2x orulsz...
Szöveges ítélet
2005-ben vettük ismeröstöl boldogan, miután egy 16 éves Dacia 1310-től váltunk meg, szintén boldogan. Eredetileg újat szerettünk volna, de mire összejött a pénz, már leáltak a gyártásával. A Logeny komolyabb felszereltséggel már túl drága lett volna akkori pénztárcánknak, hát gondoltuk, jó lesz nekünk az alig használt is, 1,5 évesen, 24 ezerrel, szervizkönyvvel, garázsba tartottan, megkimélten. Amikor árulni kezték ez volt a reklámszlogen: Próbáld ki...és még majd beszélünk! (nyersfordításban, román nyelvből). Hogy a három év alatt, amig nálunk volt, hányszor jutott az eszembe, hogy ej de elbeszélgetnék a gyártókkal, meg úgy általában mindenkivel a Dacia gyárnál...
Kezdődőtt azzal, hogy 30 ezernél mondják, a kipufogócső meg van repedve, cserélni kell. Fékbetétek szintén cserére szorultak, meg a szokásos dolgokkal együtt 35 ezer ft.
Kicsit szivtam a fogam, de arra gondoltam, ez után béke és nyugalom jön majd. 40 ezer előtt a benzinkúttól kijövet nem tudok váltani. A nyomólap megment, a szervizben úgy néztek rám, mint a Dacia gyár legfőbb ellenségére, a ki tönkretett valami nagyon értékeset, a kocsi egy hétig ült a szervizben javítással együtt, alkatrészhiány miatt. Otthagytam ez úttal 50 ezer ft, mert a munkaköltséget elenegedték a hosszú várakozási idő miatt, csak az alkatrészt kellett kifizetni.
50 ezernél kezdtem lenyugodni, amikor mindösszesen 10 ezer ft-ba került a szerviz, igaz, fékbetétetek cseréje elmaradt. Azért visszamentem később, amikor szintén otthagytam 10 ezer ft. Amikor már teljesen megnyugodtam, hogy miden rendben lesz, jött a fekete leves 60 ezernél: 50 ezer ft-ért vezérműszijcsere plussz minden egyébb, amit ilyenkor szokás, és katalizátor csere, 70 ezer ft-t. Azt hittem, hogy rosszúl látok a számlán, de nem.
A szerelők végig rendesek és embereségesek voltak, az autó mellett állhattam minden szereléskor, sőt, mident el is magyaráztak, az alkatrészek eredeti Dacia alkatrészek voltak, így garanciát is kaptam rájuk.
Ezek után már nem tudtam megbízni többé az autóban, és abbéli félelmemben, hogy valami motorhiba jöhet ez után, inkább eladtam, addig mig volt ára. Csalódás volt, pláné azok után, hogy az előzővel minden héten a szervizt jártam, ezzel azt hittem, annak vége, a szervizt el is felejthetem. Sajna, nem így történt. Hallok olyanokról, akiknek nagyon bevált, még taxisoknak is, de számomra teljes csőd volt.
A fogyasztással meg voltam elégedve, de ez nem a motor erénye, hanem a pehelykönnyű kasztninak köszönhető. Apróbb alkatrészektől kezdve komolyabbakon át mindenben állandó hiány volt, mindig várni kellett, volt amire végül félévi várakozás után azt mondták: szerintük már nem is gyártják.
Azt hozzátenném, hogy a Nova, Supernova hasonlít inkább egymásra alkarészekben, így előszőr mindig azt küldtek, aztán csak Solenzát. Használtan senkinek nem ajánlanám a bizonytalan alkatrészellátás miatt, és nagyon keveset is gyártottak ebből a modelből, úgy hogy bontókba se nagyon reménykedjen senki.
Ennél a modelnél is kétszer örülsz: egyszer mikor megveszed, másodszor, ha mégis el tudtad adni, és megszabadultál tőle.
A vételára 1,3 milió forint volt, eladtam 950. 000-ért. Szerintem még időben...
Hibalista
- sebességváltó, katalizátor, hogy csak a legkomolyabbakat emlitsem
Ide hordtam szervizbe
Dacia márkaszervíz
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 24000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 41000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 1310 | Következő autója? | Skoda Fabia 1,4 16v |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.4/10) |