A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » c3 (2010)

c3 1.4 Exclusive 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Csöpp elegancia

Szöveges ítélet

Bemutató autóként vettük, igen jó állapotúként, a legmagasabb felszereltséggel. Az érdemi extrák közül az ESP hiányzik, minden más benne van. A fahéj metál szín, a visszafogott körbekrómozás, a színezett üvegek, a panoráma szévédő, a gyári alumínium felnik a vételárához képest magasabb osztályú autót mutatnak. Az első időkben gyakran megnézték az utcán, időnként ma is. A feleségemet zavarja - engem nem.
A részletek között különösen tetszik a fölösleges műanyag betéttől, krómozástól mentes, egy tömbből álló első lökhárító. A jelenleg trendi, bazári megoldásoknál (pl. műanyag rácsbetétekben krómozott ködfényszórók) elegánsabb, egységesebb orrot ad. Az autó egésze harmonikus gombócforma.
Az 1.4-es 95 lóerős benzinmotor egy fővel elég dinamikus, hála a kis öntömegnek. Állítólag a motor BMW licensz. Húzatáskor kicsit morog, gázelvételre sportos hangon visszaöblöget, durrog. Azonban a futómű nagyon kényelmesre van hangolva, és a váltó sem támogatja a nagy menéseket. Keresztbordákon hajlamos elpattogni. Általában minden, a vezetéshez szükséges kezelőszerv roppant kis ellenállással működik, a kormány szinte zavaróan agyon van szervózva - nyugodt természetű hölgyeknek városi forgalomba kívánni nem lehet jobb kombinációt.
Apropó, nyugodt természet: mivel kívülről egy totál "női autó", egyesek képtelenek mögötte autózni, zsigeri kényszert éreznek a megelőzésére. Időnként nejem - aki nyugodt sofőr - elmeséli otthon, hogy nem egy görcsösen rákészült előzés elmaradt a párhuzamos sávban, hasonló teljesítményű autók részéről, amikor nejem visszaváltott és rálépett a gázra. Erre jó ez a motor. Mosolyt csalni a magunk arcára.
A beltér nagyon szép és igényes a maga kategóriájában. A vágott aljú, alumínium betétes kormány, az analóg klíma helyére beillesztett, kör alakú digitális kezelőszervek, a műszerfalbetét, a hangulatvilágítás, a panoráma szélvédő nagyon feldobja a belsőt, jó benne ülni. Igaz, inkább csak elöl, mert hátul igen szűk a hely, főleg a lábnak- ez az ára a 4 méteres hossznak és a használható csomagtartónak. A hátsó ülés támlája függőleges, nem dönthető hátrébb. 180 cm felett a panoráma szélvédő árnyékolója hozzáér a fejtetőhöz elöl, simán a tetőburkolat pedig hátul.
A városi használatot erősíti a körkörös (relatív) jó kilátás, a külső hatalmas visszapillantó tükrök, a jó fordulókör. A gyári tolatóradar elég érzéketlen, gyakorlatilag a sípolás és a koppanás egyszerre következik be, kis tempó mellett is, mivel kevés gyakorított csipogást ad, és kb. 30 cm-től aggódik csak folyamatosan. Ellenben megőrül a fűtől, az útegyenetlenségektől - ekkor folyamatosan sípol.
A korábban hírhedt Citroen-minőség a mechanikus és elektromos egységekben nem érződik, németesen egyben van az autó, bár a túlszervózástól ezt nem mindenki gondolná így. A központi panelen a sűrű, pici gombok viszont másfél év után még ropognak, feszülnek (rádió, kompjúter); időnként csak betöröm-érzéssel nyomhatók be. Ez lehet egyedi gyártási hiba. A gyári rádió a közepesnél picit jobb, a klíma megbírkózik a 30 C feletti kinti idővel, ésszel klímázva. A panorámatetőt csak a telibe napsütés miatt kell időnként behúzni. A rádióhoz külső bemenetnek USB csatlakozó helyett AUX van, így nem használjuk.
A csomagtartó az autó méretéhez képest elég nagy. A hátsó üléseknek csak a támlája dönthető előre. Nagy variálás itt nincs. Nagyobb raktér csak szerelés útján áll elő.

Összegzésképp: szerintem ez egy igen szerethető autó, emocionális reakciókat képes kiváltani, helyenként egyedi megoldásokkal él, ettől igazi Citroen. A kisebb hibáit feledtetik az erényei, a stílusa, és a magasabb osztályú érzetet adó kivitelezése.

Hibalista

- Vezető oldali dísz küszöb panel felfogatása időnként elenged. A középkonzol apró gombjai ropognak, szorulnak. Egyik problémát sem javíttatuk.

Ide hordtam szervizbe

Citroen M5 Center - csak a kötelező körök.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2010
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 2300
Megbízhatóság (8) Vezetett km 16000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Opel Corsa C 1.2 Essentia Következő autója? Citroen
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën c3 2010 (2010)

További ítéletek (2 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)