A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (2012)

3 320d Xdrive M Sport Touring  

Az ítélet értékelése
4,7(3 db)

Nem is ezt szerettem volna megvenni...

Szöveges ítélet

Akik nem kivancsiak az vasarlasra tortenetere, azok nyugodtan ugorjak at a kovetkezo bekezdest.

Nem is ezt az autot szerettem volna megvenni. Igazabol egy hasznalt Premium Selection 530d GT-t mentem megnezni a kereskedesben. De beleptunk a szalonba es ez allt a szalno kozepen meg egy jo par testverevel egyutt. Nagyon kitunt a tomegbol a szivel. A felesegem elso reakcioja az volt, hogy “…ez nekem sokkal jobban tetszik!!!” Igaz ami igaz nekem is tetszett, sot, de en nagyon egy 6 hengeres dieselt szerettem volna. Es ami az arat illette nem igazan hittem benne, hogy egy zsir uj 3ast valaha is haza tudok vinni a BMW szalonbol. Ahogy ott nezegettuk a kocsit, megjelent egy ertekesito. Elkezdtunk beszelgetni, hogy engem igazabol nem is ez az auto erdekel, hanem ott hatul az udvarban parkolo hasznalt 530d GT csak gondoltuk ha mar itt vagyunk megnezzuk az uj autokat is. Erre O elkezdett kerdezgetni, hogy kb. milyen eves futasteljesitmenyt tervezek(en erre: 15e-20e), milyen szazalekban hol lesz hasznalva a kocsi (en erre: 15% hosszu es 85% rovid –tav), milyen fogyasztast varok el (en erre: viccesen “minel kevesebb” mivel tudtam, hogy egy 530d GT nem a fogyasztas bajnoka) es, hogy mennyire sokat parkolok varosban(en erre: eleg sokat). Ezek utan azt mondta, hogy nem szeretne lebeszelni a 3.0L-es motorrol de nagyon ajanlja kiprobalni az uj 320d-t. En akkor meg huztam a szamat, hogy foloslegesen beszelunk errol a kocsirol amikor az ara tul magas, es ugysem engedhetjuk meg magunknak. Akkor attertunk a financialis dolgokra. Hozott egy par reszletfizetesi ajanlatot mind 2 kocsira kulonbozo kezdoreszlettekkel. Azt kezdte el magyarazni, hogy a hasznalt autora a kamat tobbszorose az uj autoehoz kepest. Ezutan a kulombseg mar nem is tunt akkoranak. Egyre jobban felkeltette az erdeklodesunket, de meg utanna akartam pontosan szamolni. Mielott elkoszontunk megegyeztunk, hogy szombaton vissza jovunk es addigra kiall a kocsival a bemutato terembol es kitudjuk probalni, es ha szeretnenk a GT-t is. Hazamentunk, szamolgattam, aludtam ra egy parat, es eljott a szombat. Addigra mar eldontottunk, hogy az uj 320d lesz a befuto ha jol szerepel a teszten. Beleptunk a markakereskedesbe lattunk az auto mar nincs bent(gondoltuk mar megkeszitettek a tesztvezetesre). De amikor meglattam az etekesitonk arcat aki heves leptekkel szaguldott felenk, es mar kb. 5 meter tavolsagbol elkezdett fura gesztusokkal elnezest kerni, tudtam, hogy valmi gubanc van. “Nagyon sajnalom, de a kollegam tegnap eladta az autot. De semmi gond mert itt a kezemben egy ugyan olyan kocsi(motor, valto, futomu, fekek) kulcsa csak a belso felszereltsege kicsit eltero. A tank tele, itt kell alairni es elvihetik egesz napra.” Nem igazan voltam elragadtatva, mivel en orultem, hogy ott az auto es ha tetszik nem kell honapokat varni hanem egy het alatt hazavihetem. De megnyugtatott, hogy O mar talat egy teljesen ugyan olyan autot egy masik kereskedesben es mar le is foglata, hogy senki ne adja el(24h-ig) amig vissza nem szol nekik. Ugyhogy alairtam a pairokat es elindultunk a tesztvezetesre. Kb. 3orat volt nalam az auto. Kiprobaltam autopalyan, varosban, mellek utakon, szoval minden kornyezetben. Kellemes csalodas volt, es nagyon elveztem. Ahogy visszaertem az ertekesito mar latta rajtam a szeles mosolyt. Mikor vissza adtam a "kulcsot", az elso kerdese az volt, hogy “Milyen volt a 2.0L-motor? Erre en: Nem kell nagyobb. Ha ettol nagyobb lenne szerintem sokba kerulne az utazas a sok gyorshajtas miatt. Ezzel is eleg nehez betartani a sebesseg korlatokat – mondta o es teljesen egyetertettem. A 3 ora alatt egyszer sem ereztem, hogy keves lenne a 184LE vagy a 380Nm nyomatek. Autopalyan ha nem figyeltem maris 160-170km/h. A varosban a kicsit fura volt a Start-Stop rendszer, de gyorsan megszoktam. Nagyon tetszett a futomu, kicsit kemeny(M-es) de megsem zavaro. Az ulespozicio(M sport ulesek) es kormay fogasa(MSport). A 8 sebesseges ZF sport automata (kormany mogul is kapcsolhato)egyszeruen fenomenalis. Hihetetlenul siman valt es nagyon gyors. Ez elott volt egy Octaviam DSG-vel, azt is szerettem, de ez egy teljesen mas dimenzio. Itt mintha csak egy variatoros valto lenne, mint egy robogon. Csak akkor venni eszre a fokozat valtast ha nagyon oda figyel az ember.“ Loo ki mint raketa…” :) Szoval egy par oras egyezkedes utan, vegre megvasaroltam a kocsit amit az ertekesito igerete szerint 2heten belul at is tudok venni. Mivel ennyi ido kell nekik meg elhozatjak es minden elinteznek. Sajnos mint kiderul ez nem volt olyan egyszeru, es nem lett meg a kocsi amikorra megbeszeltuk.Ezert mondtam nekik, hogy en mar eladtam az automat, ezert mindenkepp kell egy auto amit hasznalhatok amig nem jon meg az enyem. Erre kaptam toluk egy X1 18d-t, ingyen es bermentve. Sot meg az uzemanyagot is alltak. Kb. egy hetig volt nalam amig vegre megerkezett az enyem. Igy sokkal kellemesebb volt a varakozas ;)

Akkor most magarol az autorol:
Amit Szeretek:
1. Motor, valto – teljesen meg vagyok elegedve, ez elott is volt 2db. 2.0L diesel kocsim(Octavia(140LE), Peugeot 407 SW(136LE), de egyik sem hasonlithato ehhez. Autopalyan 130km/h-nal 2000-et , 160km/h-nal 2,2500-at, es 200km/h-nal 3100-at forog a motor. Az ero mar csak olyan 180km/h felett kezd csokkenni de, gyorsulni meg mindig szepen gyorsul. Sport automata valto kormany alatti fulekrol is kapcsolhato. 4 kulonbozo mod allithato be. Alapbol a Comfort mod aktiv, van ECO, Sport es Sport+. A utobbi hasznalata csak jo utviszonyok es tapasztalt soforoknek ajanlott, mert deactivalja az osszes vezetest elosegito biztinsagi funkciokat. Sport modban manulaba kapcsolva teljesen rank hagyatkozik a valto. Nem kapcsol fel vagy vissza csak ha mi valtunk. Majdnem teljes mertekben vissza adja a kezi valto feelinget(kiveve a kuplingolast).

2. Futomu – mivel ez egy M Sport Xdrive ezert egy kicsit kemenyebb mint a normal de semmikepp sem kellemetlen. Viszont a kanyarokban, mintha le lenne ragasztva. Hihetelenul jol uli az utat, es nem csak egy csaladi kombihoz kepest. Esos, havas uton fokepp telen nagy elony az Xdrive. Foleg annak aki sokat utazik. Nem bantam meg, hogy ezzel vettem.

3. Fogyasztas – teljes mertekben meg vagyok elegedve, en vegyes hasznalatban 7L-en jarok ami sok varost es autopalyat takar. Autopalyan betartva a sebeseg hatart(130-140) a fogyasztas 5.5L. Egy parszor szeltem at vele Nemetorszagot es akkor 6.2L es fogyasztassal tudtam teljesiteni a kb 1800km-es tavot, fokent 150-160 tempomat es itt ott ahol lehettett 180-210km/h. Szerintem nagyon elfogadhato fogyaztas foleg, hogy Xdrive, es eleg nagy, es szeles papucsok vannak alatta.

4. Kulso – amint a keperol is kiderul ez egy Estorial Blue M Sport Touring. Ezt a szint csak a gyari M-es vagy az M packet-tel felszerelt kocsikhoz lehet kerni. Gyari sotetitett ablakok, 19”-es felnik, M-es futomu es M-es fekrendszer. Nagyon teszik a kilincsek allatt levo LED megvilagitas mikor kinyitom a kocsit. Mondjuk sajnalom, hogy nem dupla a kipufogoveg(mint az 520d-n), sztem jobban mutatna.Nagyon kenyelmes az elektromosan nyithato csomagter ajto, es a kulon is nyithato csomagter ablak.

5. Belso – teljes M-packet belso: Ulesek, kormany, es az logok. Kivalo anyagminoseg mindenutt, nagyon igenyes kidolgozas. A nagy navi(Professional) 9” kijelzo, kellemes es oszthato. Kituno a RTTI (Real Time Trafic Information). A 17 hangszoros Harman Kardon HiFi nagyon szepen szol, es a 20GB-os belso memoria tarolja az osszes kedvenc albumomat(sot meg az eredeti CD lemezeket is be tudom masolni) valamint USB es AUX csatlakozo is van a konyoklo alatt. Fekete Dakota bor ulesk futhetok. 2 zonas klima nagyon csendes es jol allithato. A csomagtarto 495L, nem hatalmas de nekem meg eddig minden belefert amit szerettem volna. A 3 kulon reszben dontheto hatso ullesek kivaloan varialhatok. A kalaptarto elrejtheto a csomagter padloja ala es gyarilag van bepitett rolo szeru elvalaszto hallo. Nagyon kellemes a belso hangulat vilagitas, ami vegig fut a muszerfalon es az ajto listakon, es egy par tetorol iranyitott LED vilagitja meg a kozep konzolt. Nem zavaro es megsincs teljesen sotet a kocsiban.

Amit kevesbe szeretek:
1. Itt a legelso helyen emlitenem a potkerek vagy egyeb defektet orvoslasara alkalmas keszulek hianyat. Semmi nincs a kocsiban. Miven ugye RFT(Run Flat) defectturo Bridgestone gumikkal szereltek a kocsit ezert a gyarto szerint nincs szukseg potkerekre. Szerintem pedig nagyon is van. Mivel en eleg sokat vagyok uton, nem hiszem, hogy minden egyes defekt egy fel napos proceduraval kellene, hogy jarjon. Tudom nem gyakori, de akkor is. Egy defekt csere engem eddig max 30percere hatraltatott es kb. 3-5ezer FT-be kerult. De most, hogy a “gyonnyoru” uj talalmany a RTF van a kocsin, 3napra le kellett allitani a kocsit ha nem akartam, hogy a 3honapos gumi maris cseres legyen. Mivel ha nulla kereknyomas mellet az eloirt max.80km/h-as sebessegel haladva igyekezunk a legkozelebbi BMW szerviz vagy gumis fele(ahol tuti, hogy nem lesz raktaron ez a meret es tipus) ami max 100km-re lehet. Es ha vegre megerkeztunk biztosak lehetunk benne, hogy nem csak defekt javitas lesz hanem teljesen uj abroncs vasarlas. Ami nem epp egy olcso mulatsag pl. egy a hatso tengelyre szerelt 255/35 R19 Bridgestone Potenza S001 gumi eseten. Nem hiszem, hogy minden defekt alkalmaval 80-90 rugot keljen fizetni csak, egy defekt miatt. Tudom itt sokan azt mondanak, hogy minek vesz ilyen autot aki nem birja fentartani. De itt nem errol van szo. En csak nem szeretem foloslegesen kidobalni a penzt. Ha egy egyszeru jol bevalt regi megoldassal olcson orvosolhato miert valasztjuk a dragabb, kellemetlenebb, hosszadalmas megoldast. Ja hat persze mert ugye a BMW-nek es a gumi gyartonak is sokkal tobb haszna szarmazik a folyamatos cserekbol. Jo kis atveres ez. Csak akkor van nagyobb problema ha a defeket az ejszaka kozepen tortenik valahol az autopalyan. Na akkor SZOPOROLLER, de nagyon. Nekem sajnos nem volt szerencsem es attol fuggetlenul, hogy az otthonom kozeleben kaptam a defektet (rogton leallitottam a kocsit es kihivtam a mobil gumi szervizt)igy is uj gumit kellett vennem mivel az abroncs belsoelere kaptam egy kb. 3cm-es vagast ami nem volt javithato(3honapos abroncs 4000km-ert futott). Velhetoen egy szonyagvago penge okozhatta. De mivel nem mentem vele sokat, akkor meg allitolag javithato lett volna. Mondtak is a gumisok, amikor kihivtam oket, hogy ne menjek a lapos gumival sehova, mert minden km-rrel csokkentem a gumi javithatosagat gyengitem a gumi oldalfalat, a felni seruleserol nem is beszelve. A gyarto a javitast nem javasolja. Ok ugye minden defekt alkalmaval uj gumi vasarlast javasolnak. Hat nekem se a legyek hordjak ossze...Ugyhogy ugy dontottem ha eljon a gumicsere ideje, akkor lecserlem mind a 4et sima(nem RFT) gumikra es veszek egy defekt javito keszletet.

2. A motorhang! Nem vagyok kenyes, es tudom egy 4 hengeresnek diesel-nek sosem lesz szep hangja. De ez igencsak erosen kerreg, foleg hidegen es alapjaraton. Ha mar bemelegszik szepen elhalkul, es menet kozben alig hallhato. De szerintem nem artott volna meg egy kis hangszigeteles ha mar ilyen hangos es nem a legszebb a motorhang.

3. Ebben az utolso pontban tobb apro dolgot foglalok ossze: A pohartarto nem igazan a legjobb megoldas, hogy csak akkor hasznalhato ha epp nincs rajta a fedele, ami egyepkent az egyetlen tartolo lenne a kozepkonzolon, ha epp nincs ital a pohartartoban. A kesztyutarto lehetne kicsit nagyobb es a 2 zonas klimat jo lenne ha minket oldalt lehetne egyszerre(egy gombbal) is mukodtetni ha ugy tartja kedvunk. Valamint jo lenne ha lebukos(elrejtheto) lenne a nagy kijelzo.


Vegszokent, nagyon elegedett vagyok az autoval. Az elso szervizt csont nelkul teljesitette (26.000km-nel). Kaptam a kocsihoz 5 ev (vagy 150.000km) ingyen szervizt. Nagyon jo erzes volt fizetes nelkul tavozni a BMW szervizbol :). A BMW customer servise kivalo. Foglalkoznak, es potencialis ugyfeleknek tekintik a mar BMW tulajdonosra is. Mindent megtesznek az elegedsegert, es hogy ujra oket valasszak 3-4 ev mulva. Meg nem nagyon gondolkodom a valtason. Van meg 2.5evem, eldonteni mi lesz a kovetkezo. Nagyon tetszene egy Range Rover Sport, ezzel szemezgetek miota tavaly megjelent. De lehet kivarom a 4evet es ha addigra megjelenik az uj generacios 3-as sorozat akor lehet az. De az is lehet, hogy valtok egy 5-osre(szerintem ebbol biztos elobb lesz uj generacios).De azt akkor biztos nagyobb motorral, mert meg ez elott probaltam egy F10 520d-t de nem igazan voltam elragadtatva. Osszehasonlitva ez enyemmel, sokkal lomhabb es nehezebbnek tunt, ami nem is csoda. Abba nagyon kell a 3.0L-es motor ha szerne neha dinamikusabban is autozni az ember.De meg minden nagyon keplekeny.Egyenlore elvezem ezt es majd alakul.

U.I.
Csak a miheztartas vegett, az autot kulfoldon(UK) vasaroltam es 90%-ban hasznalom.

Hibalista

- Eddig semmi

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2014
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 29000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Octavia Combi 2,0TDI DSG Következő autója? Range Rover Sport
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 2012 (2012)

További ítéletek (26 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)