Ez volt az első...
Szöveges ítélet
Első saját autóként, valami takarékos, fiatalos autót akartam venni. Feltételem csak az volt, Fiat/Alfa JTD legyen. Hirdetéseket nézegetve találtam tőlem 20 kilométerre, egy gyönyörű kékmetál 1999es Bravát. A gond az volt, hogy csak 1.9 TD szerény 55kw 75 lóerős motorral volt szerelve. A szívem átvette az irányítást az agyam felett így, hát elmentem megnézni... Jó lelakott volt a belseje, az autó tetejéről mállott a lakk. Ettől függetlenül nagyon tetszett az autó így hát megvettem.
Motorikusan már akkor is nyilvánvaló volt, hogy lomha. Csak azt nem tudtam, hogy miért? Amikor megvettem széles 16 colos felnikkel adták. Fantasztikusan ült a kanyarokban. Apám Audi A4 B7 -jével összehasonlítva, nem volt különbség a kanyarsebességben. Tavaly ősszel felkerültek rá a szabványos 14es téligumik és azóta sokkal fürgébb lett, jobban gyorsul. Hátránya viszont, hogy a fékút megnőtt és a kanyarokban billeg az autó. Idén beszereztem rá egy 15ös szettet, ami a legtökéletesebb erre az autóra.
Kuplungja valami fantasztikus! Egy év alatt 1x sikerült lefullasztanom. Az ember szó szerint leugorhat a kuplungról nem fog lefulladni. Szervója nekem kicsit túl könnyű. Főleg autópályán adhatna több visszajelzést. Futóműve, fékek átlagosnak mondhatóak. Váltó pontos, kissé hosszú utakon jár. Hátramenetbe néha nehéz kapcsolni. Vegyes fogyasztása 7 liter. Városban 4 -dik fokozatban 50 -nél 1600 -at, 100 -nál 5 -ikben 2500, 120 -nál 3000 forog a motor. Egy olajcsere periódus alatt, pontosan 1 liter olajat eszik meg. Ezeknél a motoroknal az a lényeg, megkapja időben 12e kilométerenként az olajat/szűrőket, hidegen 2000 fölé nem szabad pörgetni... ezeket megadva szinte örökéletű a motor!
Enyém egy SX felszereltségű modell. Nagy melegben a klíma hátásfoka megfelelő. Télen a fűtés 15perc után ér valamit. Az autó nagyon tágas és kényelmes, szerintem kategórián fölüli. Maga az autó mai szemmel is tetszetős, főleg ilyen kis pénzért. Ezeknél az autóknál nem a korrózió, hanem a lakk kopása okoz gondot.
Alkatrész bőven van, ma már minden sarkon bontanak Bravo/Bravákat. Én magam diák számára is könnyen fenntartható... csak tankolni kell bele és megy. Lehetnek kisebb elektronikai hibái pl. ablakok belassulnak, kapcsolók elromulnak. Csak ajánlani tudom!
Hibalista
- bajuszkapcsolók - fényszóró magasság állító - légzsákvezérlő elektronika - műszeregység - több helyen beázott -
Ide hordtam szervizbe
Auto Moto Kálazi - Nové ZámkySzlovákia
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Fiat Stilo vagy Alfa Romeo 156 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |