A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Chevrolet Usa » Volt (2008)

Volt Volt 2013 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az egyik legjobb döntésünk

Szöveges ítélet

Feleségem naponta 100 kilométernél is többet autózik az otthonunk és a munkahelye között és néha a városban is el-elküldik tárgyalni illetve mindenféle ügyeket intézni. A Jeep Liberty annak idején jó vételnek bizonyult, de rettentően sokat fogyaszt és még az itteni olcsó benzinnel is havonta bizony 400 dollár körül volt a benzinszámlánk. Sokáig gondolkoztunk hogy milyen autó lenne a megfelelő, ami nem fogyaszt sokat, nem nagy a szervízigénye és nem félek elengedni vele az idióta helyi vezetők közé, akik az átlag tízsávos autópályán teljesen kiszámíthatatlanul cikáznak az F-150 méretű (nagyjából mint egy IFA, csak masszívabb) batárjaikkal. Néztünk sok mindent: Acura TL, Lexus IS, Infiniti G, Mercedes C, BMW 3 és 5, Volvo S60... Már közel voltunk ahhoz hogy az Acura irányába induljunk el, amikor megláttam egy autós magazinban egy hirdetést a Volt lízingkonstrukcióiról. Gondoltam elnézek egy Chevrolet kereskedésbe és érdeklődöm egy sort, meg elmegyek egy próbakörre... A próbakör után már aznap délután a feleségemnek is látnia kellett és másnap már meg is kötöttük az üzletet.
Az autó megvásárlása baromi drága: egy másodpercig sem fordult meg a fejünkben hogy meg akarjuk venni... De a lízingkonstrukció zseniális. Havi négyszáz dollár alatt, évi 16000 mérföld és 3 év.
A lényeg: a havi benzinszámláink 25-30 dollár magasságába csökkentek, ha ehhez hozzáadjuk azt a nagyjából 30 dollárt, amivel a villanyszámlánk nőtt akkor az a végeredmény hogy a lízingdíjjal együtt havonta nagyjából ötven dollár kifizetése mellett van egy vadonatuj autónk. És hogy milyen az autó?
Kívülről valószínűleg megosztó a forma: ugyanaz az alacsony légellenállásu csepp alakzat mint az már megszokott a Priusnál. Nekem személy szerint tetszik, olyan mint egy űrhajó és a könnyűfém felnik kifejezetten jól állnak neki. Sok könnyü anyag van benne, a motorházfedél például üvegszálas, ugyanugy kopog mint a Corvette amikor megütögetem. Az ajtó finoman csukódik, mintha európai autó lenne, látszik hogy fontos volt nekik ez a modell. Belül szépek és kényelmesek a bőrülések. A telepek miatt hátul is két különálló utasülés van, közöttük a telepek, mintha kardánalagut lenne. A hátsó ülések is teljesértékűek és nagyon kényelmesek. A dizájnnal már egy kicsit több a bajom. A vezető előtt és középen egy-egy képernyő foglal helyet, a középső érintőképernyő. Az amerikaiak nagyot akartak durrantani és minden lehetséges információt egy helyre zsufoltak össze. Meg lehet szokni a kezelését de nekem még mindig gondolkodnom kell egy kicsit, mert nem vezetem minden nap az autót. A középkonzolon is folytatják az űrhajó fílinget, mert egy nagy darab fényes műanyag az egész érintőgombokkal... nem számoltam hány darab van belőle, de tuti legalább annyi mint egy zongorán. Mindegyikre persze szépen ráírva hogy mire való. Mire megtalálom és megnyomom a szükséges gombot, biztosan beleszállok valakibe az autópályán. Amikor a Chevy kis vevőutánkövetője felhívott a vásárlás után egy héttel hogy megkérdezze: hogy tetszik az uj autónk, megemlítettem neki ezt. A válasz: nem javasoljuk, hogy a kezelőgombokat menet közben használja. Csak mosolyogtam és megkérdeztem hogy mennyire tartja realisztikusnak hogy az átlag amerikai háziasszony aki reggel autózik a munkába majd meg fog állni a belső sávból, hogy csatornát váltson a rádión... Szóval én személy szerint letörném annak a kezét, aki a középkonzolt tervezte... De itt valahol meg is állnak a negatív dolgok.
Az autó belülről olyan mint a süketszoba. Zseniális. Halálos csöndben suhan és amikor bekapcsol a generátor (ez általában az autópályán szokott bekövetkezni, amikor a töltést tartó üzemmódra szoktunk kapcsolni) akkor sem hallani nagyobb motorzajt. A BOSE alacsony fogyasztásu hangfalai hozzák a formát, baromi jól szól benne a zene. Meglepően jól gyorsul az autó, mint akit seggberugtak ugy indul el ha odalépnek neki. Mivel a benne levő motor nagy részben generátorként, így egy adott fordulatszámon üzemel, nincs rajta nagy terhelés és nem is használódik el nagyon. Az olajcsere periódus nem tudom mennyi... most van benne 10000 mérföld (16000km) és az olajminőség jelző számítógép valami 70%-ot mutat. Van egy weboldal, ahova be lehet jelentkezni jelszóval és ott bármikor megtekinthető a motor állapota, a keréklégnyomás, a töltöttségi állapot miegymás. Sőt, kérésre az autó mindenkori helyét is meg lehet nézni a beépített GPS segítségével illetve riasztani is tud ha egy adott sebességet tulléptek vele (mondjuk a tinédzserkoru gyerek elviszi bulira és száguldozik vele vagy épp elmegy az isten háta mögé.) Ennél valószínüleg sokkal többet is tud, de még nem volt elég időnk megismerni. A feleségem imádja és mindenhova ezzel menne legszívesebben, ugy érzi, sokkal biztonságosabb is mint a Jeep. Valószínűleg igaza is lehet, a Volt A és C oszlopai ugyanis olyan bazi vastagok, hogy nagyon nehezen lehet csak körben kilátni belőle... Naná, a telepek miatt az autó nagyon nehéz és a törésteszteken elért nagyon jó eredményei azért is vannak mert ha fejreejtik, akkor ezek az oszlopok meg tudják tartani a nehéz testet és nem rogynak össze.
Akkor a töltésről: nálunk 110V a hálózat, ezzel 8 óra alatt tölt föl. Európában az Ampera 4 óra alatt is megvan az ottani 220-ról. Olvastam az Ampera véleményt, amiben a tulaj az írja hogy csak 8 óra alatt tudta feltölteni... ezek szerint még nem találta meg azt a menűpontot, amivel meg tudja változtatni a töltés áramerősségét. Ugyanis az alapbeállítás az alacsonyabb 8A töltés. Ha csak simán megérkezem lés bedugom akkor ennyivel fogja tölteni elővigyázatosságból, mert nem ismeri hogy mennyit bír az adott konnektor. Ha megállásnál átállítom ezt az értéket akkor 12A-ral és gyorsabban fog tölteni.
Fogyasztás: ha csak generátorral üzemeltetem (nulla a telep töltöttsége) akkor 42MPG környékén megy (5.6l/100km) Nekünk a vezetett 10000 mérföld (16000km) alatt az átlagfogyasztás 77MPG (3.05l/100km) volt. A villanyszámlánk havonta 20-30 dollárral nőtt.
Fontos még megjegyezni, hogy Houstonban még télen sem nagyon megy nulla fok alá a hőmérséklet, átlagosan tíz fok körül van a leghidegebb napokon is. Ez azért fontos, mert a hideg napokon drasztikusan lecsökken az árammal megtehető távolság. Egy meleg napon 47 mérföldet simán elmegy teljes töltéssel, ez mínuszban 33-35 mérföldre csökken: ez nagyon sok.
Szóval kinek ajánlható az autó? Aki naponta 70-100 mérföldet (160km) vagy annál kevesebbet autózik nagyrészt városi környezetben, garázsban tudja tartani és minden este tölteni és abban az esetben ha valami ésszerű lízingkonstrukcióban tud hozzájutni. Nekünk ha lejár a három évünk majdnem biztos hogy beleugrunk még egyszer háromba egy ugyanilyen autóval... pedig amikor kiköltöztünk sohasem gondoltam volna hogy uj amerikai autót fogok venni.

Hibalista

- Egyelőre semmi meghibásodás.

Ide hordtam szervizbe

Mac Haik Chevrolet, Houston, Texas

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2012
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 16000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 3 l
Előző autója? Liberty Következő autója? Volt
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Chevrolet Usa Volt 2008

További ítéletek (0 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)