A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Daewoo » Lublin (1998-2001)

Lublin II 

Az ítélet értékelése
3,0(1 db)

Lengyel szamár

Szöveges ítélet

1,5 éve vettem egy 1998as lublin2es, hogy tudjam mivel szállítgatni a motorjaimat meg a teherautóm alkatrészekeit. 350ezer forintért jutottam hozzá, gyárilag magasított, a raktérben kényelmesen fel lehet állni ami nagy előny főleg bútor szállításnál.
Motor:
Motorikusan ez a Andoria 2,5ös turbódízel (így kisbetűvel mert igazából csak 2300fordulat fölött lehet észrevenni hogy van benne de ott is csak épphogy csak). 10 liter alá nem sikerült még lenyomni a fogyasztást de hát ez nem egy korszerű motor és az autó is a Zsuk utódja, meg a kaszni is elég nagy. Hangja kb. mint egy MTZ traktornak, ha jó még a szigetelés a motorburkolaton akkor elviselhető. Ezt a motort szerelték az orosz Gazellába is.
Cserébe könnyen és olcsón javítható házi szerszámokkal is. Mondjuk a vezérműszíj cseréhez a hűtőt ki kellett szedni mert nem lehet levenni a fedelet. De a hűtőt is cseréltem mert ebben még a réz volt és kihullottak a lamellák. Sikerült 15ezerért egy bontottat szerezni ami már a műanyag/alu kombináció, egyenlőre tökéletes.
Az enyém eléggé füstölt az új porlasztócsúcsokkal is, a kartergáz visszavezetést lekötve ez némileg csökkent (így tiszta levegőt szív a turbó).
Bármilyen minőségű gázolajjal/kerozinnal/fűtőolajjal ugyanúgy megy, sima soros adagoló nem kényes.
Az olajbetöltőt ritka rossz helyre tették, nagyon nehéz beönteni az olajat. A turbós változathoz illik valami félszintetikus olajat használni, jelenleg Meguint használok 15W40, 20 liter 15000ft. Olajat nem fogyasztja különösebben, néha rá kell nézni de fél liternél többet még nem kellett rátölteni. Mondjuk én elég kímélő üzemmódban hajtom a gépet, 80-85tel.
Váltó:
Kia váltót használtak a lengyelek ehhez a szériához, jó nagy holtjátékkal működik és amíg hideg (főleg télen) nehezen veszi a sebességeket az első pár kilóméteren pedig a szervízkönyv szerinti viszkozítású olajat töltöttem bele.
Kardán:
zsírozni kell a csuklókat és a felfüggesztő csapágyakat akkor nem lesz baj.
Difi:
egyik oldalon kicsit szivárog az olaj de egyenlőre még nem veszélyes. Vételkor érdemes alánézni és ha olajos por van az oldalán akkor szivárog.
Utastér:
elég fapad kb 80as évek keleti teherautója színvonal. Az üléspozició valamelyest állítható de nagy kényelmet nem kell várni. Elvileg 3 személyes de a középen ülő lábterében van a nagyon belógó motorburkolat.
Érdekes módon fordulatszámmérőt is tettek a műszerfalra ami a generátorról kapja a jelet (ha megcsúszik a szíj egyből észre lehet venni). Olajnyomásmérő kettő is van, egy piros lámpa és egy műszer is. Meleg motornál alapjáraton 1bar nyomás még megfelelő. A külső tükör sajna ezen még nem behajtható ez már többször gondot okozott szűk udvarba beállásnál, a 3as szériánál már behajtható.
Raktér:
nagy és jól pakolható, nekem mivel magastetős még a fülke feletti rész is pakolható, egy külön ajtó is van rajta, nagyon praktikus spanifernek, mentődoboznak ilyesminek.
A hátsó ajtó pontatlanul záródik és a kitámasztása is elég egyszerűen egy 8as gömbvasból hajlított pálcára van bízva. Mondjuk ez nem romlik el az tuti. A zárak az első lámpák meg pár apróság egyébként a kispolszkiból származnak. Az oldalajtó jól működik, néha ki kell porszívózni a sínekból meg mellőle a koszt és vékonyan bezsírozni akkor szépen működik.
Első futómű:
laprugós és függőcsapszeges mint régen ezért 3000kilóméterenként KELL zsírozni. Sajna nekem ezt elhanyagolták és annyire összerohadt hogy már a zsírt sem tudom benyomni ezért tavasszal fel kell újítani. (Új függőcsapszegek, bronzperselyek, zárófedelek gyári szettben 13.000Ft). Itt jegyezném meg hogy a kormányszervó ritka jó erős, még így is egy ujjal lehet tekerni a kormányt, a céges Transiton sokkal nehezebb volt.
Hátsó futómű:
szintén laprugós széria állapotban én 1800kilót vittem vele eddig maximum, ott már elkezd visszafelé hajlani. Ha valaki huzamosabban akarja így használni célszerű még egy lapot beletenni.
Mindkét rugóköteget időnként ki szoktam kompresszorral fújatni és zsírsprével befújom így nem nyikorog.
Összességében ennyi pénzért szerintem nagyon jó volt, a legszakadtabb Transitokért kérnek ennyit millió kilóméterrel.
Ez egy olcsón üzemeltethető egyszerű autó, ha nem kell napi sokszáz kilómétert megtenni vagy pláne külföldre menni akkor megteszi. Utazósebesség 85km/h, országúton még elegendő, végsebesség 110km/h.
Gumimérete 16” és elég magas oldalfalú ezért használt gumit nem könnyű szerezni az újak meg eléggé borsos árban mennek.

Hibalista

- Hűtő (bontott 15e), összes olaj, vezérműszíj, levegő és gázolaj szűrő csere vásárláskor. Tolóajtó alja elrohadt 10ezerért újjávarázsolták, motorháztető eleje kirohadt 8e ért bontottat tettem fel.

Ide hordtam szervizbe

Saját magam javítom, egyszerű mint egy faék.

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1998
Kényelem (3) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 141000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 18000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Transit Következő autója? Sprinter
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Daewoo Lublin 1998

További ítéletek (1 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)