A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (1988-1997)

5 525 TDS Touring Automata 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az első tulajt irígylem ,mert ő csak élvezte...én is ,de nálam már fárad.

Szöveges ítélet

A BMW-k már gyermekkoromban megfertőztek ,a családban volt több db is . 1990-ben egy Lada után átülve mintha egy másik évszázadban lennénk . Később mikor már saját jogosítvánnyal és autóval rendelkeztem ,egyértelmű volt hogy előbb-utóbb BMW-t szeretnék venni (persze ami a szűkös anyagi lehetőségembe belefér) . Voltak is próbálkozások a kétezres évek közepén BMW E30 320i és 324TD személyében ,de ezek tipikus magyar tulajdonostól származó autók voltak . Itt megtanultam hogy használt autót csak hideg fejjel szabad venni ,nem érzelmi alapon ,mert ha szerelembe esünk ,a lila köd eltakarja a sok hibát ,amiből a későbbiekben irtózatos szopások keletkezhetnek. Olaj nélkül járatott motor ,pur-habbal kinyomott beázó tolótető ,az óra szerinti 250ekm helyett 700(!!!)ekm futásteljesítmény ,hogy csak néhány apróságot említsek. Mindeközben elkezdtünk kijárni Németországba használt autókért (2007) és elámultam hogy kint ilyen idősebb autókból is lehet jól karbantartott ,korrekt példányokat találni. Sok ezer km-t töltöttünk el Suzukikban és egyéb autókban kiutazással ,ami nem volt egy leányálom ,ezért is született meg a döntés hogy kell egy utazóautó . Legyen nagy és kombi hogy lehessen bele pakolni ,legyen automata ,klímás ,tempomatos ,vonóhorgos amivel trélert is tudok húzni. Ezeknek a kritériumoknak tökéletesen megfelelt (papíron) egy 1994-es E34 525 TDS Touring ,ezért erre a típusra esett a választás . Természetesen csak kinti autó kerülhetett szóba ,mert a hazai felhozatal nagy része leélt,szétfingott darabokból állt . Az autó Németországból jött be 2010-ben ,nyugdíjas kamionsofőr házaspártól . Korrekt állapotúnak tűnt ,gyári fényezéssel , nem működő klímával és pár javításra szoruló aprósággal ,amit kompenzált a jutányos ár (650Euro) . Érdekes hogy az eladásra vásárolt autóknál hideg fejjel tudok dönteni ,de itt ,mivel saját részre vásároltam ,picit az érzelmeim befolyásoltak és a hibákra csak legyintettem - majd otthon megoldjuk ,nem vészes ,milyen szép és olcsó :) - . Viszont már a hazaúton érezhető volt hogy ez így ebben az állapotában nem ideális hosszútávú közlekedésre . Gyenge volt ,kényelmetlen a futóműve ,a váltó nem szerette a dombokat és a fogyasztása 9.5-re jött ki 140-es utazótempóval. A kényelmetlenségért a hátsó szintszabályozós futómű volt a hibás ,ami felső helyzetben ragadt ezért gyakorlatilag hátul fix volt a lengéscsillapító. Ezt kiiktattuk ,kapott egy pár nem szintszabályozós lengéscsillapítót ,ezzel már sokkal kényelmesebb lett . A turbó erőteljesen sípoló hangot adott ,ezért kapott egy bontott jó állapotút ,gondoltam ez javít a menetteljesítményen ,de sajnos nem változott (ez még később visszaköszön) . Hazaérkezés után átnéztük az autót és az alkatrészek döntő többsége gyári volt még . Ennek egyrészről örültem , lám 16 év és 300ekm után is hogy működik (majdnem) minden ,másrészt viszont ez előrevetítette hogy sok minden nálam fog majd csereéretté válni (ez sajnos be is igazolódott) .Egyből kapott előre-hátra új fékbetétet és tárcsát ,2 első lengéscsillapítót , néhány futóműalkatrészt ,szilentet ,2 új tompított fényszórót és az összes olajat ,szűrőt lecseréltük . A klímaberendezés gyakorlatilag összes alkatrésze rossz volt (klímahűtő ,ventilátor ,kompresszor) ,ezeket is kicseréltük . Ezek után nagyságrendekkel jobb lett az autó ,szépen rugózott ,kényelmes lett , 1000km-es utazások meg sem kottyantak ,jó lett az úttartás ,jéghideg a klíma :) .Az automata váltó jó választás volt autópályára ,a hosszú ötödik fokozat miatt (140-nél kb. 2300-at forog!) ,de tempomattal dimbes-dombos szakaszokon idegesítő tud lenni ,mert ugye "izomból" akar felmenni és ezért sokszor két fokozatot is visszavált. Ezt úgy kompenzáltam hogy nagyobb domb előtt picit felgyorsítottam ,kikapcsoltam a tempomatot és a dombra érve állandó gázzal mentem fel . A sebesség így a domb tetejére picit csökkent ,de legalább nem váltogatott vissza. Tehát be is fogtam amire vásárolva lett ,gyűltek bele a kilométerek gyorsan . Viszont a menetteljesítményekkel nem voltam megelégedve és a fogyasztást is sokalltam. Városban és autópályán 9-9.5l/100km volt ,csak akkor tudtam pályán 8-ra levinni ,ha nem tempomatoztam. Viszont 160-as átlagsebességnél is ennyi volt és ha sietni kellett könnyedén suhant kétszázzal is (ekkor forgott 3200-t) . 20000km eseménytelenül telt el (320ekm),a szokásos olajak és szűrők cseréjén kívül csak a hűtőrendszerben lévő keringtetőszivattyú adta meg magát. Majd 10000km múlva (330ekm)a tank AC pumpája is feladta a harcot. Időközben kapott egy szolíd chiptuningot az autó ,hátha javít valamit .Picit jobban ment ,a fogyasztás nem változott ,de nagyon kormolt. Ekkor kezdtünk el gyanakodni hogy a turbónyomással lehet valami baj. Rámértünk és igazunk is lett az 1-1.2 bar helyett 0.5 körül volt . A csövek rendben voltak ,sehol nem fújt ki ,tehát maradt a turbó. Meg is találtuk a hibát : a túlnyomás elengedésére szolgáló szelep valamiért nem illeszkedett megfelelően ,résnyire mindig nyitva volt. Miután ezt a problémát megoldottuk ,szárnyra kapott az autó . A korom eltűnt és megjött az erő . Autópályán sokkal kevesebbszer váltogatott vissza és a fogyasztás nem változott. 340ekm-nél újabb alkatrészek adták fel a harcot : két első fékcső ,lengőkarszilent ,hardytárcsa ,kardánfelfüggesztő , ékszíjvezető és feszítőgörgő lett cserélve. Ezek után 30ezer eseménytelen km következett :az autó tette dolgát ,ha kellett suhant napokon keresztül az autópályán (a rekord 3 nap alatt 3600km) ,4 személy teljes kényelemben utazhatott (a hátsó lábtér mondjuk az autó méretéhez képest kicsi) ,ha kellet trailert húzott. 2013 nyarán 370ekm-nél elkezdett picit csattogni a motor . kiderült hogy a vezérműlánc nyúlása okozza a hangot . Mivel az adagoló is picit könnyezett már és melegen nehezen indult - sőt olyan hibát produkált hogy alapjáraton ha valamilyen terhelést adtam a motornak (kormánytekerés ,klímabekapcsolás ,stb.) akkor egyszerűen lefulladt az autó - ezért úgy döntöttem hogy ideje egy nagyjavításnak. Kicseréltük a vezérlést (ehhez jobb leszedni a hengerfejet és a kartert ,mert így lehet szakszerűen megcsinálni) ,rendbe lett téve a hengerfej és az adagoló összes tömítése is ki lett cserélve. Persze ha már áll az autó kicseréltünk újra 2 lengőkart és 2 kormányösszekötőt ,pedig csak Febi ,Lemförder vagy gyári alkatrészeket kapott a futómű. Hiába ,már ezek sem a régiek. Miután összeraktuk az autót az egyik szemem sírt a másik nevetett. A motor hangja tökéletes lett viszont a rosszul indulás és a lefulladás megmaradt. Mivel a fulladás az adagoló állítóműjének kopása miatt van ,a nehezen indulás pedig a nagynyomású rész hibája ,ezért komplett adagolófelújításra volt szükség. Szerencsére egy fórumtárstól (TD-TDS fórum az indexen) tudtam szerezni egy teljesen felújított adagolót egy balesetes autóból jóval olcsóbban mint amennyibe a felújítás került volna. Ezek után összeállt az autó ,kész volt róni az újabb kilométereket ,viszont ekkor a barátom vett egy Passat 1.9 TDI-t és innentől ez lett az utazóautó. A Bömbi már nem sokat ment messzire ,főként városban illetve az országon belül futott.380ekm-nél még cseréltünk egy első kerékagycsapágyat ,390-nél egy viszkót és egy termosztátot. Aztán 400ezer körül beütött a krach : elkezdte forralni a vizet . Előzménye az volt hogy egy alkalommal nagyon gyorsan fel kellett érnem BP.-re és meg lett hajtva autópályán .Valószínűleg ez tette be neki az ajtót. Ekkor kapott egy bontott hengerfejet és azóta (talán ) jó .Bár megviccelt ,mert összerakás után egyből megforrt megint ,de ez remélhetőleg a nem tökéletes légtelenítésnek köszönhető (majd még kiderül) . Igazából ez volt az a pont ahol végleg kiszerettem az autóból ,pedig igazából egyszer sem hagyott ott az út szélén (a felforrás után is lehűtve felvizezve hazavitt) ,viszont a felsoroltakon kívül még rengeteg kis apróság romlott el rajta ,ami megingatta a bizalmam az autóban. Valahogy már nem tudtam bízni benne ,a kasztni is elkezdett csipásodni (érdekes módon az alja teljesen rendben van a mai napig de az ajtók alja ,csomagtérfedél ,tetőlemez (!!!) már rozsdás) és megint sokat kellett mennem ,úgyhogy más autó kellett. A ráköltött összegeket rendszeresen írtam mostanáig kb. 1600000ft lett ráköltve ... ez 110000km alatt ment bele . Igen ,én is sokallom...De most talán minden ki van cserélve ami rossz volt :) Viszont ennek a összegnek a töredékét sem érni a használt piacon ezért nem adtam el ,hanem a családban maradt futkosós autónak. Mindent összevetve nagyon szerettem volna szeretni az autót ,de sosem volt olyan mint amilyenre számítottam és a gyakori és drága szervizek szép lassan aláásták a bizalmam benne. Még mindig szeretem a BMW-ket ,de mindennapi használósnak inkább mást választok ,a Bömös pedig maradhat hobbiautó :)

Hibalista

- Gyakorlatilag az összes típushiba kijött + pár extra dolog is :) turbó ,adagoló ,hengerfej ,tank AC ,klímakompresszor ,klímaventilátor ,klímahűtő ,vízhűtő ,futóműalkatrészek ,lengéscsillapítók(elöl sima ,hátul szintezős) , első tompított fényszórók ,kardán alkatrészek , kerékcsapágy , keringtetőszivattyú ,és még kismillió apróság...

Ide hordtam szervizbe

Diesel Special diesel autószervíz ,NagysápApa és fia nagy tapasztalattal és korszerű diagnosztikai eszközökkel .Precízek ,a tudáshoz képest korrekt áron dolgoznak .Időben kell jelentkezni mert állandóan sok munkájuk van. BMW-ben nagyon otthon vannak ,a legújabb típusokban is ,de más típusú autót is elvállalnak.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Saját magunk (baráti társaság)Az adagolón kívül mindent meg tudtunk oldani ,próbálunk precízen dolgozni ,nem kókányolni ,több kevesebb sikerrel :)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 1994
Kényelem (9) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 297000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 110000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? 324 TD Következő autója? Prius Gen 2.
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 1988 (1992 - 1995)

További ítéletek (192 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)