Aki szerint a francia szar, annak hiába mondom hogy tök jó autó...
Szöveges ítélet
7 éve vettem.
130.000km-t tettem meg vele eddig.
Na ez már tapasztalat!
Nyomtató szervizes vagyok, tehát szinte 100%-ban budapesti városi használat, a fogyasztás pedig 6.5L.
Olvasva a többi ítéletet én nem tudom mit kell ahhoz tenni, hogy 8L-t fogyasszon?!
Nyáron klímával, télen hidegben 6.5L
Amint olvashattátok voltak hibák, de összességében megbízható autó.
Soknak tűnhetnek az alkatrészek, de ne feledd ez 130.000km alatt egy vásárláskor már 140.000-et lefutott autóval.
A hűtő cserét megúszhattam volna, de volt egy kisebb karambol és megrepedt egy csatlakozásnál, nem akartam javítgatni ezért cseréltem.
Az autó hibájából egyszer sem hagyott ott sehol. Az hogy hallottam hogy a kuplung csapágy már borzalmasan darál mégsem cseréltem ki, mert "még birja picit", aztán egyszer beesett a pedál és off, ez azt hiszem inkább az én hibám :-)
Használtam ethanollal is kb 30.000km-t, nem volt gond ezzel sem.
Bár később lehet hogy e miatt kellett injectort cserélni, de ezt senki se tudta se megerősíteni, se cáfolni.
Minden esetre a LaFer-ben nagyon korrektek voltak. Ők egy bontó is, így addig cserélgették a cuccokat amíg kiszúrták mégiscsak injector hiba, hiába mutatja a jó értékeket.
A hátsó híd elkopott. 220.000km-nél volt a felújítás. Később megtudtam, hogy a LaFernél csak 80.000 lett volna. Ez sok? Számold össze az összes szilentet hátulra egy VW-re, add hozzá a munkadíjat. Az eredmény lehet hogy 20.000-el kevesebb, most ezen vergődjek? Ennek a tízszeresét spóroltam meg a vételkor :-)
Ennyit a műszaki dolgokról.
Kényelem:
A méretéhez és kategóriájához képest FULL!
Már úgy megszoktam a kormányról vezérelhető hifit, hogy már elképzelhetetlen hogy ne legyen.
Van benne rugó! Van benne ülés! Nem csak egy falap bútorhuzattal.
Persze már hallom az autós újságírók rinyálását az úttartásról, meg hogy a kormány nem elég közvetlen. Persze, ettől kényelmes gyökér!
Nem gyorsulok fullgázon kanyarban és csak örülök, ha nem érzem ezeket a szar utakat egész nap!
Normális anyagok mindenhol, 270.000km után se csörög benne semmi, nincs elfoszlódva az ülés. A kormány széle kopott, dehát mégiscsak...
A 6.5Literes fogyasztáshoz nyilván nem tartozhat páratlan erő.
A fizika az fizika. Aki gyorsulni szeretne, meg száguldani, annak határozottam ellenjavallt! Ellenben aki egyszerűen közlekedni szeretne, kényelmesen, úgy hogy ne kerüljön egy vagyonba a benzinkútnál, annak 100%os választás!!!
Hibalista
- Fűtés ventilátor előtét ellenállás 3.000Ft - Hűtőventilátor csapágyas lett 15.000Ft - A jobb ajtóban a kábel kontaktos lett 0Ft - Hátsó híd felújítás 100.000Ft - Injector csere 22.000Ft - Kipufogo 18.000Ft - Hűtő: 17.000Ft - Kuplung kompletten: 25.000Ft - Ezen felül kopó cucc.ok gömbfej fék tárcsa betét pofa, bár én a kuplungot is ide sorolnám.
Ide hordtam szervizbe
Mi
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Ha mi nem boldogultunk La-Fer Car Dunakeszi
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 148000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 130000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Ford Escort, Peugeot 505, VW Scirocco(még megvan), Ford Fiesta | Következő autója? | Nem tudom, még kb 7 évig marad a Xsara, addig sok minden változik |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |