A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Daihatsu » Applause (1989-1997)

Applause Xi Limited 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Álruhás GTI, egyébként megbízható igásló

Szöveges ítélet

Kicsit hosszabb lesz az írásom az átlagosnál, mert a feltett kérdésre, hogy mik történtek nagyjából 483e km alatt, nem lehet pár mondatban összefoglalni, hogy milyen egy Applause "tartós" tesztje.

Kicsit b?vebben a járgányról: 91-es évjárat, én 93 augusztusa óta, tehát több, mint 11 éve használom. Metálfekete, (baromi kényes szín) az akkori "Limited" szériából való. Ez annyit jelent, hogy csak ezeket csinálták ebben a színben, illetve szebb, finomabb a kárpitja, mint az Xi-jé. Színre fújt tükör és lökhárító, illetve az Applause felirat nincs aláhúzva, és aranyszín?. A szerel? szerint a hátsó futóm? sem teljesen egyforma, de ebben nem mélyedtünk el. A felszereltsége szerintem az Xi-vel azonos, szervókormány, minden ablak és tükör elektromos, belülr?l nyitható a csomagtartó és a tanknyílás, és persze 105 lovas injektoros er?gép. A motor konstrukciója szerintem korát megel?z?en jó, a németek csak most tudtak ilyen motort csinálni 13 évvel ezel?tt nem. Az id? és a km-ek az erején nem látszanak, sík úton szélcsendben most is elteker 190-ig a mutató, ha fúj a szél, akkor széliránytól függ?en ez akár 205 is lehet, nemrég volt alkalmam "tesztelni", hogy még mindíg tudja ezeket. A sok km csak abban látszik, hogy kb. 1 l/1000 km az olajfogyasztása, 180-as tempónál persze több, de ezt ritkán kell teljesítenie. (Az olajfogyasztás emlékezteti a skodás múltamat, de ott 40e km után jött.)

Némi statisztika, hogy mi minden kellett hozzá a 11 év alatt. Annyit még tudni kell, hogy 2 évesen a kollégám felborította az M7-esen, majdnem totálkárra vette a biztosító, de meg lett csináltatva, semmi sem látszott rajta, gyönyör? állapotban vettem át 48e km-el. Szóval: els? kuplunktárcsa csere 220e-nél, els? féktárcsa cserék 330e-nél. A harmadik váltó van a kocsi alatt, el?z? kett?ben az ötödik fokozat meghalt, pedig mindíg le volt cserélve 40e km-ként bennük az olaj. A motoron lévó ékszíjjal hajtott holmikat már minimum egyszer, de azt hiszem a generátort már kétszer is fel kellett újítani, mert hol a csapágy adta fel, hol, meg a generátor bele. A szervót és a vízpumpát a bontóban vettem, már azt sem tudom mikor, jól m?ködnek, a generátort mindkétszer a FERVILL-nál csináltattam, viszonylag elfogadható áron. A negyedik aksit koptatja az autó. Ezidáig a 3. kipufogó garnitúra van a gép alatt. A gyári kb 5 évig bírta, a Bozal másfél évig, (nehogy ilyet vegyen valaki!), a Walker mát több mint 6-éve rajta van, és most kezdett lyukadozni a középs? és a hátsó dob, ezért ezeket kellett cserélni. Most tetetttem bele a 6. szélvéd?t, mert megint berepedt, A f?t?radiátor is kétszer cserél?dött már, illetve a h?t?t tavaly cseréltem egy bontóbelire, mert gyöngyözött a víz a tetején.

Azt hiszem négy garnitúra lengéscsillapítót elfogyasztottam már, a fékbetéteket nem számolom. Ami még húzós kiadás volt, az egy komplett katalizátor kipufogó csonkkal együtt az említett bontóból, mert valahogyan eltöm?dött és elfordult (!), és nagyon lefojtotta a motort, alig ment 120-at, és sokat evett. Egyébként a fogyasztása szerintem a kategória legjobbja. Pár éve megjártam Olaszországot 5,2-es átlaggal. A rekordom 4.2 liter, de ez autópálya és 85-nél nem több, nincs el?zés, nincs lehúzott ablak, mindenki megel?z, stb... Azt hittem sosem érkezem meg, de kíváncsi voltam mit tudok kihozni az autóból és a lábamból. Persze van másik irányú rekordom is, mert 13l-es fogyasztást is sikerült produkálnom, 180-al oda-vissza Gy?r. (Ezt a kijelentésemet rend?rök el?tt visszavonom.) A városi átlag 7-8 között, vegyesen 6-7 között, vidékre ha nem sietek, akkor 6 alatt van. Azt még tudni ikell, hogy minden nap használom, és majd 40e km-t megyek egy évben, ami átlagban kicsivel több, mint napi 100 km.

Csak a 10e km-kénti olajcserére és átvizsgálásra viszem szakszervízbe, Csepelre a Védgát utcai Ford szervízbe, régen Daihatsu szervíz és képviselet volt, de most is csinálják a Daihatsukat, és van egy srác, aki nagyon ért is hozzá. Vele szoktam megbeszélni, hogy mit és hogyan javíttatok, van amikor ott csináltatom meg, de mondjuk van egy másik jó autószerel? ismer?s?m is, így ami nem a motorral kapcsolatos, azt van, hogy vele csináltatom, mert esetleg ólcsóbb.

Rozsda? Sajnos már van! Már csak azért is, mert a tet?csere miatt van egy csomó hely, ahol javították, és ugye az már nem a gyári, galvanizált felület. Így a bal els? ajtóoszlop rohad, egy-két ajtósarok, meg egy helyen a jobb els? ajtó alja, a tankbeöm?, és a küszöbökön látok némi habosodást a fényezésen. Igazából ezek kívülr?l még nem látszanak, így nem ront az esztétikai megjelenésen.

Egyébként tök széria, két els? ködlámpákon és egy plusz dudán, pótféklámpán kív?l semmi tuning nincs rajta. Megy mint állat, ezért is írtam a címben, hogy egy áltuhába bújtatott GTi.

Azért lehetne benne ABS, esetleg légzsák és oldalmerevítés, és máris lemoshatná a színr?l az új kocsikat is akár.

Azért ne csak negatívumokat írjak, van egy csomó jó tulajdonsága is. Még soha nem hagyott ott a 11 év alatt, még szar váltóval, vagy gyenge aksival, szivárgó radiátorral is mindíg haza tudtam jönni. 483e km magáért beszél. Azt a fogalmat, hogy "nem indul be" nem ismeri, soha nem kellett vontatni. Mindíg csak én húztam más autókat. Soha nem volt gondom azzal, hogy nincs alapjárat, vagy melegszik a motor. Aki nap-mint nap autózik, esetleg messzire is, az tudja mennyire fontosak ezek. Teljes a bizalmam a kocsi felé, már jól ismerjül egymás korlátait. Baromi jól variálható és pakolható csomagtérnek köszönhet?en igencsak kihasználható, ágyat, hüt?gépet, mosógépet, szekrényt és bicajt is szállítottam már vele. mindamellett kényelmes, és jó vezetni. Mentem már nem szervós, fapados Applausse-al (L) is, hát azt nem élveztem ennyire. Néha meg tudsz lepni, le tudsz "alázni" egy-egy presztízsmárkát, akár a szrádán, akár a piros lámpánál. Egyszóval szeretem, és meghálálja a tör?dést. Most jutotam el oda (anyagilag), hogy vettem rá négy alufelnit, mert az eredetieket már alig lehet kicentírozni. 14 colos. 195/65x14 gumikat kapott, de így utólag úgy érzem, hogy a 195/55x14-es kellett volna. Szerintem a 15 colos sok lenne neki.

Még egy szösszenet: A legutóbbi vizsgáztatásom úgy zajlott, hogy elmentem a Mozaik utcába id?pontot kérni, hogy ne fussak ki az id?b?l, és majd addigra átnézetem a kocsit, mire hoznom kell. Azt kérdezi a fazon, hogy itt van-e az autó. Mondom igen. És jó? Mondom igen. Akkor miért nem most vizsgáztatja, miért akarja újra visszahozni, ha nem sikerül, akkor el?vizsgának számít, és megmondják mi a baja. Hát akkor rajta. Mondanom sem kell, hogy csont nélkül levizsgázott a kocsi, így csak a vizsgadíjba került a dolog. Ezért is jó, ha naprakész az autó.



Hát a teljesség igénye nélkül egyenl?re ennyi jutott eszembe, illetve nem akarom untatni a kedves olvasót.

Üdv, és jó utat mindenkinek!

Hibalista

- Több garnitúra lengéscsillapító, két váltó, sok-sok fékpofa kopott már el, a generátor, vízpumpa már cseréléve lett, több aksi is elfogyott már, de majdnem félmillió km után ezek igazán nem tekinthet?k soknak. Soha nem kellett még húzni vagy trélerre tenni, tehát üzembiztos.

Ide hordtam szervizbe

Csepeli AutoNet szervíz, Védgát u., az OMW kút mögött.

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1991
Kényelem (6) Használati időtartam 12 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 48000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 436000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? SKODA 130L Következő autója? BMW 320D + Range Rover, de nem nyertem a lottón, ez csak álom.
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Daihatsu Applause 1989

További ítéletek (38 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)