A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » Z4 (2003-2008)

Z4 2.5i 

Az ítélet értékelése
4,6(5 db)

Soha nem akarsz kiszállni belőle

Szöveges ítélet



A legtöbb férfi gyerekkorában kirakott legalább egy sportkocsis plakátot a falára. Ha a szülők nem engedték, akkor az autóskártyán nézegette vagy Matchbox formájában játszott vele, de az biztos, hogy vágyott rá és megfogadta, hogy ha már a szülei annyira gonoszak, hogy nem vesznek neki egyet( nyilván 8 évesen ezek jogos elvárások lehetnek ) ha majd felnő és sok pénze lesz, tutira vesz magának egy ilyet. Persze akkor nem gondolunk bele, hogy az a kocsi, amit kirakunk a falra, az mire felnövünk, már súrolja az oldtimer határait, de legalábbis jó pár modellfrissítésen átesett és felnőttként már annyira nem is érdekes.
A Z4 10 éves. Nem annyira öreg, nem volt kint a plakátja a falamon, de mikor kijött egyből megtetszett. Hazudnék - bár jól hangzana- ha azt mondanám, hogy mikor megláttam, eldöntöttem, hogy veszek egyet majd egyszer, de mikor eljött az idő, és megláttam egy Z4 képét, tudtam,h goy ezzel a típussal is számolnom kell.
Nem volt sok pénzem a projektre. Ezért nem is akartam Z4-est. Persze, nézegettem, ki ne nézegetné, aki kabriót akar, de reálisan gondolkodtam, ezért inkább az MX-5-ös Mazdákat néztem és az elérhető 4 üléses típusokat.
Vezettem MX-5-öst, tetszett. BMW-t igazából soha. Valójában más kabriót sem. Volt egy Vitara-m, de azt hagyjuk…
A párom (most már feleségem) óriási türelemmel nézte végig, hogy az ismert weboldalakon folyamatosan nézem és mutogatom a lehetséges változatokat.

Ahogy szokták mondani, meglátni és megszeretni egy pillanat műve volt. Mikor először láttam, még nem volt eladó. A bevásárló központ parkolójában megláttam, elállt a lélegzetem, a feleségem rám nézett és ennyit mondott: nnna, ez eldőlt… És igaza lett. Álmomban sem gondoltam volna, hogy lesz egy ilyenem, de lett. Ráadásul nem is akármilyen. Nem a legerősebb, de a 2.5i szerintem teljesen elég. 192LE, manuális váltó, pont arra jó, hogy 33 évesen minden reggel úgy menjek dolgozni vele, hogy folyamatosan vigyorgok. Hazafelé a leghosszabb úton jövök csak hogy menjek még vele egy kicsit.
A rendszám ugyan nem látszik a fotón, de ha bárki meglát az utcán, nézzenek el nekem mindent. Nem friss jogsis újgazdag vagyok, hanem egy 33 éves felnőtt férj, aki ha beszáll az autóba egyszerűen átalakul. Úgy érzem magam, mint egy hülye 20 éves(bocs a 20 évesektől, de értitek… :-) ). Sport gomb állandó, DTC kikapcs és ha tudom, próbálgatom. Körforgalomban rendszeres a plusz egy kör. Persze mindezt úgy, hogy másokra ne hozzam a frászt. ;-) Próbálok nem megfelelni a BMW-s sztereotípiáknak és amennyire lehet előzékeny vagyok. Beengedek másokat, átengedem a gyalogosokat, de ha valaki úgy érzi jobb nálam, nem hagyom magam. Annak ellenére, hogy tudom, hogy vannak ennél sokkal gyorsabb, erősebb autók én mégis úgy érzem, ennél nincs jobb. :-)
Vezettem jó pár autót, volt kicsi nagy, gyors, lassú, de ez mindent visz. És a színe?! Nekem nagyon tetszik. Persze, kollégáktól megkaptam az első nap, hogy csak női színben volt? és hasonló kedves megjegyzéseket, de ha jól tudom Bp-en még egy ilyen színű van és kíváncsi lennék, hogy ebből a színből mennyi van az országban. Szerintem nem sok…

Esküvőnk előtt került hozzánk ezért a nászútra már ezzel mentünk. A csomagtartó meglepően nagy. Jó, nem egy Dacia Logan, vagy egy A6 kombi, de roadster-hez képest szerintem óriási. Két hétre simán bepakoltunk ketten. Vettem hozzá a nemzetközi aukciós oldalon egy bőrönd szettet, ami teljesen kitölti a csomagtartót és hibátlanul lehet vele utazni. Fogyasztással is meg voltam elégedve. Jó, nem olyan volt, mint a dízel Mondeo a 6literes fogyasztással, de nem spórolva 9 körül fogyasztott hosszú úton. Lehetne kevesebb is, de ha beülsz egy ilyenbe, egyszerűen nem tudsz ellenállni a kísértésnek. Nem tudok vele óvatosan, lassan menni. Sajnálom..

Hibái nem voltak. Futómű hibák igen, mert olyanok az utak, amilyenek, de más nem. Sikerült már össze is törnöm, de szerencsére a casco miatt márkaszervizes javítást kapott gyári elemekkel.

Akiben felmerült, hogy lehet, hogy ilyet venne és megteheti, ne is gondolkozzon. Menjen és vegye meg. Ha a feleséged nem engedi( ha van ilyen :-) ), mondd meg neki, hogy nem kell izgulni, ez nem csajozós kocsi. Ha beszállsz nem akarsz csajozni vele. Csak menni menni és menni. Jól esik, hogy az emberek megnézik és elismerően bólintanak, integetnek és én fülig érő szájjal nézek rájuk és úgy örülök, mint a barátom két éves kisfia, aki először nyitotta ki a kerticsapot.

Hibalista

- Futómű alkatrészek és kötelező szerviz.

Ide hordtam szervizbe

Wallis Pest

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Schuck András

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2003
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 87000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Mondeo 2.2 TDCI GHIA Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW Z4 2003 (2003 - 2008)

További ítéletek (12 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)