A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Berlingo (1996-2007)

Berlingo 1.6 HDI Multispace plus 

Az ítélet értékelése
3,3(3 db)

Púpos a családban. Figyelem, csak dízelt!

Szöveges ítélet

A történet ott kezdődött, hogy feladva kényelmes panelproli mivoltunkat úgy döntöttünk, hogy megyeszékhelyünk mellé költözünk egy kisfaluba...
Ez a kis falu mintegy 26 km-es oda-vissza utat jelent minden nap. Mivel feleségemnek is van autója (Wagon R+) a két autó benzinnel való itatása kezdett fájó ponttá válni.
A történet másik része, hogy én ortodox Japán autó mániás vagyok. Előző autóm egy Mazda Premacy 1.8-as benzines volt.
Ez egy tágas egyterű, minden földi jóval ellátva. A megbízhatóságáról nem is beszélve. Mivel már 7.5 éves volt kezdtek előjönni azok a 30-40 ezres problémák, (ABS, kipufogó, hátsó kutyacsont stb.)amiket már nem akartam a nyakamba venni...megváltunk tőle, habár sokan hülyének néztek, mikor megmondtam, hogy ezután Berlingónk lesz. De nem érdekelt, mivel nekem egy dízel, nagyrakterű, rossz utakat elviselő kiforrott modellre volt szükségem. A presztízs pedig hidegen hagy . (most már) Szó volt még a picassóról, de az meg sajnos dízelben meghaladta a rá szánt költségvetést.

Találtunk egy 11 ezer km-es 1.6 os Hdi multispace plus felszereltségű autót, amelyet még 8 tök egyforma társa közül választhattunk ki. Tetszett a színe is, mert ez a színeváltós bézs szerű! Habár mai napig gondolkodom milyen is. A kocsi minden lehetséges extrát megkapott. Már a próbaút meggyőzött arról, hogy ez az autó nagyon jól húzza az 1300 kilóját....miénk lett.

Most a kocsiról őszintén.

Jó lenne ha: kisebb lenne az első ajtó és behúzója (és nem kopna) nem lenne ennyire elöl (nehéz berántani). Ha: lenne benne hőmérő (külső) és nem figyelmeztetne minden egyes nyitott ajtóra, becsatolatlan övre. stb., mivel néha úgy érzem hülyének néz, vagy agysorvadásosnak. Ha a fényszóró kapcsolót másképpen lehetne kapcsolni, ha az ablaktörlőt az új évezredhez igazították volna. A váltó: nem írok róla sokat...tudtam milyen..szerintem mindenki fogadja el..ez van ...nem Rally autó.
Fék: szánalmas a dobfék, de ezt is tudtam...gyenge, de meg lehet vele állni. Zavart még a csomagtér aljának kemény műanyaga, amivel szemléltetni lehet a tehetetlenség, tárgyakra gyakorolt hatását fizika órán...de megoldottam egy frappáns filcszőnyeggel. Nagylábú embertársunk (kosaras lányoké volt az autó) sikeresen lelépte benne a kuplungpedál servo rugóját, amitől IFA nehézségűvé vált a kuplung..orvosoltuk gariban.
Tükör: szép nagy, látom benne a padkát is csak a mellettem lévő sávban az autót nem. Nagy hiba, de tudok róla, odafigyelek és kész. Az egyik véleményben olvastam a műszerfal kemény műanyagairól, hogy nem érdekli őt...nos engem sem. Nekem még tetszik is a letisztultság és az igénytelenség. Habár nálam mindig tiszta a kocsi belseje..erre ugrok!

Szeretem benne: A szél- és motorzajmentes belső teret, Az igen meggyőző menetteljesítményt, a klíma mélyhűtő szerű hűtését, a sok rakodó odút, hogy elfér benne a fél IKEA (+ a nagybőgőm), sőt még azt a kis rakodó kosárkát is a csomagtartóban, sokszor kihúzott bevásárláskor. Nem igaz, hogy fapados! Sok autóm volt már de ez az egyik legkényelmesebb ülés, amibe ültem eddig, annak ellenére, hogy szűkösek az állítási lehetőségek. Végre egy ülőlap, ami elér a térdhajlatomig! A Micimackó kar könyöktámasz viccesnek tűnik, de hosszútávon jó, és kettő is van. Városban a sűrű váltásoknál, meg szépen fel kell hajtani, ennyi. CD: Sokan panaszkodtak rá, csak el kell dönteni mennyire fontos dolog ez. Aktív vájt fülű zenészként az én elvárásaimnak megfelel, mivel nem várok tőle sokat, teszi a dolgát. Viszont ez az első kocsi, amibe még a zalai dombság legeldugottabb részében is élvezhetem a Kossuth rádiót. Jó hogy, majd 1 méteres vevője van. A mélyet pedig vissza kell húzni, és máris nem rezeg-torzít. Szeretem a tolóajtókat, ami garázsban és a parkolásnál egy áldás. És most jön a lényeg: a fogyasztás. Átlag 5.8 l/100km gázolajból. Azért ez nem rossz ugye? A Premacym 3 literrel szárnyalta túl, és ha azt számolom, megyek vele évi 20000-ret, ki lehet számolni, mennyi marad a bukszában. És én még csak nem is pancsolt olajat teszek bele. Néha egy kis prémium olajat (osztrák) is kap..nem árt!

Összegezve: Van egy félig teherautó, félig családi kiforrott autóm, alacsony fogyasztással, bikaerős motorral, számomra megfelelő kényelemmel, kiváló ár-érték aránnyal, kis presztízssel. Megbarátkoztam és elfogadtam a kompromisszumot. Ja! Legalább ki van fizetve! A dolog másik pikantériája, hogy kedvenc apósom is megajándékozta magát egy tök ugyan ilyen Berlingóval,(igaz ő egy újjal) úgyhogy most már 2 van a családban!
A jövőt meg még nem látom...mennyire lesz megbízható. Eddig fél év gond nélkül, de úgy gondolom kis odafigyeléssel, pontos szervízeléssel, és a turbós autók használatának általános ismeretével (hidegen pörgetés, autópályamenet utáni hűtés) sokáig barátok leszünk. Meglátjuk...egy biztos 100000 km körül erősen nézni kell az aktuális autópiacot. De addig hagyjunk esélyt a franciának.....

Még valami! Sajnos az utak résztvevői valóban egy legyőzendő teherautónak nézik, amit mindenáron meg kell előzni, de bevallom őszintén néha már csak büszkeségből is, de megmutatom a szunnyadó erőtartalékait, és ilyenkor ez az autós csak egy nagyfenekű, púpos autót lát egyre inkább távolodni, a véget nem érő aszfaltcsík elsuhanó homályában.....

Hibalista

- Kuplung szervórugó - garanciába cserélve

Ide hordtam szervizbe

Citroen Gerencsér- Sopron: jó kiszolgálás horror áron!

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2006
Kényelem (7) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 11500
Megbízhatóság (6) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Mazda Premacy Következő autója? nemtom, de jó nagy lesz!
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Berlingo 1996 (1996 - 2007)

További ítéletek (155 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)