A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Chevrolet Korea » Aveo (2006-2011)

Aveo 1.2 8v 

Az ítélet értékelése
5,0(3 db)

Kellemetlen autópótlék

Szöveges ítélet

Chevrolet Aveo 1.2 8v

Ami jó:

Kellemes szín. Más autónak is lehet szép színe.

Új. Más autó is lehet új.

Nagy csomagtér


Ami kevésbé jó:

Motor:

Borzalmasan gyenge. 72LE, 1080 kg-hoz. Egy húsz éves 1.2-es Opel Corsa-nál ez az arány: 45LE, 800kg-hoz, és ennek ellenére élénkebben gyorsul.
Az Aveo motorja különösen középtartományban erőtlen. A csúcsteljesítmény lehet, hogy megvan éppen.
Tehát a motor veszélyesen erőtlen, ráadásul még zajos is. Kezdetben ezt betudtam annak, hogy még nincs bejáratva, de 6000km után ez a mentség egyre kevésbé gondolható komolyan.
Az egyik zaj a karosszériát mint rezonátortestet rázó "brummogás", olyasmi mint a '90-es évek közepén gyártott 053-as ladák némelyikénél jelentkezett a gyárilag rosszul kiegyensúlyozott forgattyústengely miatt. Egy Zsiguli utórezgésnél ez elnézhető volt annak tudatában, hogy majd a motorfelújítás során a gyár mulasztásait pótoljuk és minden "jó" lesz. Na de egy Chevrolet Aveo-nál, aminek a motorja még egy kis Opel rokonságot is felmutathat? Bár ez utóbbi azt hiszem csak amolyan úrvezetői "ókumláció". Nincs olyan jó konstrukciós elgondolás, amit ne lehetne rosszul megvalósítani.
A másik zaj egy magasabb fordulaton (~3500 fölött) jelentkező magvas kipufugóhang. Van aki ezt szereti, de egy 72LE-s motortól nevetséges.

Tengelykapcsoló:

Eddig rendben, könnyen működtethető.

Sebességváltó:

A fokozatok kiosztása jó lenne. A baj a motor erőtlenségéből adódik. Lehet, hogy ehhez a motorhoz vágyhatnánk egy rövidebb végáttételre, de az meg más okból lenne kellemetlen.
A váltó működtetése nehézkes, ügyetlen. Olyan érzésem van azzal kapcsolatban, mintha a váltókar működtető mechanizmusában lenne valami golyós-rugós reteszelőszerkezet és nem a váltószerkezetben. Ráadásként, ezt a gyártó jó erősre állította be, azt gondolván, hogy ez a pontos sebességváltó működtetés. Nos, mindannyian tudjuk, hogy nem ez.
A sebességváltó működését ha tízes skálán értékelném, akkor 2 pontot adnék. Ugyanezen a skálán, a 20 éves Opel Corsa (a híresen nem túl finom Opel váltókra gondoljunk csak...) 6 pontot és egy Skoda Fabia pedig nagyjából 8 pontot kapna.
A váltókar fogása kellemetlen, az anyaga egyszerűen gusztustalan.

Fék:

A járművet éppen lassítja.
A működtetés erőszükséglete kellemesen csekély.
A lassulás és a fék egymás utáni terhelhetősége meglehetősen szerény, bár a gyárilag szerelt gumikhoz talán sok is lenne egy ma átlagosan elvárható fék teljesítménye (persze nem, jó gumi és jó fék kellene).
Örvendetes, hogy fékezés közben az autó nem húz félre. Úgy érzem, egy új Aveo-nál annak kell örülni, aminek lehet.

Kormányzás:

A kormánymű áttétele egészen elfogadható lenne. Elvileg tudhatná azt a közvetlenséget és pontosságot, ami egy filigrán kisautótól elvárhatnánk, de sajnos nem tudja.
A kormánykerék átmérője rendben van és a karima vékonyságát is el lehet nézni egy érezhetően amerikai gusztus szerint tervezett autónál. A volán csak fel-le állítható, ez ma még ebben az árkategóriában is kevés szerintem, ráadásul az anyag, amiből készült, nos az undorító.

Futómű:

Zajos, dübörög.
Egy húsz éves Opel Corsa, megfelelő karbantartást feltételezve, ehhez képest egy kimondottan finom, elegáns futású jármű.
Az, hogy billeg, az szinte várható volt.
Egyenesfutása gyakorlatilag nincs.Szélcsendes, sima úton is folyamatos kormánykorrekciókkal kell irányban tartani mint egy öreg Zsigulit.
Kanyarodni természetesen nem szeret, bántóan, veszélyesen alulkormányzott.
Az egész autóra elmondható, hogy a kormányzásra nagyon közvetetten, nehézkesen reagál.

Egyéb működésbeni észrevételek:

Kormányremegés ~80 körül. Gyári új autó rosszul kiegynsúlyozott kerekekkel.

Belső tér:

A vezetőülésben ~100km-t lehet kibírni derékfájás nélkül. Ugyanez egy öreg Opel Corsa-nál ~300km, pedig az is még a kényelmetlen csoportba tartozik.
A "középkonzoltól" nem fér el a térdem. De azt hiszem ez a mai autók többségénél gondot jelent.
Egyébként is buta divat ez a "középkozolosdi".
Ja, és "természetesen" az ülést nem lehet eléggé alacsonyra engedni. Tériszonyos vagyok.

Fogyasztás:

6000km után erről még nem nyilatkozhatok megalapozottan.

Tehát:

Elhamarkodottan, kellő körültekintés nélkül, megvettem egy bóvlit.

Hibalista

- Még semmi, de kb. 2 hetes állások után rendre lemerül az akkumulátor. Ez nem utal tökéletes egészségre.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2006
Kényelem (4) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Corsa Következő autója? Kadett C
Ennyire szerette (2) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Chevrolet Korea Aveo 2006 (2006 - 2007)

További ítéletek (90 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)