A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » Lodgy (2012)

Lodgy Exception 7 üléses 1,5 dCi 79 kW/107 LE 

Az ítélet értékelése
3,0(2 db)

Kedves guruló családi hombárunk

Szöveges ítélet

Próbáltam olyan tulajdonságokat megemlíteni, ami a tesztekben nem szerepelnek, vagy más nézőpontból vizsgálják, mint én.

Előző autóm egy 1999-es Peugeot 106 és egy 1992-es Opel Astra Caravan volt.
Hogy miért pont ezt az autót választottuk, azt hiszem nem érdemes taglalni. Száz helyen százszor megírták. Család, gyerekek, asszony mérhetetlen pakolás-mániája :). Előítéleteim meg nincsenek.

Hibák, amikről tudtam és zavarnak:
• Ilyen nincs, különben nem vettem volna meg :)

Hibák, amikről tudtam, de nem zavarnak:
• Színválaszték borzalmas – maradtunk a meteror (igazából grafit) szürkénél. Ezen legalább nem látszik annyira a kosz.
• Tempomat hiánya – viszont van sebességhatároló, ami aktívan szabályoz is, nem csak csipog.
• Kopogós műanyagok/textil hiánya – gyerekek mellé nem is kell a minőségi beltér. Erről könnyebb letörölgetni a taknyot/ételmaradékot/hányást/sarat :).
• Nincs automata ablakemelő – hát nincs, ez tény, de mivel előző autóim mind kézzel tekerősek voltak, én még ennek is örülök.
• Gigantikus turbólyuk (dízelnél) – dízel, turbó, ez ilyen, engem nem zavar, ritkán taposok bele.
• Csomagtér ajtó gombos nyitása – előző autóim is mind gombos nyitásúak voltak, ennél legalább a központi zár a csomagteret is zárja, nem kell kulccsal vacakolni.
• Csomagtér ajtó óriásira nyílik hátrafelé – háttal parkoláskor erre figyelni kell, de a tolatóradar segít. Amint megszólal, még 20 centit hátra gurulok, és pont jó. „Kimértem” . Viszont klasszul lehet akár esőben és hóesésben is pakolni vásárlás után a bevásárlókocsiból az áruház parkolójában. Tuti nem leszel te sem és az áru sem vizes.
• Béna, franciás második üléssori középső biztonsági öv (tetőről lehúzós) – nincs mentség, kerüljük a használatát.
• Béna, franciás kürt (bal oldali kormánybajusz végén) – nincs mentség.
Hibák, amikről nem tudtam és zavarnak:
• Nincs gyorstörlés az ablaktörlőn.
• 7 személyesnél nincs csomagtér lámpa! Ez egyszerűen megmagyarázhatatlan számomra. Még ha használatban van a leghátsó ülés sor, akkor is szabadon van a lámpa helye. – viszont egy 1000,-Ft-os ledes biciklilámpa megoldotta.
• A komfortindex (ami egyébként nagyon jó dolog) kapcsolója elég hektikusan viselkedik. Könnyű túlnyomni rendes indexbe.
• Vizes úton nagyon felveri a sarat a hátsó ablakra – bár ez elvileg minden egyenes hátú kocsival előfordul. Lehet, hogy érdemes egy készlet sárfogó gumit venni? Ahogy néztem, nem is drága az univerzális.

7 személyeshez érdemes a kereskedésben gumiszőnyeget venni, vagy belealkudni, mert ezeknél a leghátsó sorba is kellhet (tehát nem négy, hanem öt darabos egy készlet).

Fogyasztás: óra szerint 6,5 liter, de számolva 5,9. Vegyes használattal. Ez állítólag még egy fél literrel lejjebb fog menni.

További előnyök (különösebben nem ragozom, sok helyen írtak róla):
• Navi nagyon jó, gyakoriak a frissítések, nemrég jött ki hozzá a teljes magyar nyelvű támogatás is.
• A combos oszlopok és a kis hátsó ablak ellenére meglepően jó a kilátás belőle.
• A magas üléspozíció miatt nagy termetemmel is könnyű a ki-be szállás.
• A távolsági fényszóró bajuszkapcsolója „beakadós”, nem „csengőkapcsolós” elven működik.

Kereskedő: Akihez mi mentünk nagyon szolgálat- és segítőkész volt. Csak ajánlani tudom. Amikor szerviz gondunk volt akkor is lelkesen segített, nem rázott le minket miután elpasszolta a kocsit.

Szerviz probléma:
Az úgy kezdődött, hogy péntek este lementem egy kicsit gyönyörködni az új autóban. Másnap indultunk volna vidékre nagyszülőkhöz. Ráadom a „gyújtást”, de se kép, se hang. A műszerfal sötét. Félórát próbálkoztam, de semmi. Akku rendben, vezetékek rendben. Az ütő megállt bennem. A vadonatúj kocsi! És máris elromlott! Lehet, hogy mégsem kellett volna Daciát vennem? Lehet, hogy mégis azoknak volt igazuk, akik húzták a szájukat, amikor meghallották, milyen autó vásárlására készülünk?
Egyből hívtam az Assistance-ot, ahol tényleg készségesek voltak, küldtek trélert. Péntek este 8-kor, szakadó hóban. Na, mindegy. Elvitték az autót, én meg paráztam, hogy a szervizbe menet (ugyanoda kértem, ahol vettem) a friss havon szét ne törjék a kocsimat.
Ráadásul, mint a telefonos kisasszonytól megtudtam, Daciák után nem jár csereautó az Assistance-tól, csak a Renault-k után. Így a hétvégi programunknak lőttek.
Másnap egész délelőtt hiába hívtam a szervizt, hogy mi van a kocsimmal. Vagy nem vették fel, vagy felvették, „rendben, utána nézünk, mindjárt visszahívjuk”, aztán persze nem. Ekkor hívtam fel a kereskedőt, akitől vettük, hogy ugyan nézzen már a szerviz körmére, mi a helyzet a kocsimmal. Nem feltétlenül siettetni akartam őket (akkor már mindegy volt, a hétvége úgyis ugrott), csak hogy egyáltalán beérkezett-e az autó épségben. Innentől már simábban mentek a dolgok.
A riasztóval gyűlt meg a bajunk. Valamilyen keveredés miatt a szerviz nem azt a fajta riasztót kapta, mint ami a típushoz való. Központi zárashoz való helyett a kulcsoshoz valót kapták, amihez külön távirányító van. Hogy a beépítő szakinak hogy nem tűnt fel a teljesen más színű drótozás és a két távirányító, azt fedje a feledés homálya. Zárójelben megjegyzem, hogy értem én, hogy nem sok autót adtak el ebből a típusból és nem volt benne tapasztalatuk, de azért mégis, ez egy márkaszerviz; nem oktatják ki őket rendesen?
Mire megjött az új riasztó és beszerelték, csütörtök lett, akkor tudunk érte menni.
Az elrontott hétvégénk és a márkába majdnem megrendült bizalmamért cserébe csak egy bocsit kaptam. Azt is a kereskedőtől, nem a szervizesektől.
Összességében pozitív volt a végkifejlet, de meggondolom, hogy legközelebb hozzájuk vigyem az autómat.

Hibalista

- Gyári riasztó (ld. hozzászólás szövege)

Ide hordtam szervizbe

Autó Triplex Budakalász

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2012
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 3000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Astra Caravan 1.6 Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia Lodgy 2012 (2012)

További ítéletek (12 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)