A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (1988-1997)

5 524 TD 

Az ítélet értékelése
4,6(5 db)

Kormos a háta:)

Szöveges ítélet

Már megint belevágtam egy felújítási projectbe..Nem bírtam magammal és újra a mazohizmus ösvényeire léptem még tavaly télen.Vicces áron vettem két 524td-t és neki álltunk egy szerelő baráttal összelegózni kettőből egyet.
Kicsit új volt a dolog,mert eddig csak e30-am volt előtte,de abból dögivel.
Az e34 teljesen más világ mint a kistesója.Sokkal komolyabb benne minden.Látszik rajta,hogy a 90-es években ez egy igen komoly luxus autó volt.Fényre sötétedő tükör,tempomat,kétzónás klíma,ülésfűtés...blabla..sorolhatnám.
Mint előbb írtam elkezdődött a legó.Nagyjából megvolt mi hova kerül és megkezdődött a lakatolás is.Két küszöböt kellett első sorban kicserélni és a jobbos taposót.Amúgy elég jó egészségnek örvendett.Még mi is meglepődtünk néhol,ahol rémségeket vártunk ott semmi nem volt.
Amitől kicsit idegbajt kaptam az a fűtésbox pici kis motorjai..Amik nyitják-zárják a levegő útját.Jó,hogy kettő volt mindenből mert egy csomó kuka volt..de persze mindez akkor derül ki,mikor az ember beépíti,összerakja és próba.Na vajon jön e a meleg,vagy elzár e..aztán ha nem,akkor kapható ki újra a műszerfal stb..

Aztán ami lutri volt az a futómű..tartottam tőle,mert igazából nem nagyon próbáltuk ki,és nem is bíztam benne.Rá is szolgált:) Előző tulaj állította,hogy a 17-es felnik nem zabálták le a futóművet,de tudtam,hogy ez nem így van.
A kormánymű is halott volt..és ez nem fogasléces felújítható..Ha szarrá megy,kell egy másik..Lepróbáltuk a másikat és az jó volt.
Az első próbáknál az autó vezetett engem és nem fordítva..Jött ment ahogy neki tetszett:) Emiatt aztán mindent kidobtunk alóla.Semmit nem bíztam a véletlenre.
Futóműves után már egész más világ fogadott.Az e30 után brutálisan jobb volt.Kanyarban,úthibákon vagy csak simán az autópályán.Az összképen sokat ront(ott) a 17-es felnik és peres gumik.Ezek nemsoká le is kerülnek az autóról,és megy rá a gyári 205/65 R15.
A belseje nagyon nagy.Négy embernek bőséges hely van és a csomagtartó is tisztességes méretű.A műanyagok még ma is szépek és sehol egy repedés vagy törés.Persze ha lenne,akkor elég sokan bontanak és forgalmaznak jó minőségű cuccokat.Nagyon könnyű jó minőségű alkatrészekhez jutni.

Amin nagyon meglepődtem azok a lámpák..ilyen gyatra világítás talán csak a trabantomban volt utoljára.Az első hosszabb utamon halálfélelmem volt a tök sötét kis vidéki utakon.Mikor hazaértem asszony megígértette velem,hogy ezzel addig este nem megyünk míg nem veszek bele vmi normális fényforrást.Ami fura,hogy az e30-ban is hasonló lámpa van és ott valahogy ezzel a problémával nem találkoztam.
A szerencsének köszönhetően gyorsan találtam egy pár gyári(!!) alig használt darabot.Fontos,hogy ne vegyünk olcsó utángyártott fost..hiába új..

A motor nem egy brutál gépezet,de annál kitartóbb.Papíron 116 LE és 225 NM.Tele tankkal(80L) 1610 kg-ot mértem és én még nem ültem benne..Csodák nincsenek ezzel tisztában vagyok:) Normális tempóhoz teljesen jó,de ezzel nem lehet keresztbe autózni 3ikban..max hóban;)
Utazóban bírja a 150-et,de felette már nem őszinte:) Kedvence a 130-140..itt szinte hangja sincs a sorhatnak,csak a szélzaj ami zavaró lehet.
De azért nem nyugodtam bele a lóerő hiányba;) Adagoló beállítás(nálam mechanikus van pont emiatt),turbó nyomás emelés(csak ésszel)és egy jó nagy cooler.Nem lett rossz,de még tökéletesíteni kell,ami épp folyamatban van.
Természtesen új hűtő,új viszkó és új vízpumpa van benne,hogy hűtéssel ne lehessen probléma.

Ami nagyon megfogott benne,hogy hihetetlen kényelmes.Csak mennék és mennék vele,főleg hosszútávra.Kényelmes nagy üléseken a könyék a karfán pihen:)..a hifi szépen duruzsol...a hathenger mellett:)

Ami még hátra van az egy full polír,nagyvesésítés,klíma feltöltés és egy pár extra ami még hiányzik.

2011 08 19

Na,hát megvolt az első komolyabb teszt az autóval és nagyon megvagyok vele elégedve.Semmilyen súlyos hiba nem jött ki az autón.
Megkapta a nagyvesét és géptetőt,klíma is fel lett töltve,polír meg nem kellett.Viszont a klíma csak egy jó hónapot működött,utána meghalt.Sajnos bekell lássam,hogy az én hibámból.Amikor szét volt kapva darabokra,akkor mindent le kellett volna dugózni,hogy ne mennyen bele levegő,pára,mocsok stb..kiváltképp a szárítószűrőt.Én ezt nem tudtam és a szűrő szépen fullra szívta magát vízzel.Rátöltötték a gázt,és a vízzel keveredve elsavasodott és feloldott minden mocskot ami a 20 éve alatt letapadt a rendszerben,és eltömítette az expanziós szelepet.Pápá hideg levegő..
Jelen állás szerint,újra atomokra kell szedni,kipucolni új expanziós szelepet bele és agyonvákumolni és utána friss gázzal feltölteni.Így elmondva nem vész,de elég költséges mutatvány.
A motor kapott egy fasza intercoolert,úgyhogy ez is kipipálva:)Báár a cooler kicsit nagyra sikeredett és emiatt nagyobb lett a turbólyuk.Ezt "orvosolva" emelni akartam töltő nyomáson egy csöppet,mert 0.6-al tölt alapon.De sajna eléggé levan szabályozva(vagy csak öreg)a turbó és hiába tekertem rajta 0.7nél feljebb nem ment.Így rákerül majd egy e28 "nagy" turbó.Reményeim szerint 1 bar körül fog majd üzemelni.
Néhány napja aláficcent a sperr diffi is:) Mindjárt jobb lett a kedvem vele;)
Egyetlen hibája van csak amit eddig nem tudtam orvosolni,de sajna úgyérzem,hogy ehhez az egész emberiség kevés lesz.
Egy rejtélyes kereplés jön valahonnan az autóból.Én jobb elölről hallom,de ugye elég csalóka tud lenni.Főleg bal kanyarban hallani erőteljesen.Mintha valami forgó dolog bele érne valamibe.De ki lett cserélve már minden..csapágyak,komplett gólyalábak,diffi,felnik,vadonat új a komplett első futómű A-Zig.Levettem a viszkót egy próbára hátha az,de az sem nyert.Sehol nem látunk berágódást,csiszolódást,spént vagy bármi olyat ami erre utalna.Nem tudom,hogy mi lehet,de az tuti,hogy olyan anyagból készült ami sosem kop el(írok is a NASA-nak).Április óta egy cseppet sem változott a hang pedig majd 20 ezer km-t mentem vele.
Ha kiderül azonnal közlöm,hátha valaki még szenved ezzel..:)

2012 10 01

Sok minden nem történt az autóval de pár dolog azért mégis.Először is,hibátlan.Nem vicc..Nem jött elő semmi olyan hiba ami komolyabbnak nevezhető.A cooler beváltotta a hozzáfűzött reményeket.Nagyot dobott a motoron.Nyári rekkenő hőségben sincs nyoma a jellegzetes fáradásnak.Se pályán tartós nagy sebességnél,sem városban.
Az e28 turbó viszont nem lett igazán jó választás.Sajnos túl nagynak bizonyult.Nagyon lassan töltött be,de utána mint az állat.Ez átlagos használatban nem igazán tetszett.Alul erőtlenebb volt,fenn meg baromira ment.
Én nem üvegelem folyamatosan,ezért visszakerült a régi,de egy picit alakítottunk rajta,így már beböffenti a 1.7bart is ha kell ;) Egyszer szét is lőtte a cooler csövet.Hát volt ilyedelem rendesen,mert szólt olyat mint egy puskalövés :D
A belsejét is egy picit feldobtam.Vettem bele gyári sport bőrülés szettet,természetesen a fűthető fajtából.A comfort ülések után szokni kellett a feszes tartást,de nagyon megtetszett.
A fékek terén is lett némi módosítás. Mivel ez tömörtárcsás gyárilag,rázott is ahogy kell..Pedig alig volt bennük km..Komolyan nem értem,hogy miért raktak egyáltalán ilyen féket egy ekkora autó alá.Egy-két emberrel plusz csomagokkal simán 1800 kg körül mozog.
Egy 525i bontásából szereztem egy komplett fék szettet előre(nyergestül) és egy álom lett a fék.Nem fárad,nem ráz..ilyen kellett volna rá gyárilag.No mind1..
Aki teheti cserélje át mert megéri,és az egész mutatvány oldalanként 15 perc..
A külsejével is foglalkoztam egy picit..vagyis első sorban a hátuljával. Kapott fehér indexes lámpákat amik nagyon jól mutatnak.Annyit hozzá tennék,hogy míg a gyári lámpák gumi szigetelései 22 évesen is hibátlanok,ezek most 1 évesen foszlanak szét..botrány.
Ha már így elkezdtem,akkor kapott még a két hátsó lámpa közé egy takaró műanyagot.(M5 extra)
Fekete színűt,mert a kocsi fehér és azt kell mondjam,hogy kurva jó lett.
A rejtélyes kerregés köszöni szépen továbbra is megvan :D Pedig sok sok napot töltöttem a megkeresésével,de eddig sikertelenül..de egyszer meglesz.


Nagyjából ennyi az elmúlt év történései röviden..Továbbra is nagyon jó,és egyre jobban szeretem.Nem is igen fogom ezt már eladni.Most 22 éves,és jó egészségnek örvend.Ha lesz is újabb gép,ez maradni fog.

2014 08 01

Az autó továbbra is csak megy és megy,mint a duracell reklámban a nyuszi :) Sok-sok km-t tettünk bele és komoly meghibásodás azóta sem jött ki rajta. Jól összeraktuk ezt pár éve :) Viszont azért megannyi apróság igen. A futóműben sajna már lóg ez-az,úgyhogy időszerű lesz megint átnézni. Az intercoolert meg kellett hegeszteni mert pont a varratnál kinyílt..Nem bírta a magas töltőnyomást. Azóta visszavettem és max 1.2 tölt. A klímával canossát jártam,hogy működésre bírjam,de csak most érek az út végére.. Amíg volt R12-es gáz,nem volt gond,de az elmúlt években nagyon eltűnt.Eddig is tiltott volt ez nem új,de még volt itt-ott elfekvő készlet,de most..Ha megemlítettem valahol már kereszteket vetettek és hívták az örödögűzőt..Ha nem ez, akkor olyan árat mondtak,hogy én borultam térdre :D
Persze most mindenki rávágja,hogy van helyettesítő gáz..persze elméletben igen. Ha tartanak..de mivel ilyen ősöreg klímás autó egyre kevesebb van,sokan nem tartanak. De olyan is volt akinek lett volna,de nem töltöttel fel,mert szerinte szar lesz és reklamálni fogok..Így maradt az átépítés R134-re..Most lettem kész vele.Klímahűtő,szárító szűrő csere,csöveket is (TDS-ből jó), mert a töltőcsonk is más persze. Klíma kompiban olajcsere és egy pucolás,vákum,nyomás próba és mehet. Pár nap és kiderül sikerült e :)
Volt egy rejtélyes beázásom is..Nagy esőkben,vagy ha agyon locsolva mostam beázott..De csak néha-néha. Legyintettem,mert majd megszárad..De most tavasszal egyre gyakoribb lett,majd állandósult.Mostani viharok után meg halastó..Néztem a lefolyókat tiszták voltak..tetőablakom nincs..Az egyik nagy eső után benéztem hol folyik be és sokkolt a látvány,mert a fő kábelkorbácson ami bizti táblából jön folyik be mint az állat.Na és akkor kivillant a fény aminek már ezer éve világítani kellett volna..Be lestem a biztosíték táblához és láttam,hogy majdnem eléri a víz az alját...Annak a nyűves szarnak két kifolyója is van és mind a kettő eldugult. Kivettem a dobbetétet és először frankón nem láttam a lukakat.Hirtelen azt hittem,hogy nincs is, vagy nem itt van..Aztán közelebbről nézve,kaparászva meglettek.Be voltak gyógyulva teljesen.Kifolyt egy fél Balaton és megúsztam a teljes zárlatot.Még egy nagy zuhi és minden ami elektromos,annak annyi lett volna.

A sok éve tartó X-aktás kerregés a balos kanyarokban most is meg van.Nem lett halkabb, nem változott, pontosan olyan mint amikor először meghallottam :D Nem kopott semmit..Nem tudom miből van,vagy az miből amibe beleér,de jó anyagból csinálták az biztos.
Egyenlőre ennyi..Nem lehet mellette unatkozni,mert mindig van ez-az,de 24 éves..viszont napi használatban van!Ez egy e34-nél már nagyszó manapság..az,hogy dízel is..10-es szorzó :D

2014 11 02

Na, közben történt megint pár dolog ami említésre méltó,így gondoltam leírom.Nyár vége fele az autóval szöszmötöltem,mikor észrevettem,hogy a bal hátsó gumi belső feléről eltűnt a minta..Na mondom fasza.Jobbos rendben,így egyből műszaki hibára gyanakodtam..:D
Azzal tisztában vagyok,hogy a BMW-k terpesztenek valamennyire,de itt nem erről volt szó. Világossá vált,hogy a hátsó futóművet fel kell újítani.
Vettem két másik komplett lengőkart,abban kicseréltünk mindent,és már csak egy "gyors" csere kellett. Hát ég-és föld a különbség az biztos.
Elől a segéd irányító kar perselye szopósodott ki, az is cserélve lett.

A nyár végén összerakott klíma is működik még,de nem volt zökkenő mentes a kezdet.
A feltöltés után hűtött szépen,igaz alapjáraton gyengébben, gondolom a kompresszor már nem az igazi. De pici fordulattal már szépen működött..míg elnem mentem a klímástól.Kb 10 km és semmi..Na mondom ez gyors volt. Felhívtam a klímást,hogy vissza mennék,mert ennyi volt. OK..mire visszaértem hűtött mint az állat. Srác rámér, minden OK..
Természetesen mire hazaértem semmit nem hűtött..a kompresszor hallhatóan kapcsolt,de semmi hideg. Az ideg széjjel kúrt,de nem tudtam mint csinálni. Elmentünk nyaralni,jó két múlva használtam újra az autót...Épp esett reggel,szarrá áztam mire a kaput becsuktam..Beülök, bepárásodott minden.Fancsali pofával bekapcsoltam a klímát és elindultam. Néhány perc múlva már semmi pára,és jégverem a kocsiban. Jó meleg sem volt,22 fok. Eldnöntöttem,hogy nem kapcsolom ki, ameddig csak lehet menni fog..még fűtés közben is.
Ezután működött rendesen..ahogy az elején. Alapjáraton picit gyengébb,de ha már van egy pici fordulat, jól hűt. Hetente egyszer bekapcsolom majd télen is..esőben jól jön.

Hát egyenlőre ennyi..:)

2015.10.24

Szívcsere.Tömören ennyi. Bővebben egy kicsit azért több.
Eljött a napja(még vmikor 2014 év vége fele),hogy belássam a 2.4 td motort le kell cserélni. Különösebb baja nem volt,de egyre fogytak az alkatrészek hozzá. Jó minőségű cucc szinte nem is volt/van) hozzá. Bármi is akad,az millió km-rt futott..
Ígyhát kapott egy TDS motort(2000-ig gyártották,annyi van belőle mint a szemét). Egy késői E36-ból már a műanyag szívósoros lett beletéve. De ezt is sikerült megkomplikálnom,de ha tudom milyen szopás hegyet kell megmászni akkor el se kezdem..sőt igazából nem is sikerült megmászni,mert meguntam.
Mivel a 2.4td-m mechanikus adagololós,gondoltam maradjon a TDS is az.Sokan használják,így gondoltam nem lesz gond. Igenám,de a műanyag szívósor miatt nagyon megszívtam.Nem fért el az adagoló teteje.Gyorsan kapott egy más fajtát(asszem golf 1.6td),és ezzel máris nyertünk egy csomó helyet.De ez sem volt elég..Még abból is próbáltunk levenni valamennyit,de nem engedett sokat.Azt mondták ki kell köszörülni a szívósorból.Ha alu lett volna,no problem..van ott bőven mit. De a műanyagból nem lehetett sokat. Így nem tudtuk az előtöltést normálisan beállítani..Szarul indult,füstölt..Mivel kapott 11-es elemet,baromira ment. Magam is meglepődtem mire lett képes a TDS.Olyan nyomaték lett benne,hogy a kuplung nem is bírta pár napnál tovább. De szám íze keserű volt..Jól ment,de úgy indult mint egy 40 éves IFA..Akartam vágatni a szívósor alá közdarabokat,hogy majd azzal nyerek még helyet,de nem jött össze.Meguntam..napi használatban van a kocsi,és kezdett túl sokat állni.
Na, gondoltam egy nagyot és eldöntöttem,hogy gyári lesz. Megy rá a villany adagoló,jeladós csúcs stb..DE..és megint jön az agymenés..Legyen automata..Mert az jó,és biztos nem bonyolult :D
A kemény az,hogy volt aki el is vállalta az átalakítást. Viszonylag hamar ótómata lett,de egyenlőre még vészprogramban. Ez borítékolható volt,mert egy 2.4td vezetékeit kellett összehozni,egy automata TDS kábeleivel.
A szerencsém az volt,hogy ismerem itthon az egyik legjobb villanyszerelőt a BMW-k világában. Átkerült hozzá,és elkezdte a szálak összeboronálását. Nem ment gyorsan,de mivel épp akkor született meg a fiam,volt idő az állásra. Asszem talán egy hónapot volt ott,és örömmel indultam tőle haza,a már tökéletesen működő automata TDS-el. Nem kellett csak pár km,hogy imádjam..
Azóta elég sok idő eltelt és sok km is,úgyhogy lett némi tapasztalatom is.
Baromi jó annyi szent.Városban nagyon kényelmes,olyan papás :) Van egy szolid chip benne arra az esetre,ha megkell indulni.Szedi is a lábát rendesen.Mondjuk a sport programot csak párszor,a magam szórakoztatására kapcsoltam be. Sok értelmét nem láttam..el lehet forgatni 5 ezerig kb ennyi.
Van pár dolog amit meg kellett szokni. Az egyik a gázpedál. Sokkal intenzívebben kell használni.Padlózni kell sokszor,mert egy picit benzines karakterisztikája van. Még mindig szokatlan,hogy padlóig kell taposni,de ez van.A másik, a motorfék hiánya.Ha manuálisan belehúzom akkor van,de ezt csak hosszabb lejtőkön érdemes használni,vagy télen.Ebből adódóan ugye a féket kell taposni állandóan.
Az utsó a lock up funkció. Ami alapból kurva jó. Valahol 90 környékén kapcsol össze,és alig forog utána a motor.100km/h óránál 1500 körül. Sokkal kevesebbet forog mint egy manuál TDS. Amit a városban össze szed pluszt,azt pályán simán behozza. Viszont emelkedőn utálatos..pláne nagy forgalomban pályán.Nyomom a gázt visszavált,lassul a forgalom elveszem a gázt, már tolja is vissza. Fordulat a béka segge alatt..gyorsul a sor, gáz rá,mindjárt visszavált egyet-kettőt majd megint vissza,ha lassul a sor.Tempomattal szintén oda-vissza váltogat.Egyszóval nem épp élmény autó a szerpentinen :D Bár belehet húzni 4-be és akkor ott marad.
De ez max egy picit zavaró.Összességében nagyon megérte az átalakítás.
Hóban még nem sikerült kipróbálni,az még csak most jön. Mivel szeretek a hegyi utakon csapatni,remélem nem lesz nagy csalódás :)

Egyenlőre ennyi..ez is elég sok :D

U.I A kerregés megszűnt a motorcsere után..sosem tudom meg mi volt.

2016 06 12

Újra írok pár sort,mert az élet nem állt meg,ahogy a kocsi sem. Volt rajta jópár időszerű javítás megint,de hát így van ez minden autónál.
Az első rövid szösszenet a télről és hóról.Nem volt különösebben kemény és havas de igyekezem kipróbálni milyen is egy automata a hóban. Nyugodtan mondhatom ,hogy kellemesen csalódtam benne. Sőt igazából semmi negatív dolgot nem tapasztaltam,inkább csak jókat. Jó téli gumival,erős sperr diffivel sehol sem sikerült elakadni.Pedig próbáltam.A hópihe program is nagyon hasznos. Akár 4ikből is próbál elindulni,ha úgy akarja az ember.
Aztán megpróbáltam teljesen gyáriasra visszaállítani a szekeret. Tudom gyárilag 2.4tádé volt,így a TDS felé indultam. Abból mindent amit lehet. Így kapott gyári coolert,spalettás hűtő takarót(ami elég hasznos tud lenni),mindenféle takarót,bizbaszt ilyesmi.
Aztán jött egy rejtélyes hiba január környékén.Egyik nap hirtelen vészüzembe kapcsolt a váltó.Már kezdtem is kipakolni a garázst a tarcsi váltó után,de gyanús volt a dolog,mert ritkán jött elő és újra indítva minden ment tovább.Aztán durvult a helyzet.Egyre gyakrabban csinálta de előtte volt egy rántás és motorfelpörgés is..Majdnem mindenki(!!) a váltót mondta rossznak,de nem tántorodottam el. Alapos MODIC-olás kiderült,hogy elég banális a hiba. A fordulatszám jeladó vezetéke volt szét szakadva. Hol összeért,hol nem. Amikor nem látott az ECU fordulatjelet,minden megzavarodott..a motor felbőgött,a váltó vészüzembe állt.Ebből tanuljon minden automatás.Járjanak utána egy diaggal mielőtt lekapják a váltót.
Aztán volt egy adagolótömítés csere is,mert elkezdett csepegni.Nem volt vészes,de utálom a gázolajszagot.
Volt egy generátor bajom is ami egy kicsit megszopatott.Tönkre ment a fesszabályzó.Ebben semmi csoda nincs tudom. Ki is cseréltem,majd egy hónap után megint nem volt töltés.Gondoltam mivel a fesszabályzó új,akkor marad a generátor.Polcról le,csere, DE előtte beledobtam az új szabályzót,hogy ha már új az mennyen benne..Hát igen..nem volt töltés.AZ volt a szar..kár volt kicserélni az egész generátort.
Május környékén aztán eljött egy komolyabb renoválás is. Komplett futómű csere,mert több dolog lógott mint ami jó volt.Rendeltem megint egy komplett szettet,így nem volt keresgélés,hogy mi a jó vagy rossz. Aztán két első lengéscsillapító(ezzel vettem 2010ben) csere,fék renoválás elől(2012es volt),klímahűtőcsere,és adagoló nagynyomású rész csere,mert melegen nehezebben indult.Direkt vártam össze,hogy ne kelljen már többször szétkapni.
Ezek után újra megszerettem az autót :D A futómű álom szerű lett,a klíma alapjáraton 5 fokot fúj, és pöccintésre indul a motor.Apropó pöccintés..A nagyszerviz után megkotlott az önindító is.Kicseréltem és egész másképp indult a kocsi. Tényleg elég szinte a kulcsot megmutatni neki és jár a motor..Nem kizárt,hogy a melegen nehezen indulásnak ez is közre játszhatott..Nem én lennék az első.

Hát egyenlőre megint ennyi.Van még négy éve a kocsinak.Eléri a 30-at és ott majd eldöntöm mi lesz a sorsa.

2017 03 17

AZ autó továbbra is megvan,napi használtban. Néha el-el gondolkodom,hogy jó ez e így,mert még is csak 27-ik éves,de egyszerűen nem tudom még lerakni.
Volt az autóval ez-az de semmi komoly,inkább kurva bosszantó dolgok. Az autó fogyasztotta a fesszabályzókat. De lehet az én hibámból is. Az elmúlt 2 éveben vagy 5 xör cseréltem,de 4 xer ugyan arra a márkára. (igen olcsó fosra..)
A tünetek mindig ugyan azok voltak.Először semmi gond,normál töltés. Majd a egy picit többet is töltött mint kéne,utána döglés..Most ezt megunva vettem egyet jó drágán..remélem csak ennyi baja volt. Aztán a jött a tél. Aminek az eleje kifejezetten keményre sikeredett. Na hó nem volt,de hideg annál több.
Mínusz 10-12 fokig semmi baj nem volt.Egy izzítás és röfögött.(igaz novemberben kapott 6 új izzítót) Aztán egyik reggel -18 fok és az autó nem indul..a szomszédoknak sem..Semmi para,elő a startert. Szomszédoké járt már,enyémet meg se bírta rendesen forgatni..Ilyenkor öröm,hogy még automata is. Nincs mese akkor,új akku. Másik kocsiba be,go. Hazaérek,beraktam az újat és ugyanaz..A motor nem indul.Nincs mese,várjuk a jó időt,de hetekig mondták a fagyokat,az autó meg kéne. Jött a tréler és vittem a garázsba.Beraktam,másnap semmi..továbbra se bírja rendesen még csak megforgatni se,pedig melegben állt. Elmentem önindítóért,mert biztos zárlatos lett.Bontottat raktam bele,de az se forgatta..(kézzel átforgattam azért,hogy nem e komolyabb a dolog).
Akkor kapott egy felújítottat,de azzal se. Generátor csere,testkábelek csere,de semmi.Két hétig meg se moccant..Aztán hipp-hopp gondolt egyet, és beindult..Csak beültem egy próbára..kulcs berak,izzít és fél fordultra járt a sorhat. Kiálltam vele és erősen gondolkodtam,hogy a város szélén felgyújtom. Kinn hagytam a hidegben és minden gond nélkül indult -15 fokban is..Majd eltelt két gondtalan hónap és a melóhelyen délután indulnék haza,de nem indul..A helyzet copyzva..nem bírja átforgatni..Ekkor kezdtem gyanakodni az akkura. Lehet,hogy későn de új volt,hogy baszná meg és két hónapot ment minden hiba nélkül..így ezt kizártam.
Kijött egy villanyos,először rámér minden ok. Még egyszer,ekkor cellazárlatot dobott terhelésre.Többször tesztelte és cellazárlatosnak mondta. Visszavittem,picit dühösen,de kaptam egy csere akkut(amivel pöccröff) a vizsgálat idejére,majd adtak egy másikat..illetve ráfizettem egy másik márkára. Hát ennyi..ez nem sok hiba de épp elég..Visszagondolva rakhattam volna bele kapásból egy másik akkut egy próbára,de nem volt,csak egy régi fos amit a nagy hideg tönkre vágott..
Viszont ebben is látni kell a pozitívat,mert lett új önindítóm és generátorom :)

A motor egyébként továbbra is fasza.Jól megy,vegyesbe 8.5 liter a fogyim.Ebben van Bp-i araszolgatás is.A váltó jó,szépen váltogat és jól tűri a megpróbáltatásokat. Volt benne egy teljes olajcsere.Több mint 8 liter ment bele, és új szűrőt is kapott.Nem nagy pénz már ez sem manapság.Még jó olajjal együtt sincs 50 ezer.Nagy valószínűséggel már ezzel megy a bontóba,vagy ha megéri épen, akkor a garázsba a fiamnak ha nagy lesz..Jót fog rajta nevetni majd..:D

Hibalista

- Lengőkarok,gömbfejek,szilentek,kormánymű.Interccoler elrepedt.

Ide hordtam szervizbe

Szerelőkhöz? Soha..

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1990
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 324 TD Következő autója? BMW
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 1988 (1992 - 1995)

További ítéletek (192 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)