Végre szakítottunk!
Szöveges ítélet
Vérge szakítottunk! Nehéz volt! Nagyon nehéz! Mint egy jó nő. Istennő. Nincsenek írói vénáim, de ezt le kell írnom.
Mint egy jó nő, nagyon csinos, megfordulnak utána az utcán, még 3 év után is. Napi szinten kérdezik, hogy "Ez milyen autó?", "Nagyon szép", "Azta", "Milyen motor van benne?", stb. A határőr is oda-vissza megcsodálta. Tényleg megnézi mindenki. Szuper az úton. Amikor megy... Kicsit feszes a rugózás, de ez illik hozzá. Szóval olyan mint egy jó nő...de hisztis, hálátlan, finnyás, és nagyon drága.
Vigyáztam rá nagyon! Csak kézi mosót látott, kívül-belül gyönyörű volt.
De itt van a számla az első 100.000 km után:
20ezernél kezdődtek a problémák... erős gyorsításoknál elkezdett dadogni. Hibakód a motorra. (Tényleg kíméltem, ne higgyétek, hogy széthajtottam! Ritkán hajtottam 6000 felé, és félidőben is cseréltettem olajat... mindhiába.)
Pásztornál jött a gyári előírás: vmi spray-vel megetetik a szívóoldalt, mert koszosak a szelepek!? Javítás közben meghalt egy trafó!?
A hibajelenség nem sokáig tűnt el. 40ezernél még nem tartott, mikor megint ugyanaz. Dadog, a szelepek koszosak. Wendomnál megint spray-kúra. Megint olajcsere.
Közben 60ezernél már generátor csere, szivattyú csere rejtélyes nyekergések miatt. A generátor kiküzdötte magát, már nem töltött. Mégis a szivattyú volt a nyekergés okozója. Görgők, keresztmerevítő csere állandó nyekergés miatt.
60ezernél még nem tartott, kerékcsapágyak meghaltak (ok, csak a bal). Szép lassan fokozatosan, nem egy kátyutól!
70ezer még nem volt benne... megint a dadogás...majd útszéli megállás... mint utólag kiderült, eltörött a dugattyú. MOTORCSERE. Úgy mindenestül. Valószínűleg ezt is ugyanaz okozhatta...időzítés elcsúszása a vezérlésben.
Motorcsere után még jobban felgyorsultak az események. Kuplungcsere. Az első. Nem telt el 5000 km (!), már megint dadog a motor! De hisz ez egy másik motor! Igen. Az új is dadog. (A saját szememmel láttam, h kicserélték a motort. Új motorszám, átírással megvolt. Egyébként nettó 1 MFt a motor kellékek, munkadíj nélkül. Persze valami isteni sugallat miatt időben megvettem a garancia kiterjesztést 4 évre)
80ezer kilométernél már megint nincs rajta a hengerfej. Kiszedték az összes szelepet, egyenként letisztították.
Még nem érte el a 100.000-et, mikor a folyamatos dadogás (mindez óriási fekete füst és csattogás kíséretében) miatt meguntam a hercehurcát. A kuplung megint csúszik, kicserélték garanciában (másodszor is). A motort megjavítani nem tudták. Látják a hibát, de megoldás már nincs. Kicserélték a szívóoldalt. Az összes szelepet, szivattyút, hengerfejet (!), gyertyákat, trafókat. Semmi.
Megint motorcserét javasoltak. Nekem elegem lett. Szakítottunk.
Aki azt mondja, biztos a benzin, hát téved. MINDENT kipróbáltam. Az első tisztításig főleg MOL ,OMV 95-össel ment. Aztán főleg 98-assal. Motorcsere után főleg 100-as shell benzinnel, de minimum vpower. Nem. Nincs különbség. Teljesítményben igen, de kormozásban nincs.
Rendszeres olajcsere megvolt, még a félidőset (15-ezrest) is kifizettem. Mindegy volt.
Utánaolvastam rengeteget. A problémát a vezérlés elcsúszása okozza. Főleg. A főtengely és a lánc nincs egymáshoz rögzítve rendesen, csak szorítva:
https://www.youtube.com/watch?v=u6E_BBV_REs (igen, ez a motor van a cooper S -ben is...)
Teljes leírás a hibajelenségről, és egy petíció, hogy a gyár fejezze be a motor értékesítését:
http://distributionthp.free.fr/
Több ezer hangos, elégedetlen vevője volt és van a THP-knak... szerintem szégyen.
Én csak a tapasztalataim írtam le...mindenki döntsön saját belátása szerint, és buzdítok mindenkit, hogy bármit is választ, gondosan nézzen utána a gyártónak, típusnak, modellnek, motornak, stb.
A lényeg: szerettem-e? Igen. Ezért is volt nagyon nehéz a szakítás. Sajnos ezek a tárgyak az érzelmeinkre hatnak. A DS sorozat kifejezetten. De óriási csalódás a minősége. Még a sima citroenekhez képest is. 20 éve lassan, hogy citroennel járok, de ez volt a legszörnyűbb, legszebb, leghálátlanabb és leg-imádnivalóbb egyben. Viszont ésszerűtlenül drága lenne folytatni. Főleg, ha letelik a garancia.
Számításaim szerint az első 3 évben cca 3 millió forintba került a szervizeknek. És az igazából kopó alkatrészeket még nem is cserélték...
A 3.5 évből cca 5-6 hónapot volt szervízben, ha összeadogatnám. Csak a csereautók sokasága, amit ezidő alatt kaptam:
C1, Xsara Picasso, C3 Picasso, C5, C-Elysee, C4, Skoda citigo, Peugeot 3008.
Akinek van türelme, pénze, ideje, az igazán szeretni fogja. :) De hálát ne várjon...
Hibalista
- Hát, a motortérben szinte minden cserélve volt...a teljesség igénye nélkül... - gyújtótrafók, - generátor plusz görgők, - szivattyú 2x, - turbóhűtő szivattyú, - kerékcsapágy, - toronycsapágy, - kipufogó, - a MOTOR cserés volt(dugattyútörés miatt), - kuplung 2x, - kormány. - Mintha az első 10 évét írtam volna körül...de ez csak az első 3 volt! -
Ide hordtam szervizbe
Wendom, K.Kálmán.
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
M5
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 103000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | C4 | Következő autója? | C5 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |