A nagy Ő, diesel után szabadon, ja és csendben !
Szöveges ítélet
2012 Decemberben ültem bele egy 2006.-os X5-ből amiben diesel motor volt. Korábban 5-öseim voltak, mindegyik benzines. Az X5 -ről csak annyit hogy az első héten visszavittem volna ha lehetett volna, ez az érzés nem múlt el a nálam töltött 5 éve alatt. Úgyhogy visszaülni az 5-ös kényelmébe elmondhatatlan jó érzés volt. Kényelmes, lágy, állítható rugózása felülmúl minden eddigi BMW komfort élményt ( 1995-óta ez a 6. benzines 5-ösöm ). Meglepő hogy a 204 LE sokkal többnek tűnik, azt gondoltam hogy alig fog menni, féltem hogy azonnal nagyobb LE-re fogok vágyni, de nagyon pozitív az élmény. Mindennapi használatra elég, sőt nagyon tud menni...és a hangja - hát a dieselhez képest olyan mintha versenyautóban ülnék. Alapjáraton egy kicsit kattog a motor ami persze csak kívülről hallható- ez furcsa a BMW-től, de bent semmi! zaj. A diesel hívők sosem fogják megtudni milyen az olcsó üzemeltetés és a zaj nélküli utazás . Volt szerencsém a diesel olcsónak tartott használatához...: két turbójavítással én szerencsésen megúsztam,az állandó motorolaj utántöltés - botrányosan drága, és az a zaj --hát nekem nem éri meg, a csodaszar X drive-ról nem is beszélve. Magasan lakom- télen minden nap szó szerint lecsúsztam vele, halálfélelemmel, az új 523 még egyszer sem csúszott meg , mindig fel tudtam menni a hátsókerék hajtással és bár vettem hóláncot eddig nem volt rá szükség.
Fogyasztás :bár még nem vezettem sokat, de vásárlás előtt nem kaptam infot sehonnan a fogyasztását illetően. Eddig az volt a tapasztalatom hogy a gyári átlagot fogyasztotta az autó alattam ( kivéve az X5 az jóval többet 11-12 l/100km ) olyan híreket hallottam hogy ez 11 fölött fogyaszt. Nálam autópályán normál tempónál kb 8-9. Városi átlag 10-11 liter. Ha nagyon taposnám biztos felmenne 12-re vagy a fölé.
Konklúzió : Imádom az új 5-öst, minden szempontból : kényelem, rugalmasság, erő, csend, méretek, forma, belső design-csodaszép , hangrendszer -nem kell hozzányúlni, navigáció - óriási, zenetár 2,5 GB winchesteren. Keresek valami rosszat -- ja a defekttűrő abroncs nem túl gazdaságos, én vettem egy mankókereket - ez helyet foglal de 25 ezerből megúsztam, a defekttűrő abroncs darabja! ennyivel drágább mint a normál - ez nem praktikus, de ez a trend.
Hibalista
- Csak a rendes olajcsere, fékbetét és fékolaj csere. -
Ide hordtam szervizbe
M3BOX
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 28000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | X5, X53 | Következő autója? | 528, 535 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |