Bernáthegyi 2007-2017 185000 km együtt
Szöveges ítélet
ÉRTÉKVESZTÉS: 3.9-ért vettem 2007.07. hónapban, most jó ha ér 1 millióot. Na inkább javíttatom.
IZZÓCSERE - horror. Kellékek: Kis méretű kéz, hátrafelé is hajló ujjakkal, az ujjbegyeken beépített látószervvel és lámpával... Bár mára már annyira belejöttem, hogy az IKEA mélygarázsában 3 perc alatt kicseréltem, vakon.
Annak a marha mérnöknek, aki megtervezte büntetésből ilyenekben kellene naphosszat izzókat cserélgetni.
SZERETEM:
- nagyon jó fogyasztás, dinamikus motor. (2014-es horvát út, végig 140, légkondi, 3 gyerek, tonna csomag autópálya: 6.8)
- kényelem, nagy csomagtartó, megbízhatóság.
- kutya, 3 gyerek, három bicikli... mindent elnyel.
NEM SZERETEM:
- zörgő elég vacak műanyagok (utastérben, de pl. a motortérben is a levegőt beszívó műanyag csövek... jaj)
- A kilométeróra standard 2 km/h-val többet mutat minden sebességnél (GPS-sel mérve)
- A fedélzeti computer fogyasztásmérője nem ér semmit. Általában 5 liter körüli fogyasztást jelez, de minden tankolást irok, a valóság 5.5-6 liter körüli. Tehát kb 0.5-1 literrel téved. Ettől függetlenül a most már 150000 km alatt végig írt fogyasztás 6 alatt maradt, ami nagyon jó.
Hibalista
- 2008 - 32000km - Bal hátsó lámpa kompletten már kétszer majdnem kiesett (ki volt billenve és úgy állt) - visszapattintottam, gyömöszöltem, mondták a szervizben mással is előfordult. Legközelebb jön a pillanatragasztó. (megjegyzés: amióta visszagyömöszöltem (tehát 4 éve) áll meg sem mozdul. - - 2009 -40000km Eltörtem a kartervédő műanyag lapot. Gyári új: 49000 Ft. Serif-acél: 32000 Ft, ráadásul nem is volt jó. Szugló utcai szakbolt 12000 Ft - Az olajteknő tömitése nagyon enyhén szivárog - másoknál is hallottam: típushiba. Garanciálisan megjavították. - - 2010 eleje - 52000km - - 50 000 felett is nagyon jól teljesít, jól fogyaszt (stabilan 5.5-6.0 között) megbízható. Olajat szinte alig fogyaszt (max 1 dl/1000 km) - - Egy hülye és sunyi mosós letörte az antennát (de nem szólt), aztán nagy sunyin csak úgy visszarakta. JÓ HÍR: GYÁRI ANTENNA 2000 FORINT VOLT. - - a vezető-oldali és utasülés hátulján is elvált a zseb a kárpittól (a varrás nagyon gagyi, szövetet varrtak műanyaghoz! - - 2011 tavasz - 73000. Első fényszórókban izzót cserélni rémálom, de mára elég jól megtanultam vakon, visszahajtott kézzel. - 3 gyerekülés (12-36 kg) simán befér. - - - 81000. Kuplungcsere 175000 Ft. Gondolom benne van az is, hogy minden reggel csúsztatva állok ki a garázsból (a ház alatt van, nagyon meredek). De persze lehet, h. a citroenben ennyivel vacakabb a kuplung. OK. Dehát 1.5M-val volt olcsóbb a Zafiránál, és ezen kívül eddig semmi baja nem volt. - - - 82000. Műszaki vizsga előtt egyedül a fékeket kellett rendbe tenni, két féktárcsa, fékbetétek, hátsó dob takarítás. - - - 100 000 digitális műszerfalon izzócsere - meglepően egyszerű és olcsó, házilag is bele lehet vágni. Olajcsere - nem fogyasztott olajat 20 000 km alatt! vezérműszíj csere - csak a biztonság kedvéért. - - - 120 000 EGR szelep csere. 80.000. Két első stabilizátor 25.000 barátilag - - - 120 000 hátsó torziós futómű javítása (perselyezése). Azóta 1-2 havonta zsíroztatni kell. Típushiba - - - 125 000 4 új téli gumi (egy szett gumi 60-70 ezret bír rajta most már látom) - - -135000 műszerfal-izzó csere. A szerelőm sokat emlegette a tervezők nőnemű felmenőit. Igazi citroenes, túlkomplikált, szinte alig cserélhető... - - - 140000 4 új Hankook nyári gumi. Munkadíjjal 70.000 - - - 150000 4 izzítógyertya cseréje (ez eddig nagyon egyszerűen hangzik). Amik a motor mögött tűzfal felé néznek... és amik olyan vékonyak mint egy ropi... és naná, hogy nem jött ki, inkább beletört a hengerfejbe (szerelő nem tudta kiszedni). Ebből lett: vezérlés csere, hengerfej síkoltatás, új izzítógyertya beszerelés munkadíjjal: 350.000 - - 150000 baloldali lengőkar csere. Amilyen utak errefelé vannak, csoda, hogy eddig bírta. - - 185000, 2017.07. A történet vége. Bizony 10 év és 185.000 km. megtette hatását. Az ülések elől már mállanak. A műanyag alkatrészek belül kopnak, leesnek, zörögnek. A kormányműből folyik a szervóolaj, a váltóból a váltóolaj. A küszöb elkezdett rohadni. Így aztán 10 év után eladtam. Szerintem, ha az új tulaj rákölt kb félmilliót, sok évig lesz még jó családi autója. A motor ugyanis hibátlan, erős, olajat nem fogyaszt, a kocsi úttartása, fékei jók, fogyasztása remek. - Alapjában nagyon meg voltam vele elégedve. Nem kíméltük, használtuk, számomra az autó nem dédelgetni való öleb, hanem közlekedési eszköz. Most, hogy a gyerekeink kamaszkorba értek, vettünk egy nagyobb, tágasabb autót (Ford Tourneo Grand Connect), amiben valóban 7 ülés van, szóval ott folytatom a sztorit.
Ide hordtam szervizbe
Citroen Truka. Korrekt, olajcserénél OK volt, hogy én viszem a szűrőket, olajat.Futómű és gumi ügyekben: Nagykáta - Kozári Zoli, mindenkinek ajánlom
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Általános szerelés: Kodó Józsi Tóalmás. Ügyes, nem drága.Autóvillanyász: Őszi Viktor, Tóalmás. Precíz.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 185000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Nissan Maxima 3.5 GLE | Következő autója? | Tourneo Grand Connect 1.6 TDCI |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |