A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 7 (2008)

7 750i 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Álomautó a valóságban

Szöveges ítélet

Tavaly tavasszal, végre beleülhettem álmaim autójába. Gyerekként már epekedve néztem a vesés autókat. Nagyon tetszett a formájuk, a hangjuk, aztán még 20-as éveimben tulajdonosa is lehettem két E30-nak, meg egy-egy E34 és E39-nek is, de eeeeeez.....
Nagyon sokat és sokáig tartott míg kiválasztottam. Sokáig az M5 felé húzott a szívem, de amikor a kereskedésben beleültem egy új 730d-be, azt gondoltam, hogy ennél jobb autó nincs is a földön. Gyönyörű belsőtér, rengeteg olyan extra, amely segít és hasznos a vezető számára. A komfort ülésekben akár 8-10 órás vezetés is olyan, mintha egy másik autóval 10 percet mennénk. Olyan frissen és üdén száll ki az ember egy Bp-München út után, hogy aki nem élte még át el sem hiszi. Egyszóval akkor még azt gondoltam, hogy ez maga a csoda.
Az értékesítővel kiválasztottuk az igényeimhez legközelebb álló autót a Prémium Selectionből. Amihez ragaszkodtam az a motor volt. Ha már nem M5, akkor legyen benne erő. (Hát ebben aztán jelen van!!!) 2,5 héten belül meg is érkezett, majd még P-s rendszámmal kipróbálva, előjött valami csúnya hang az első futómű felől. Mint az később kiderült, a hiba oka egy szervó nyomócső volt, melyet garanciában kicseréltek, még az átadás előtt (27.000km-nél!!!!!).
Az átadási procedura olyan volt, ahogy az elő van írva. A márkához méltó törődést, figyelmet kaptam. Büszke BMW tulajdonossá váltam ismét. Aztán az első hazafelé vezető utamon elölről halk kis kotyogás hallatszott. Nem túl hangos és nem minden helyzetben (pl a demszkys kátyúkon úgy megy át mint a tank, viszont a kis útegyenletlenségeken -nehéz szó- iszonyúan zavaró), de hallani és érezni. Egy Daciában elfogadnám, de ebben a típusban semmiként nem lenne szabad ilyen mellékhangoknak megjelennie. Ráadásul úgy, hogy előtte Németországban futott az autó, nem a hazai kátyúkon.
A másik érdekes "daciás" dolgot, a jobb hátsó ajtó kilépőfénye produkálta. (Leszögezem, hogy nem nézem le az említett román márkát, de 20-25 évvel ezelőtt ez az autó volt az, melyet a Merkur átvétel után azonnal be kellett vinni a szerelőhöz, hogy húzza át az összes csavart, cserélje ki a féltengelyt egy erősebb kivitelre. Aztán lehetett elindulni vele hosszabb útra, persze csak akkor ha a Merkur melletti kútnál nem derült ki, hogy lyukas a benzintank.) Visszatérve, a jobb hátsó ajtó világítása a tompított világítás felkapcsolásakor életre kelt, azaz az ajtó zárt állapotában is működésbe lépett. Azon kívül, hogy ez rendellenes, az öszes körülötte lévő dolgot felmelegítette. Az első átvizsgálás után ezt úgy hidaltattam át, hogy kivetettem az izzót, mert nem volt időm már kivárni a teljes hibafelderítést ami így is két órát vett igénybe. Később, a generátor cserénél kiderült, hogy egy kábel köteg a hunyó.
Mindeközben az autó 10-12 óra állás után, elveszítette a memóriájában tárolt dolgokat (óra, dátum, ülésprogram) és néha még hibaüzenetet is küldött, miszerint nagyon alacsony az akku feszültsége. Ezt elsőként a riasztók (sajnos kis hazánkban többet is be kell építeni egy ilyen autóba) túlzott áramfelvételének tulajdonították. Ezután minden védelmet kiköttettem és kiderült, hogy 2 nap után ugyanazt a hibát produkálja. Ekkor vált csak gyanússá a generátor, melyet kicseréltek, mert nem adta le a megfelelő töltést.
Ekkor "rámentek" a futómű kotyogásra is, de azon kívül, hogy hallották, lokalizálni nem tudták a problémát. Amint azt a szervízben, majd egy független futóműves szakértőtől is megtudtam: "Az biztos, hogy a futómű nem életveszélyes." Erre marhára megnyugodtam, de a kis zajocska továbbra is benne lakozik és senki nem tudja megmondani, hogy mi produkálja, de azt tanácsolták, hogy hangosítsam fel a rádiót. Mi van, ha nem hallgatok zenét vezetés közben, mert szeretem hallani és érezni a V8 (egyébként nagyon halkan duruzsoló, de brutál) hangját?
A jobb hátsó ajtón lévő elektromos redőny sem tette a dolgát megfelelően, ezért abból is rendeltek egy jobbos kivitelt a német raktárból. Ez egyidőben történt még a generátor és kábelköteg cseréjével. Míg a generátor és a kábelköteg két nap után megérkezett és azokat ki is cserélték, ezzel szemben a roló a dobozán szereplő jobbos helyett balos volt. A szervíz rendelt ismét egy jobbost. Hát persze, hogy a cikkszám és minden külső felírat ellenére a dobozon belül ebben is balos volt. Harmadszorra már kérték a német raktárt, hogy ellenőrizzék a beltartalmat, ne küldjenek több balost, mert abból több is van mint kéne. Hát persze, hogy megint jobbos cikkszám és megnevezés kívül, míg balos redőny belül. Ekkor már két hét telt el, hogy leadtam az autót javításra, persze csereautót nem kaptam. Ezután minden kommunikáció megszakadt a szervíz és a gyári raktár között. Az autó ott állt szétbontott hátsó ajtóval és vártuk-vártuk, hogy majd sikerül a XXI. században a megfelelő alkatrészt leszállítani. Azt senki nem jelezte, hogy nincs belőle, mert az összes jobbos egyébként balos. 4 hét várakozás után elfogyott a türelmem és a magyarországi ügyvezetőnek írt levél után mozdult meg valami. 2 nap múlva ismét visszaülhettem álmaim autójába. Vissza a riasztóshoz, hogy aktiváljuk a megfelelő rendszert, majd hallhassam tovább a kis beépített kotyogást.
Összességében egy nagyon brutál, kőkemény, kényelmes és csodaszép autó sok-sok apró, bosszantó hibával, mely számomra sajnos már feledteti a pozitív BMW életérzést.
Sajnos a BMW Magyarország sem úgy állt hozzám, ahogy azt egy prémium márkát vásárló elégedetlen ügyfélhez kellene. Azon felül, hogy a levelem megírása után, viszonylag hamar megoldódtak a problémáim, nem sok együttérzést mutattak, feledtetni pedig aztán nem is próbálták semmivel a korábbi problémáimat, anyagi káromat (4 hétig béreltem másik autót). Nekem tényleg nincsenek oltári nagy elvárásaim, de egy alkatrészellátási akadozás és a folyamatos apró meghibásodások miatt nem biztos, hogy hű leszek a márkához, mert ez már nem a német precizitást tükrözi.
Számomra pedig még az is furcsa, hogy 20.000km alatt 2 liter olajat utána kell tölteni, de azt mondogatják és nyugtatnak vele, hogy ez a long life olajak miatt van. Mennyire megnyugodtam!!!!! A VW PDTDI-nél is ez volt. Annál sem tudtam elfogadni.

Hibalista

- Kormánymű hidraulika cső - (garanciális) - Generátor - (garanciális) - Jobb hátsó ajtó kábelköteg - (garanciális) - Lengőkar szilent - (garanciális) - Hátsó ajtó roló - (garanciális)

Ide hordtam szervizbe

Budapest Motors Kft. III. Szentendrei út

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2008
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 27000
Megbízhatóság (3) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 13 l
Előző autója? Passat Következő autója? ?
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 7 2008 (2009)

További ítéletek (8 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)