifék bowden 10 ezer Ft, klímahűtő 6 ezer Ft, Kiegyenlítő tartály sapka 2 ezer Ft, vízhűtő 60 ezer Ft.

Ide hordtam szervizbe

Kisvárosi műhely. Mindig hozzájuk viszem az autót, régóta ismerem őket és megbízom bennük, mindig korrektül megjavítanak mindent amit kérek korrekt összegért.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1997
Kényelem (5) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 130000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Coupe 16v turbo Következő autója? egyenlőre nem áll szándékomban lecserélni
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Coupé 1993

További ítéletek (19 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)