A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » Logan (2004)

Logan 1.4 MPI Ambiance Arctic 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Eddigi legjobb autóm!! Dacia Logan 1.4 MPI

Szöveges ítélet

Karosszéria:
Klasszikus lépcsőshátú szedán forma (limuzin). Már első rápillantásra is egy „nagy” autónak látszik. Az autó orra nekem különösen tetszik. Oldalnézetből egészségesen nagy autó látható. Nekem a Dacia embléma is nagyon tetszik, jobban áll neki, mintha a Renault rombusz jelvénye lenne rajta (ezt persze nem a presztízsre értem hogy jobb). Jót tett neki, hogy eleve lépcsős hátúnak lett tervezve, nem úgy, mint a testvére a Renault Thalia, aminek szerintem túl nagynak hat a csomagtartója a Loganhoz képest eleve kisebb kasztnin.

Biztonság:
Az Euro NCAP szervezet 3*-osra minősítette az autót. Ez szerintem egy átlagos eredménynek mondható. Maga a karosszéria elég merev ezt az NCAP is megállapította. Alapáron egy légzsák található az autóban csak, és mellőzte a Renault a drága biztonsági berendezéseket a költség alacsony tartásának érdekében. Oldallégzsák pl. nem is rendelhető (az Új Logan MCV-kbe már azt is lehet majd rendelni). A hátsó üléshez alapáron jár a 3 db 3 pontos biztonsági öv és a 3 fejtámla. A mi autónkban még nincs ABS, de én ennek eddig nem is éreztem a hiányát. A mostani Loganoknál már széria az ABS is.

Műszerfal, kezelőegységek, belső design:
Az autó műszerfalára pillantva egyből látszik a Renault célja, hogy olcsón akart strapabírót építeni. Ezért egy darabból álló a műszefal, ezért „olcsó” benyomást keltő az ajtóbelső, csak egy kis szövetbetét van, hogy a komor hangulatot egy kicsit oldja (Ambiance felszereltségtől felfele). A visszajelző műszerek egyértelműek, a fordulatszám és sebességmérő nekem tetszik, különösen este, nagyon szép a narancssárga világítás. Az index karon található többek között a világításkapcsoló és a ködfényszóró kapcsolója (nekünk csak hátsó ködfényszóró van). Az irányjelző visszajelzőjének pittyegése idegesíthet sok más Logan tulajt, én már megszoktam.

Utastér:

Elöl: kellő nagyságú hely jut a sofőrnek és az utasnak, a fejtér nagy és a válltér is hatalmas. Nem okoz pl. az gondot, hogy váltáskor az 5.-be kapcsoláskor az utas zavarná a sofőrt, mint sok más autóban. Az ülések kényelmesek, megfelelőek hosszabb utazásra is, az oldaltartásuk azonban csekély, de ez amúgysem sportkocsi.

Hátul: a lábtér, a fejtér és az ülés szélesség „gigászi”. Ez abból adódik, hogy a Logan tengelytávja 2630 mm (ez nagyobb, mint pl. az V-ös Golf-é, Astra Classic II-é, vagy Octáviá-é stb.). Nem csak reklámfogás az, hogy hátul 3 ember normálisan elfér. Mi sokat megyünk 5-en is és hátul ilyenkor mindenkinek be van kapcsolva a biztonsági öve és kényelmesen el lehet férni. Igaz jó lenne hátulra egy kihajtható könyöklő is de hát azért így se rossz.

Csomagtartó: az 510 literes számadat magáért beszél. Képes töménytelen mennyiségű poggyász elnyelésére. Egyedüli hátránya a bővíthetetlensége. Ez azonban a hátsó nagy keresztmerevítő és a hátsó ülés leszerelésével egy kissé macerásan de megoldható. A csomagtartó nyílása nem alkalmas nagyobb tárgyak behelyezésére. Nekünk a 72 cm-es TV-t a hátsó ülésen kellett hazahozni. De az ilyen eset csak ritka, legtöbbször, táskákat, bőröndöket, szatyrokat kell belepakolni, azokból meg jó sok befér. Egy teljes értékű pótkerék is található benne. Csak kulccsal nyitható a csomagtér hiába a központi zár.

Rakodóhelyek: elöl a váltónál található 2 pohártartó, az egyikben kapott helyet a kis műanyag szemetes. Szivargyújtó is van természetesen. A hátul ülőknek is van egy pohártartója a két első ülés között. Az első ajtók oldalán találhatóak tárolók, amibe sok kacat elfér. Nagy kesztyűtartó is van, elég sok holmi belefér, és mivel a Loganunkban nincs utasoldali légzsák, ezért annak a helyén is van egy tárolórész, itt kapott helyet nekünk a hőmérő (külső –belső), amit egy ezresért vettem az autóba.

Motor:
Nem egy nagy technikai csoda, de bevált és megbízható. 1390 ccm-es 4 hengeres 8 szelepes Renault motor K7J 710 típusú. 75 LE / 5500 f/p. A németek lemérték és valójában 79,5 LE-s a motor. 112 Nm-es nyomatékot tud 3000 f/p-nél, ami nem egy nagy számadat, de az a lényeges benne, hogy ezt alacsony fordulaton leadja, ami a 8 szelepes motorok előnye. Ezáltal lehetőség van vele a „nyomatékautózásra”, tehát nem kell nagyon szétpörgetni a motort nyugodt haladáskor 3000 körül ideális felkapcsolni. Ha sietős a haladás akkor a motort erre is meg lehet kérni a 79.5 LE keretein belül. 3000-5500- ig egész szépen húz. 110-nél a fordulatszám pontosan 3000. A 150 vagy max 160 körüli tempót még elbírja tartósan, de nem erre van. Óra szerint megy 180-at is, ha egy kis hátszél vagy lejtő van ez még egy kicsit feljebb is mehet. A zajszigetelés közepes, csak magasabb fordulatszámnál hallható jobban a motor. Fogyasztása a befecskendezőnek köszönhetően alacsony, vegyesben 6- 6,5 litert kér, országúton akár 5 liter is lehet. Elmenne 91-es vagy gyengébb benzinnel is úgy lett megtervezve. Mi 95-öst tankolunk bele. Városban télen max 9 liter rövid távokon, sok hideg indítással. EURO 4-es besorolású, amit a régebbi konstrukciójú motornál úgy értek el a franciák, hogy 2 lamda szondát alkalmaztak benne.(Romániában csak egy van benne ott EURO 3-as). Semmiféle különösebb karbantartást nem igényel, az olajcsere periódás a gyár szerint 30.000 km-enként esedékes vagy 2 év.

Sebességváltó:
5 sebességes, JH 1 típusú. Alapjában véve nem rossz szerkezet a kapcsolgatásokra tökéletesen megfelel. Egyedül a rükvercet nem veszi be mindig elsőre, de ez sok más kocsinál is így van, mert nincsen külön szinkronizálva a hátsó sebességi fokozat. Városban a 4.-et szereti leginkább, de 60-nál sík úton 5-ösben is elmegy sincs ilyenkor a fordulat. Előzni 5-ösben is lehet vele, visszakapcsolni 4-be csak akkor kell, ha valóban nagyobb gyorsító képesség szükséges az előzéshez. Az 1-es fokozat elég rövid ezért elindulás után hamar kéri a 2-est, majd aztán a 3-ast. 3.-ban aztán elszalad 100-ig is. A klímát ha be van kapcsolva előzéskor célszerű kinyomni ha kell a többlet teljesítmény.

Futómű:
Elöl fél McPherson van, hátul pedig programozott karakterisztikájú, rugalmas szilentblokkokkal rögzített, H-alakú futómű, tekercsrugókkal. Első kanyarstabilizátor is van benne. Az úthiba elnyelő képessége kiváló, nem ütnek be az úthibák. Épeszű tempónál nagyobb kanyarban sincs stabilitásvesztés. Tudom, hogy nem ez a legkanyarvadászabb autó, de ezzel szemben ez a legkényelmesebb szerintem ebben a kategóriában. A futóművet rosszabb úton kicsit hallani hogy dolgozik és jól teszi amit tesz, mert kényelemben lehet vele utazni. A felborult jávorszarvas teszt az csalás volt, a franciák bebizonyították, hogy a Logan nem borul fel.

Gumik:
Még a gyári Barumok vannak rajta mai napig is 165/80 R14. Szerintem a célnak megfelelnek, teszik a dolgukat. Keskeny és magas a gumi ez a kényelemnek tesz jót és az úttartás is elég jó vele. 2-2,2 bar között célszerű a nyomást beállítani. A nyári gumik a múlt télen is elég jól teljesítettek, még hóban se akadtunk el vele. (a családi költségvetés nem tette lehetővé a téli gumi vásárlását, most meg már tél se volt idén).

Fékek:
Elöl tárcsa hátul dob. Egész nagyokat lehet lassulni vele, nagyon jó. Szerintem a fékszervó rásegítése is pontosan optimális.

Vezetés, irányíthatóság:
A Szervókormánnyal a vezetés elég jó. Végállástól végállásig a kormány 3,2 –t fordul. Nem fáradok el benne hosszabb vezetés során se, a Logan kíváló hosszú családi utazásokra. A pedálok megfelelőek számomra, és nem zavar az sem, hogy a kormány nem állítható. A váltó is kézre esik.

Klíma, szellőzés, fűtés:
A klíma jól lehűti az utasteret, ugyanakkor érezni a kocsin, hogy „megfogja”. Egy kicsit jobban kell ekkor nyomni a gázt a haladáshoz. Kis motornál mindnél megérződik a klíma bekapcsolása. A legnagyobb hidegben is gyorsan felmelegíthető az utastér. Sokan a tesztelők közül kifogásolták ezeket a kezelőszerveket. Ha az ember megszokja nem okoz gondot ezeknek a kezelése.

Összeszerelési minőség:
Eddig meg vagyok elégedve az autóval. Eddig csak egy csavar lazult meg a bal első ajtóban azt meghúztam. Jól össze van rakva a kocsi szerintem, hála a francia minőségellenőrzésnek a romániai gyárban.

Összességében ennyi, remélem, hogy nem csalódunk az autóban később se. A fejleményekről a későbbiekben majd még beszámolok.

Én csak ajánlani tudom mindenkinek, a márkanévvel szembeni előítéletekre rácáfol.

További infók a Loganról:
www.dacia.hu
www.loganklub.hu

Hibalista

- Eddig nem romlott el rajta semmi sem. Első éves átvizsgáláson volt ez összesen 6990 ft volt.

Ide hordtam szervizbe

Renault Schick-R 2005 Miskolc

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2005
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 601 Limuzin Következő autója? Ez lesz ameddig bírja. Remélem sokáig
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia Logan 2004 (2004)

További ítéletek (196 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)