A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (1988-1997)

5 520ia 

Az ítélet értékelése
4,0(4 db)

Legfőbb ellensége: KONTÁR tulajok, magyar viszonyok

Szöveges ítélet

Ha megnézzük, akkor ez és az E38-as, az, ami hát még a Klasszikus, Elegáns és Sportos megjelenéssel bír. Sztem a Brokatrot (ld. alább a képen) a legszebb szín, meg a calipsrot metáll.
Az új 5ös (e60) nekem személy szerint nem jön be, már ez egy más "stílus" és design...,más fenntartási költségekkel...Az e34 és az e39 az a két ötös, ami még ésszerűen használható és fenntartható, az e60-nál már nagyon durvulnak a dolgok, ha az autó öregszik. Az e39 sokkal finomabb, csendesebb az e34-hez képest, ugyanakkor már spórolósabb anyagminőségű autó, de mivel újabb széria, sokkal lágyabbnak, kifinomultabbnak, csendesebbnek, modernebbnek tűnik. Az e34 meg egy igazi, NSZK időket idéző, közvetlen, még igazi BMWs sajátosságokkal bíró autó. Futóműve keményebb, sokkal nagyobb a visszajelzés, mint az e39-nél, hangosabb, de a kor legjobbja. Szerintem.

Az E38-hoz ( 7es BMW 1994-2001ig gyártott széria) még annyi, jó áron kapható bontott alkatrészt még nem lehet kapni, így szerintem az E34 egy józan választás lehet.
A futómű és a motorok példaértékűek(használt dieselt csak bevizsgáltat vegyél, mert azokban már 1990-es évek elején 300e km volt, hiszen Jürgen erre vette őket), a kényelem jó, bár hátul nagyon kicsi a hely. Az ülések nagyon jók, főleg az e32 komfort ülései, amelyek az e34-be beleférnek.
Szép megjelenésű autó, kapsz hozzá alkatrészt, de egy - vagy több - hozzáértő szerelőt válassz! A fórumon vannak hozzáértő márkatársak, az útmenti szervizek sokszor tanácstalanok, nemértésüket azzal a mondattal palástolják: "ez egy BMW, tele elektronikával, idő kell hozzá és sok pénz lesz"...Persze, meg lehúzás. Vannak típushibák, de erre vannak válaszok. Aki(k) ismeri(k) a típust, hamar segítenek, ld fórumok.

Extralista hihetetlen a típushoz. Bőrös műszerfal is rendelhető volt, ahogy állófűtés, s minden elektromos bizbasz.

No. Ha venni akarsz egyet, ezzel a 2 esettel fogsz találkozni:
1.) lelakott, elhanyagolt, olcsó.
2.) szép, karban tartott(vagy csak kinézetre), (és) de drága.

Választhatsz: Veszel egy olcsóbbat, amire simán ráköltöd a vételárát még egyszer vagy kétszer, vagy veszel egy szemre(!!!) szebb állapotút, arra is költesz, de lehet, hogy kevesebbet. Türelmesnek kell lenni, és egy hozzáértő embert kell elvinni amikor megveszed, alulról mindenképp meg kell sasolni.
Sajnos Magyarországon ezek az autók rabszolgaként vannak kezelve: Íme a példa:
1.)Elromlik a termosztát? Hát vegyük ki, megy az anélkül is...
2.)Elromlik a klímapanel? Kössük ki, és tegyük rá egy kapcsolóra, amit majd mi beépítünk a műszerfal alá.
3.) Elkopott a lengéscsillapító? Vegyünk egy komplett gólyalábat bontóból és hajítsuk ki a régit...Nem baj, hogy felemás az autó...(ez az én kicsimmel is megtörtént, nem hittem a szememnek...:-O)
4.) Olajat kellene cserélni az automata váltóban? Ugyan, az long-life olaj...(egy fenét!)
5.) Fékbetéteket és tárcsát kellene cserélni? Ide a noname, legolcsóbb utángyártottal! Tegyük bele, jó az! ( az enyém úgy visított megvétel után, hogy a benzinkútnál rámszóltak...Valakit ez nem zavar...)
6.) Eltört az egyik ködlámpa? Vegyük ki és tegyünk a helyére egy műanyag takaróplexit, a másikért még pízt is kapunk a bontóban. Igaz, hogy csúnya így, de megspróloltam 18ezer forintot...
7.) Hűtőcső folyik? Vegyünk bele egy olcsó, méretre ugyanolyat, de ne BMW-t mer az drága és méretre pontosan passzol..

NO EZ A HOZZÁÁLLÁS jellemzi a hazai E34 piacot. Ezért írtam a címnek amit. Tisztelet a kivételnek. Ezekből ered az, hogy egy autó, ami csendes, megbízható, szép, abból egy nyűg lesz, mire eljut hozzád, mint lelkiismeretes gazdihoz, aki meg rákölt 100ezreket. Én is így jártam, tudtam mit vettem, de mégsem, hiszen mindig derült ki egy-két jó "magyaros" KONTÁR megoldás. Ez egy autó, amit úgy raktak össze, hogy évtizedekig eljárjon (a maiakat sajnos nem, ezekből élnek jól a szervizek), egyszerűen, végre kell hajtani az InspecitonI-et és II-őt, minőségi dolgokat kell venni bele, nem szabad spórólni rajta. Ne feledd, BMW-t vettél!

Eljutsz majd egy szintre, amikor a főbb kopó alkatrészeket kicserélted, és akkor már csak esztétikai dolgokra fogsz költeni: Szép legyen a fényezése, lebőrözöd a kormányt, stb...
Én már eljutottam oda, hogy nem életveszélyes a futóműve( új gátlók-BOGE-, toronycsapágy -SACHS, ütköző, porvédő, stb..), megy a klíma, szépen fog a fék( JURID tárcsa és betét), le van cserélve az összes szíj és azok görgői, újak a gyertyák - NGK, majd Bosch és most Denso, vannak ködlámpái, jó olaj van benne, a hűtővize nem Tesco-s, hanem ROWE, szépen világít mindenhol a műszerfal ( és nem csak minden második izzója ég), Pirelli gumik vannak rajta, a kipufogó nem üvölt, hanem gyárilag szép, halk, csak a hat hengert lehet hallani, már hamar be is melegszik, hiszen újra van termosztátja, már az intenzívmosó és a lámpamosó is működik, a fényszórók magasságát újra lehet állítani.

Összefoglalva. Ez egy autó, amit anno nem elsősorban a szervizeknek építettek, hanem NEKED, kedves tulaj. Masszív, átgondolt szerkezet, egy-két gyengével.
Ha valamit kicserélsz, s az minőségi, akkor több 10e km-en át biztos működni fog, persze ami 15éve Sachs volt, az ma már csak félig az...Az alkatrészeken NE spórolj, de ne is irracionálisan vásárolj( márkaszerviz) nem biztos, h belevaló lesz, és nem fog elmenni egy "X" márkanevű lengéscsillapítóval annyit-mint kellene- hiába 3év gari, ha újra szét kell szedni, és soha nem lesz jó! Természetesen nem kell mindent márkaszervizben venni, én a fényszórókat utángyártottban vettem, a gyári Hella 30ezerért darabja kicsit húzós lett volna...

Upgrade - 2013.

A fenti ítélet 2005-ben született, amikor az autót vásároltam. Azóta eltelt 8 év, és az autó még mindig megvan. :) A gép már nem automata, hanem manuális és szinte minden ki lett rajta cserélve. [ Cserélt hátsó híd és kardán ( 140k-t futott autóból) - (váltócsere miatt), felújított motor
( gyűrűk, hajtókarcsapágy,stb.), új hűtő, felújított generátor, elől-hátul új gátlók [elől Sachs SuperTouring, hátul Bilstein B4), új toronycsapágyak, szilentek, lengőkarok (alsót leszámítva, az soha nem megy tönkre), Belső tér: bőr ülések (elsők e32-ből, sokkal kényelmesebb, mint az e34-é), bőrözött és rolós ajtókárpitok, hátsó naproló, áthúzott kalaptartó, új tetőkárpit, bőr középkonzol, légzsákos műszerfal, elől-hátul elektromos ablakok, állófűtés...s sorolhatnám még].

Aki ilyen autót akar, tapasztalatom azt mondja, hogy a legfontosabb a kasztni. Ne rohadjon, legfontosabb az ajtók alja, de még inkább a küszöbök, a taposólemez, tehát az alváz. Az első évjáratokat (1990-91-92) egyszerűbb extrázni, mert ki vannak kábelezve az egyes tartozékok. 1994-es modellekben már spóroltak. Motorból szerintem a legjobb választás a 192 lovas m50 motorkódra hallgató soros 6 hengeres. 300-400 ezer körül láncot és vezérlést kell cserélni, továbbá figyelni kell a vételnél, hogy nincs-e olajfogyasztás. Sajnos az olajlehúzó gyűrűk elkopnak és motorgenerál. Féktárcsából gyárit kell venni, másból pld. gátlóból lehet venni Sachs-ot és Bilsteint. Futómű alkatrészekből TRW és Lemförder, tömítésekből Elring, Goetze és Reinz a nyerő. A Diesel jó választás akkor, ha NINCS benne rengeteg km, ami szinte lehetetlen, mert ezeket már 1994 körül hozták be külföldről, s már akkor 300e km volt bennük. A 25-ös benzines átlagfogyasztása 9-10 liter, a dieselé 8, de - bár fórumosként csak hallom - lehet vele szívni, ugyanakkor van aki még nem panaszkodott a dieselre.

Az autóm küszöbeit most cserélték egy éve, lelkiismeretes munkával. Ment is bele 4 flakon Würth üregvédő, ahogy az ajtókat is lecseréltem, mert az aljuk kezdett rohadni, nehéz rohadásmentes ajtót találni...

Nemrég tettem fel 4 db sárfogó gumit (ezt is rohadt nehéz találni), nemsokára a légzsákok érzékelői lesznek elől bekötve, mert ezeknek konzolt kell találni.

Összességében a BMW egy betegség, ha egy régi modellt akarsz eredeti állapotában tartani. Sok munka és idő, s ha már kevesebb rá az időd, sajnos nem tudsz vele annyit foglalkozni. Ezért van aki eladja, én még tartom. Ami miatt nem feltétlenül napi használatú autó, az a fogyasztása, bár én 9-10 liter között eljárok vele, meg sajnálja az ember. Bevásárlóközpontoknál odaverik az ajtót, meg télen a sár és a só elvégzi a feladatát.

Upgrade - 2014.08.23

Kint esik az eső, netezek, rámegyek az e34 népítéletekre, elolvasom a saját írásom, amit még 2006-ban (!) írtam, nevetek egy kicsit, s elgondolkozom azon, hogy már 9-ik éve van nálam a BoboBé, ahogy kisfiam hívja. Pont ma istápoltam egy kicsit, szépen áll a garázsban, lemosva, mert most volt Zamárdiban BMW találkozón, ahol nagy örömömre sokan odajöttek, s kérdezgettek.

2013 óta sok minden nem történt az autóval, azt leszámítva, hogy a légzsákjeladók elől, a doblemezre be lettek kötve, elektromos haverom felprogramozta a rendszert, s már légzsákos az autó.
Kapott bőrös kézifékborítást, meg az ajtókban lévő kis háromszög rolók rugóit húztam meg, mert annó, még 2008-ban talán, mikor beszereltem őket, nem tudtam, hogyan kell meghúzni a rugókat, visszaeresztéskor lógtak, de most nagyon szépen visszamennek a helyükre, nem lifegnek. A 2013-as telet és az idei tavaszt egy hangárban töltötte, egy egér cimbora be is költözött, de ő nagy kárt nem tett az autóban. Szerencsére. Egy csak egy ABS jeladó ment tönkre az állásban, ezt leszámítva az autó pöccre indult, a nagy-hifi fejegységét kellett javítani, mert az tönkrement. (De volt másik a polcon).

Összegezve, onnantól kezdve, hogy alaposan megcsináltattam a küszöböt, telefújkáltam üregvédővel, kapott körbe fényt, meg helyre lett hozva szerkezetileg is az autó (ld. fenn), nincs vele baj. Kéne neki egy új lendkerék, mert - ahogy mindegyik - ez is már egy kicsit odavan, váltásoknál, indulásnál érezni. Bírná még, de már annyira érzem, hogy javítana a dolgon egy új, hogy lehet, hogy bepróbálkozom vele, csak sajnos a legolcsóbb helyen is 130e forint...

Igazából bárhová el mernék velem menni ma is.

Az extrákat folyamatosan nézegetem a poweren, hátha valami, de az utóbbi időben elég ritka bármi is hozzá. Most vettem előre két bontott Bosch lámpát, mert állítólag sokkal jobban világít, mint akár az új kínai Depo-k. Kiderül, mert felrakás előtt kitisztítottam a vetítőlencséket, a foncsor meg még nem kezdett el rohadni, a kromókeret meg csak egy Sidolt kért. Hihetetlen egyébként, hogy 25 éves index sokkal jobb állapotban van, mint a 2 éves TYC, arról már jön le a gumiszél. A 2-3 éves Depó lámpák keretei is már rozsdásodnak, a Hella és a Bosch nem.

Hibalista

- Ha szigorúan a kérdésre válaszolok: klímapanel, tolatólámpa, kilometeróra. a kopó alkatrészek minden autónál cserét igényelnek, azokat nincs értelme felsorolni(Inspection I és IIben fel vannak sorolva, csak éppen itthon elfelejtik őket cseréni) .

Ide hordtam szervizbe

Haver, fórumos. (index, e34).

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Saját magam!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1991
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 300000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 2000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? Vento Következő autója? Biztos egy E38.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 1988 (1992 - 1995)

További ítéletek (192 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)