Praktikus, megbízható hű társ a nagy messzi, hegyes, havas, jeges Norvégiában fél Európán át
Szöveges ítélet
Elnézést érte, de kicsit hosszúra fog sikeredni ez az én ítéletem, dehát mozgalmas volt ez az 5 év együtt: nem sok Dacia Sandero járkált ennyit és ilyen szép kalandos helyeken, mint "őnacsága" :)
Hol is kezdjem?
2015 március 26 a mai dátum és 2010 március 1-én vettem át a kicsikét Budapest, Rákoskeresztúron a Renault Kelet-Pestnél. Egy 0 km-es szalonautó volt (nem tesztautó). Lizingeltük, kaptunk rá 5 év garanciát, amit nem kellett kihasználni.
Az előző kocsi már 18 éves volt és túl sokat kellett volna rá költeni, hogy megérje szerelgetni, ezért úgy döntöttünk a feleségemmel, hogy veszünk egy 5-6 éves autót. Aztán képbe került a Dacia, mivel a szomszédomnak volt egy Logan MCV-je és beszélgettünk a Daciakról (ő is azóta használja hibátlanul). Ésszerűen úgy gondoltam, hogy minek vásároljak ugyanennyiért egy 5-6 éves "márkásabb" kocsit, ha ezért a pénzért újat is vehetek és még jó is.
Ígyhát 5 éve megvásároltuk a a kis Dákót és jelenthetem nem bántam meg. Azóta már sokszorosan visszahozta az árát. Akkor 5 éve, még nem is sejtettem, mennyire messzire repít engem ez a kocsi és micsoda körülmények között áll helyt mellettem a messzi északi hóban, jégen... Tehát nem csak a szomszéd városba járkáltam vele, napi 10-20 kilométerkét.
2012 májusában dugig felpakolva megindultam vele szerencsét próbálni Norvégiába a kilátástalan magyar helyzet miatt. Végigjártam vele fél Norvégiát többször is! 2 HÓNAP ALATT 10.000 km-t!!! mentem vele át a norvég hegyeken, mire sikerült elhelyezkednem az első norvég munkahelyemre Trondheimben. (Budapest - Oslo - Bergen - Trondheim - Stavanger - Trondheim - Oslo - Tønsberg - Drammen - Trondheim)
Aztán elkisért a következő munkahelyemre, utána a harmadik norvég lakó-és munkahelyemre is, ahol végül letelepedtem.
Norvégiában 2 éven át volt hű társam a kis Sanderom, de aztán sajnos 1 éve haza kellett vinnem Újpalotára az itteni norvég törvények miatt. Nagyon megbízhatóan viselkedett, pedig aztán Norvégiában vannak távolságok igazán és egy 900 km-es utat igen lassan tesz meg az ember, mert autópályán max. 100 km/ó a megengedett és a 900 km-ből, csak cirka 300 km pálya, a tőbbi hegyes, néha sziklás-szerpentínes vékonyka út 40-50 km/ó sebességgel... és még sorolhatnám.
Szegecses gumival kifejezetten jól lehetett vele autózni a jégen. A 2 év alatt, kétszer voltam vele otthon Magyarországon, oda-vissza 4500 km, 26 óra oda, 26 óra vissza és ezt kétszer!
Nagyon megnézték a norvég emberek a kis Sanderot, mert Norvégiában csakis a Duster 4x4-et forgalmazza a Renault, ezért egész Norvégiában, csak talán 10 darab futkározik, amiket külföldről hoztak be...szerintem magyar rendszámú csak az enyém volt az országban he-he!
Jól bírta a gyürődést, "meg sem nyekkent". Pedig szinte mindig telepakolva jártam vele Magyarországon, Norvégiában és fél Európán át is!
Sok magyarországi "márkásabb" kocsi a tizede megpróbáltatást sem Persze azért az olaj-szűrő-gyertya cseréket megkapta évente és meg is fogja, mert megérdemli...
Norvégiában telepedtem le a feleségemmel minimum nyugdíjas korunkig, de nem adtam el a kis Dákót, pedig most már az itteni kettőnk fizujából bőven megtehetném, hogy kp-ra veszek egy úgymond "trendibb" új kocsit, de nem kell! Most épp Újpalotán "pihenget". A 23 éves fiúnk használja hébe-hóba, évi cirka 2000-3000 km-t és ha mi a feleségemmel haza látogatunk egy évben 3-szor, akkor a rendelkezésünkre bocsátja.
Egy szónak is 100 a vége: Egy hihetetlenül megbízható és praktikus autó! Egy jól bevált benzinmotorral. Viszonylag nagy, pakolható csomagtartóval (Suzukihoz képest mindenképp), nagyra nyíló csomagtérajtóval (én 2 méter hosszú ülőgarnitúrát költöztettem vele), 5 teljes értékű felnőtt ülésekkel. Cseppet magasabb hasmagassággal és jó hosszú járású lengéscsillapítókkal, ami miatt meglepően jól elboldogul sokféle terepviszonyon.
A szükségtelent nélkülöző, Szükséges extrákkal, amik nem hibásodnak meg...pl:
Első-hátsó ködlámpa, légzsák, ABS, szervókormány, klíma, MP3-as CD lejátszó, elektromos ablakok elől, elektromosan állítható-fűthető visszpill tükrök, fedélzeti számítógép (pontos átlagfogyasztás és megtehető út/üzemanyagmérővel), állítható magasságú kormány és vezetőülés.
A kötelező szervízen kívűl csak egyszer volt szervízben kb. 20 percre, amikor egy kis előtét ellenállást (a fűtő-hütő ventillátor 1-2-3-4 fokozatából csak a 4-dik fokozat működött) kellett cserélni. Alkatrész-szereléssel együtt 15ezer forintba került.
Idén nyáron lecseréltetem a vezérlést, az fékbetéteket, fékfolyadékot, hűtővizet, váltóolajat, motorolajat, az összes szűrőket, gyertyákat. Természetesen a legjobb minőségű alkatrészekből-olajakból.
Hibalista
- - Az izzó, ablaktörlőgumi, motorolaj, szűrők és gumiabroncsok cseréjén kívűl, csak egy kis előtét ellenállást (a fűtő-hütő ventillátor 1-2-3-4 fokozatából csak a 4-dik fokozat működött) kellett cserélni. Alkatrész-szereléssel együtt 15ezer forintba került.
Ide hordtam szervizbe
HNH autószervíz 1152 BudapestAporháza u. 61.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 85700 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Sunny 2.0 DLX | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |