A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » Duster (2010)

Duster 1,5 Dci 

Az ítélet értékelése
4,4(28 db)

Dacia Duster Bomba Team a 2010-es Ázsia-túrán

Szöveges ítélet

Dacia Duster Bomba Team a 2010-es Ázsia-túrán

Egy elmebeteg ötlet !

Elég érdekes elképzelésnek hatott egy Dacia Duster 4x4 1,5Dci vel nekivágni a majd 10,000 kilométeres Ázsia-túrának . De mit válaszolt Ford tata amikor feltették a kérdést , hogy melyik autó legjobb a világon ? „ Az új !!!” . Ezt a tételt rögtön ki is pipálhattuk Köváry Barna autóversenyző és autós műsorvezető barátunkkal amikor erre a nem minden napi kalandra a Renault Hungária felajánlotta a Magyarországon elsőnek forgalomba helyezett Dusterjét . Mi még nem tudtuk amit ők előre sejtettek , hogy ez az autó gyári állapotában ki fogja bírni ezt a nem mindennapi kalandot .
Május 24 –e álmos reggelén szembesülünk vele , hogy ebbe az autóba négy embernek és a cuccaiknak kell beférni . Csomagtartó nem kicsi , de ennyi ember három hétre való csomagját nehezen veszi be a kocsi puttonya . Sok izzadás és tervezgetés után megoldjuk a feladatott . Túlterhelés ellenére alig ül az autó hátulja és vidáman indulunk kelet felé az M3-on . 130-as tempónknak és Mikucza Tominak köszönhetően , aki a háttérben szervezkedik , gyors határátlépés következik . Kátyúkkal teli Ukrán utak és 200 forintos gázolaj ár fogad bennünket . Hatalmas gödrök visszafogják tempónkat és fogunkat összezárva küldjük át a Dákót a kikerülhetetlen tankcsapdákon . Századik után is nehezen hisszük el , hogy a pálcikákból összerakott futómű teljesíti feladatát és nem szakad ki azonnal a helyéről . Estére 830 kilométert hagyunk magunk után és az ellenőrzéskor semmilyen hibát nem találunk a kocsin . Pár nap után már belakjuk a kocsit . Nem ronyázunk , hogy szétesik . Nem szorítjuk össze a fogunkat amikor az út közepén 15 centire tornyosuló úthibák fölött suhanunk el . És már nem is tartjuk fontosnak az esti ellenőrzéseket se . Mert tudjuk , hogy nincs olaj és vízfogyasztás , nincs zörgés , nyöszörgés . Hála az AT gumiknak defekttel se kell számolni . Hódolhatunk az utazás élvezetének és a gyári MP3-as lejátszóból bömbölő zenének . Aztán elérkezünk a Kazahsztáni terepre . Sztyeppei úton 100 feletti sebességgel robogunk , magunk mögött hagyva a többi terepjárót . Tempónkat csak a verseny futóművel ellátott Murczin Zsolti Dodge Ram-ja tudja űberelni . Kis Dusterünk mindenkit meggyőz és nem hiszik el , hogy csak két kerékben nyomjuk . 4x4 kapcsolót legtöbbször csak a próba kedvéért , pár keményebb keresztbakhát és nagyobb vízátkelések miatt kapcsolgatjuk . Majd kiérünk az aszfalt útra . Ami csak nevében az , mert a 30-50 centi mély , több méter átmérőjű lyukak tömkelege van összekötve egy kis aszfalttal . Van olyan hely ahol már az autó alja is leér és sokszor kell vészfékezni , majd új átjárót keresni az átjárhatatlanban . 40-45 C külső hőmérsékletnél nem a legideálisabb a fekete fényezés és az ugyancsak fekete műszerfal és autó belső . Légkondi folyamatosan csúcsra van járatva , de nehezen küzd meg a tomboló kánikulával . Ennek ellenére az átlagfogyasztás a hihetetlen 6,3-6,4 liter/100km között ingadozik . Több száz kilométer és egy csípős sztyeppei éjszakai sátrazás után Aqtobe városba érünk és ezt az akadályt is teljesítettük . Mocskos autónkat a mosóban is megcsodálják a helyiek . Két órás suvickolás után előkerül az autó eredeti színe és a belsejében is emberi körülmények térnek vissza . 4000 kilométer megtétele után egy nagyobb revízióban ellenőrizzük az autót . Legnagyobb megelégedettségünkre még a légszűrőt se kell tisztítani vagy kicserélni . Ez jó hír , mivel az autó annyira új , hogy csak pár fékbetét és egy olajszűrő meríti ki a cserealkatrész bázisunkat . Innen könnyebb terepen haladunk Tol’Yatti felé ahol megnézzük az ötven éves soron gyártott 2107-es Ladákat és visznek bennünket a tesztpályán . Majd még Barna driftel egy 400 lovas BMW-vel Moszkvában .
Megannyi kaland és viszontagság után , majd 10,000 kilométerrel a hátunk mögött három hét után érkezünk meg Magyarországra . Az autó maximálisan bírta a kiképzést , túlteljesítette legmerészebb várakozásokat is . Viszont a legénységnek voltak hullámvölgyei , de egy szenzációs örök emlék marad a 2010-es Ázsia-túra mindenki emlékezetében .

Hibalista

- Majdnem semmi , de az is megjavult . - Oroszországban a Mor Donaldsz nevű vérhas bűfénél megálltunk az út mellett . Az erősen oldalra billenő autóban valószínűleg fennakadt az úszó a tankban . Műszer azt jelezte , hogy elfogyott a nyál .Pár száz kilométerrel arrébb az újra tankolásnál , minden visszaállt a normális kerékvágásba . - - Pontozásban nagyon elfogult vagyok ! Miért ? - Kényelem : - -1 héttel a túra előtt komoly hátfájdalmam közepette azon morfondíroztam , hogy hogyan mondom meg Murczin Zsolti barátomnak , hogy nem tudok elmenni erre a kalandra . Csontkovács után már kicsit szebbnek láttam a jövőt . Egy patikát megszégyenítő mennyiségű orvossággal belevágtam az örültségbe . Duster kényelmének is köszönhető , hogy a gyógyszereket csak végigcipeltük a túrán , használni nem kellett . - Fenntartási költség : - -csak tankoltunk . Ukrajna 200ft/liter , Oroszország 120ft/liter , Kazahsztán 100ft/liter . Mi ez ha nem olcsó 6,3 as fogyasztás mellett . - Megbízhatóság : - -Ez a nem is olyan kicsi Duster egy olcsó alternatíva a Toyota RAV4 szegmensében fele annyiért . Második autónak , családi piknikekre nem örült Kazahsztáni rally-ra tervezték . Mégis maximálisan túlteljesítette az elképzeléseket . - -

Ide hordtam szervizbe

Csak mosatni kellett , de az két órán át mert annyira dzsuvás lett a sztyeppén . Érdekesség , hogy csak csajok dolgoztak a mosóban . Na ne bomba nőkre gondoljatok , hanem lerágott öreg csontokra . Jól dolgoztak azért 10-es . Ha valaki náluk akar mosatni akkor mailbe megadom a címet . Előre annyit , hogy Aqtobe - Budapesttől légvonalban 3500km .

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Kőváry Barna Barátom nagyon ügyesen ellenőrizte a motorolaj és a hűtővíz szintjét . Három nap után szükségtelennek érezte , mert nem fogyasztott semmit . Tankolásban is nagyon talpraesett volt , pedig sokszor közelharcot kellett vívnia az agyament kutasokkal . Hogy tisztán lássa mindenki miről beszélek itt a Kazahsztáni tankolás menete. Idézet az Ázsia könyvből : "Szarul kinéző kúton , ha egy mód van rá ne tankolj . Preferáld a jobb kutakat . Kivéve ha szereted a szopást vagy több üzemanyagszűrő van a kocsidban mint konzerv . Vigyázz , hogy mit tankolsz . Ha másra bízod , képesek a Diesel kocsidba benzint tankolni és fordítva . Diesel = Szolárka Tankolás menete : Megállsz a kútfejnél . Odamész a kaszához ami sokszor csak egy kis lyuk az épület ablakán . Embert nem is látod , de próbálsz megbízni benne . Belapátolsz egy valag pénzt az ablakon . Tankolsz , majd az ablakhoz visszamenve megkapod a visszajárót és a számlát . Főleg Kazahsztánba mindenki figyeljen az üzemanyagra . Ha egymás után az ember lát 5-10 kutat hajlamos azt gondolni , hogy ez végig így lesz . Ez természetesen nem így van , ezért mindenkinél 7-800 kilométerre elég üzemanyag legyen . Így senkit se ér meglepetés . 2-3 darab 20 literes kanna hozása ajánlott ." Barnusnak majdnem 9-est adnék neki , mert egyszer kifogyott az ablakmosó , de fel volt készülve és azonnal pótolta ezt a hiányosságot .

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2010
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Sok minden Következő autója? Duster nagyon meggyőző volt
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (10.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia Duster 2010 (2010)

További ítéletek (29 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)