Több mint kellemes társ
Szöveges ítélet
Nagyon kedvelem a motort és az automata váltót is, bár kézi módban felfelé kissé lassan kapcsol, visszafelé viszont viszonylag gyorsan. Mind a komfort mind a sport programja funkciójának megfelelően van hangolva, élvezetes. Kedvelem a kézi kapcsolási lehetőséget is. Remek kormányzás. Tetszik a formája és az általános komfortja bár hozzá kell tenni, hogy magas felszereltségű darab, komfort ülések és állófűtés is van benne. Én az I-Drive-ot is szeretem, könnyen kezelem. Külföldön szuper a professional navi, kár, hogy magyar DVD még mindig nincs (update: 2008 nyarától már van és remek). A futómű is teljes szinkronban van a kiváló motor-váltó együttessel, valóban élmény minden pillanat benne. Már vagy 15 éve nem fordult elő velem, hogy csak úgy elmenjek autózni a környéken, ezzel rendszeresen (update: a pár hónapja mellé vett Z4 2.5si vette át ezt a funkciót). Az átlagos 9 literes fogyasztást az autó súlyához és teljesítményéhez kiválónak tartom. Városban azonban automatával 11l körüli, ha nincs dugó.
Negatívumok:
-Gyakori meghibásodás (első mindkét ablak, tető, vízpumpa 3 hónap és 9000km alatt) a váltó is elkezdett néha visszakapcsoláskor "nyikkanni" de adalék hozzáadásával megszüntették a hibát.
-18-as kerekekkel városban ráz, bár ezt még kompromisszumként elfogadnám a kiváló útfekvésért. Viszont eléggé zörög is rossz úton. Felhajtóra felálláskor kattognak a motorháztető zsanérjai, pattogó hang a bal hátsó utastér felől, nyiszorgó ajtó gumik (rendszeres olajozás segít) és állandóan megszüntetendő zörgések nyiszorgások innen-onnan az utastérben. (Update: a zörgések a runflat gumik normálra cserélése után megszűntek, a zsanér sem ropog már, a pattogó hang is eltűnt, összerázódott a kicsike)
Remélem, a meghibásodások szünetelnek a hátralévő másfél évre, amíg várhatóan még nálam lesz. Tovább nem hiszem, hogy megtartom. Amíg tehetem 100-130 ezer km után szeretem cserélni az autómat, de ha elszegényedem, szívesen megtartom tovább is, még csak most lett 2 éves. (Update: mivel vettem mellé egy Z4-est, valamint az elmúlt 50000km alatt no hiba, kicsit tovább marad)
UPDATE
A korábban írtak óta csaknem 2 év és +50000km telt el és egyre jobban élvezem. Új hibák nem jöttek elő és az állapota mint 1,5 évesen, amikor vettem. A belseje abszolút nem mutat elhasználódást, igaz 80%-ban autópályán használom. Nagyon bejött, nem látok jobb alternatívát egy hasonlóan jól felszerelt 535d Facelift kivételével, bár kacérkodtam az X6 35d-vel is, de a tömeg miatt elveszik a dinamika, csorbul a kanyarodási élvezet, nekem pedig ezek fontosabbak a látványnál.
UPDATE
163.000Km-el eladtam a barátomnak, adtam hozzá 6 hónap garanciát is. Remek autó vot, nagyon szerettem. Remélem az új BMW 530d GT-m is hasonlóan a szívemhez fog nőni, nekem az már elég lenne.
Hibalista
- 53000km - jobb első ablakemelő komplett csere (garanciában) - 54000km - bal első ablakemelő komplett csere (garanciában) - 55000km - komplett nyitható tető csere (valószínű az előző két hibaüzenet is emiatt volt) garanciában - 60000km - vízpumpa csere (garanciában) - 65000km - váltó nyikkanó hang visszakapcsoláskor magasabb fordulaton (garanciában váltóolaj adalék hozzáadásával javítva) - 70000km - önindító csere (csak ez volt gari idő után) - 140000km - váltókarter repedés (olajszivárgás) - 142000km - váltó elektromos kábel szigetelés csere (szerintem ez volt az oka az olajszivárgásnak -2 ezerFt-os alkatrész- és felesleges volt a karter csere :-) ) - 163000km ELADVA
Ide hordtam szervizbe
Rack Autó Budaörs. Nagyon meg vagyok elégedve, személyes kedves ügyintézés. Elmagyarázzák mit miért. A pultos hölgyek mindig mosolygósak, kedvesek, a munkafelvevők készségesek.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 52000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 113000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | A4 1.9 TDI | Következő autója? | BMW 530d GT (már megvan) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |