Kényelmes, tágas olcsó de nem tarós, és beteges.
Szöveges ítélet
Citroen C3 Picasso 1.4i-16V (benzin) motorszám: EP3 (95 LE) 2009.02-
Első benyomások: kényelmes ülés amibe könnyi ki és be szállni, tágas tér, jól variálható hátsó ülések. Egészen jó vezetési élmény a magas ülésről minden jól beleható. Illetve a kanyarodásnál a tartóoszlop egy szűk sávban kitakar de ez nem vészes. Hatalmas oldalsó visszapillantótükrök, a holt tér szinte nincs is. A középső tükör nekem kicsi volt így kezdetektől egy széles van rajta. A műszerfal elől középen csak első pillantásra furcsa, utána rájöttem így szinte a látómezőben van minden infó és nem kell lenézni a kormányhoz. Két kisgyesekkel nekükn ideális volt.
Fogyasztás 80.000 km átlaga 7l. Nyáron autópályán nyugodt tempóval még klímával is 6l alatt tartható. Evvel a motorral a gép lassan gyorsul, ehhez hozzá kell szokni.
A konstrukció gyerekbetegsége, hogy az ablaktörlőlapátok éppen csak felemelhetőek a szélvédőtől mert egyből belever a motorháztetőbe.
Az autó jelenleg 3,5 éves és 80.000km-t futott.
Furcsa kettősség van bennem egyrészről egyrészről élmény veztni, magas ülés, tágas belső, nagy tükrök...másrészről egy akadozó váltó, olajzabáló motor, gyenge légrugók, vékony festés, zörgő kaszni és negyedévente szervíz. A márkaszervíz 5szörös áron ad mindent mint a neten van, de legalább gyári.Úgy terveztem, hogy legalább 8-10 évig használom, de szerintem addigar szét fog esni. Még a garancia lejárta előtt megszabadulok tőle.
Hibalista
- -A kormány és a padlókárpit a kuplung mellett valamint a gyerekek lábánál 20.000 km után már kopott volt (ez a kárpithoz tartozik, erre csak 6hónap és 10.000km garancia van). A szalonból már +üléshuzattal hoztuk el így nem tudom az eredeti milyen állapotban lenne... - -Váltó néha akad, emiatt két ízben volt szervizben. (Citroen Sipos M6, eddig csak náluk voltam) - -A Csomagtartó "légrugói" egy év után már nem emelik ki teljesen az ajtót, garanciába időnként cserélik. - -Az első izzók félévente égnek ki (nálam folyamatosan be van kapcsolva). - -A hűtőfolyadék 4 ízben tűnt el teljesen, egyszer egy tömítést, egyszer a vízpumpát cseréltek. - -20.000km az olajcserék ideje, az első kettővel nem volt gond, de 51.000km-nél kigyulladtat a lámpa hogy nincs olaj. Azóta is megeszi az olajat két csere közt félúton. A szerviz szerint egy így van jól?! - - festése vékonyka sok helyen csak úgy lepattan. Ilyen a motorháztető szélvédő felőli éle pl. - -A hátsó lámpák beáztak, garanciába cserélték. - -A tetőcsomagtartó ha nincs fent, a helyét 4 fekete műanyag lapka és négy fekete műanyag csavar rejti. A csavar nem anyagában színezett, így kb évente lekopik és sárgásfehéren díszeleg a fekete háttérben. - -A kalaptartó gyönge kis műanyag pöckei 30.000km után adták fel, azóta sokszor leesik a helyéről... - - 3. év után halt meg a kezdeti aksija, váratlanúl minden előjen nélkül. 25EFt - - Az első féktárcsák 65.000km után cserére szorultak. 60eFt
Ide hordtam szervizbe
Citroen Sipos M6 Érd
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 205 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.1/10) |