A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Xantia (1993-2001)

Xantia 19TD SX 

Az ítélet értékelése
2,3(3 db)

Főnix

Szöveges ítélet

Az egész ott kezdődött, hogy 2002-ben feladtam az akkor már három éves automata Passatom fenntartását. Elkezdtem nézelődni, de 12 év volkswagenezés után nem volt túl széles a látóköröm. Annyit tudtam, hogy soha többet nem akarok évi másfél milliót kiadni szervizre. Úgyhogy böngészgettem a megbízhatósági listákat. Ki is választottam az ottani élharcost, és el kellett volna adni az éppen tökéletes Passatot. Na ez az, ami nem volt egyszerű. Ennek lett a vége, hogy beszámítottam egy 1,9TD SX felszereltségű Xantiát, amiben nem volt klíma. Arra gondoltam, hogy amíg megjön az új autó, majd lesz mivel járnom, nem kell az asszonnyal egyezkedni a másik autó miatt. A Xantia gyönyörű sötétzöld, kívülről remek, belül nagyon lelakott volt akkor. Annyiért számoltatta be velem a kedves vevő, amennyit mindenki más le akart alkudni, szóval úgy éreztem, ha pár százezerét eladom később, akkor is jól jártam. A hazaút eseménytelen volt, az ülés kényelmes, de a rugózás és a fék borzasztó, a kormányszervó alig segített, és a motort is nagyon gyengének találtam, de ezt akkor betudtam annak, hogy az egy ómódi technika. Kb. egy hétig jártam vele, amikor feltűnt, hogy borzasztóan füstöl. Elvittem egy Bosch szervizbe, ott beállították. Nagyon csendes lett a motor, de ugyanolyan gyenge, és ugyanúgy füstölt. Visszamentem, azt mondták, hogy új turbo kell rá. Gondoltam, azt nem veszek, majd nem nyomom annyira, úgy nem füstöl, azt a napi 60 kilométert kibírom így is. Két hét múlva egy hangos koppanás után felpúposodott a motorháztető. Átszakadt a gólyalábat tartó valami. Ekkor hazatrélereztük, letettem a kert végébe, és nem is néztem felé. Megjött az új autó, örültem, aztán én lettem az ezerből egy. Erre ugyan költeni nem kellett, de mikor a fiam jött értünk Olaszországba, az ingyen sem esett jól. Fél év múlva megrendeltem a megbízhatósági listák akkori éllovasát. Ezzel csak apróbb gondok voltak, meg nem állt. De elém jött egy teherautó, így aztán bizonyította, hogy remek a biztonsága. Ekkor a fiam egyik barátja jött értünk, egy turbódízel Xantiával. Fura volt, az egész nem is hasonlított az enyémmel szerzett rövid emlékekre. Finoman rugózott, remek volt a fűtése, és normálisan gyorsult. A hatalmas stressz ellenére élveztem a hazautat benne. Mondtam is, hogy nekem is van egy, de már régóta ott áll a kertben. A srác megnézte, azt mondta, hogy azt nem nagy dolog rendberakni. Mivel a biztosítóra várni kellett, lesz, ami lesz alapon azt mondtam a gyerekeknek, hogy vigyék, csináljanak belőle valamit, amivel mozoghatok. Egy hét múlva visszajött az autó. Olvasom a fecniről: kicserélték mindkét gólyaláb szilentjét, a motorháztetőt. Kitakarították az EGR szelepet, és kicserélték az egyik vákuumcsövét, meg persze féktárcsákat, betéteket, vezérműszíjat. Lecserélték a hidraulikában az olajat (megtanultam, LHM-nek hívják), meg a fékszelepet (ezt fecni nélkül főfékhengernek hívom). Az autó most már jól ment, és rugózott is. Ekkor megnöveltem a költségvetést, még egy heti munkával lett szép világos plüssbelseje, meg új rugógömbjei, meg zajszigetelt ajtaja. Közben kiderült, hogy az autó alapvetően klímás volt, csak a kompresszora hiányzik, még a csöveket is letömítette, aki azt kivette belőle. Így egy bontott kompresszorral lett klíma is benne. Mindezt kihozták annyiból, amennyibe az automata váltóm halála került régebben.
Ezután elkezdtem kifejezetten élvezni. Nagyon komfortos, nem is hittem volna. Kapcsolható a futóműve keményebb fokozatúra, a klímája automata, és elég jó is. A teljesítménye nekem elég, a motor meg az ősi technika ellenére szebb hangú, mint a többi dízelem volt, ráadásul nem is fogyaszt többet. A rettenetesnek kikiáltott francia váltókból ebbe nem jutott, tökéletesen használható. Minden kézre áll benne, pl. szoktam indexelni, mióta ez van, mert nem kell a kar után kotorásznom. Pár dolog elsőre fura volt, de megszoktam, és szeretem.
Aztán fizetett a biztosító, de nem vettem másik új autót. Vettem rá négy szép felnit, és megcsinálták a fiúk a teljes hangszigetelést, így az általam használt tempóknál az autó kifejezetten csendes lett. Olvasgatva az Index fórumát kapott még új elektromos szelepeket a futóműbe, hogy azokkal ne legyen baj. És azóta eltöltöttünk együtt 4 évet, és közel 120 ezer kilométert futott. Apró hibái vannak, pl. a belső világítás romlott el, egy ABS jeladót kellett cserélni, meg a hőmérő kijelzője néha elhalványul. Úgy érzem, elégedett vagyok vele. Lassan sajnos cserélnem kell, de most a második szériásokat nézegetem, nem mást.

Hibalista

- EGR-szelep(tisztítás)
- Vákuumcső: 200Ft
- Gólyaláb szilentek: 130000
- Rugógömbök: 80 000 (ezeket lehet tölteni is, de már nem akartam kockáztatni)
- ABS jeladó: 15000

Ide hordtam szervizbe

A fiam barátja tartja karban azóta is.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1996
Kényelem (10) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 138000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 120000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Avensis Következő autója? Xantia S2
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Xantia 1993

További ítéletek (97 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)