A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » X3 (2010)

X3 3.0d xDrive 

Az ítélet értékelése
3,5(2 db)

Az új, már nem női X3-as. 5-ös kombi helyett mindenkinek ezt ajánlom.

Szöveges ítélet

A család kinőtte az előző autót (E90 330i). Nagyobb, négykerék-hajtású autót akartam, az új 8-as automatával. Két típus között vacilláltam az 5-ös kombi, és a vele közös padlólemezen nyugvó X3 között. Utóbbi lehetőséget több ismerősöm is azzal fogadta, hogy 'Dehát az X3 női autó!'. Így utólag csak arra tudok gondolni, hogy lehet, hogy túl élénken élt még bennük az előző modell emléke. Ugyanis ez a kocsi, minden csak nem nőies. Az előző X3-ashoz képest látványra (és a valóságban is) lényegesen nagyobb, agresszívabb külsejű (sokkal szebb is, de az nem nehéz). Mi sem bizonyítja ezt jobban, hogy eddig bárki meglátta, mindenki mindjárt azt kérdezte tőlem, hogy 'Ez ugye az X5-ös? Nem? X3? Tényleg? Pedig olyan nagy és robosztus! Úgy emlékeztem az X3 az kicsi...'.

Az 5-ös touring-gal összehasonlítva az üléspozíció miatt kényelmesebb és több is benne a hely, kívülről pedig egész egyszerűen komolyabb gépnek néz ki, mindezt azonos ár mellett. A beltér minőségérzetére panasz nem lehet. Az enyém nem bőrös, de őszintén szólva ez a ribbon bézs szövet olyan gyönyörű, hogy egyáltalán nem is hiányzik.

Több dologtól is tartottam mielőtt megvásároltam:

Az első terepjáróm. Ezelőtt csak limuzinjaim voltak. Aggódtam, hogy az 5-ös kombihoz képest egy billegősebb, nagy sebességű utazásra alkalmatlanabb valamit kapok. Hogy jobban megérzem majd vele az erős oldalszelet autópályán stb. Hát ez teljesen alaptalan félelem volt. Az autó, egyenesfutása, stabilitása a 18-as felniken feszülő 245-ös gumikkal tökéletes. Az xDrive pedig csúszós körülmények között is hibátlanul teszi a dolgát. Az egész konstrukció nagyszerűen el van találva. Semmit sem érezni a magasabb súlypont általam korábban vélt hátrányaiból, még kifejezetten sportos vezetés esetén sem.

Az első dízel autóm. Minden korábbi fenntartásom ellenére ez a 6hengeres dízel hibátlan. Azt hozzá kell tegyem, hogy volt lehetőségem egy hétig kipróbálni ugyanezt az autót a négyhengeres 2.0 dízellel is, és akár az a legnépszerűbb modell itthon, akár nem, egész egyszerűen nem szabad azt választani. Sokszor olvashattuk a különböző autós cikkekben, hogy a négyhengeres dízel hangos (és valóban nagyságrendekkel traktorosabb a hangja!) és kultúrálatlan, méltatlan a presztízskategóriához. Ez itt hatványozottan jelentkezik! Még ha a kétliteres motor 184 lóereje elsőre nem is hangzik kevésnek, de használat közben abszolút annak érződik. Tényleg lényegesen hangosabb a 3.0-nál, zajos hidegen-melegen, kívülről-belülről egyaránt. Véleményem szerint ez nem csak a négy henger okozta egyenetlenebb járásból ,és annak eleve csúnyább hangjából fakad, hanem abból is, hogy annak a motornak folyamatosan jobban kell nyomni, küzd az 1800kg-os súllyal. Ezt bizony a számok is alátámasztják a 8,5 és a 6,2s-es 100-ra gyorsulás között érzetben zongorázni lehet a különbséget. Amiben viszont már nem valósul meg a papíros különbség az a fogyasztás. Bizony szinte hajszálra ugyanannyit fogyaszt a két motor, ami jól mutatja, hogy a 2.0 tényleg mennyire küzd ezzel a kasztnival. Egy jóbarátom szerint, akinek volt szerencséje 520 és 525xd-khez is; ez a jelenség az 5-ösökben is jelen van, nem a 'terepjáróság', hanem a tömeg az oka. Ő a négyhengeresénél gyakran használta a váltót sport módban, a hathengeresnél hozzám hasonlóan soha (egyszerűen nem kell). Nem is csoda a hasonlóság az 5-ös és az X3 között egyébként, hisz a két autó szinte teljesen azonos tömegű.

Végezetül ez az első automata váltós autóm. Sok jót olvastam a 8-as automatákról, és úgy gondoltam, hogy benzinesből érkezve a dízel motor szűkebb fordulatszám-tartományához jól fog illeni a több fokozat. Ez teljesen beigazolódott, a váltó remek, gyors, annyira érzi, hogy mit akarok, hogy a sport fokozatot sosem kell használnom. Mára tényleg eljutottunk oda, hogy ennek az automatának már valóban semmi hátránya nincs a kéziváltókkal szemben.

Összefoglalva tehát én azt mondom, ha dízel BMW, akkor mindenki a hathengerest válassza. Nem is a BMW sor6 hagyomány miatt, hanem mert a négyhengeres a mindennapokban is folyamatosan érezhető hátrányoktól szenved, és szinte biztosra veszem, hogy ez az élettartamukban is jelentkezni fog. Aki pedig valamilyen 5-ös xD kombin gondolkodik, az mindenképpen tegyen egy próbakört egy X3-al is, higgyék el megéri!

Hibalista

- Semmi.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2012
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 50000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? E90 330i Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW X3 2010 (2011)

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)