A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (E46) (1998-2005)

3 (E46) 330xdA Touring 

Az ítélet értékelése
4,0(7 db)

Mosolygok vezetés közben...

Szöveges ítélet

Első autóm. Mindigis BMW-t szerettem volna, és ez a szerelem egy e46-os 330d hatására született sok-sok évvel ezelőtt. Egy éve egy álom vált valóra, mikor az előző tulajtól átvéve hazahoztam. Mondhatni, azóta boldog kapcsolatban élünk, a féltett kincsem, hobbim, ha sikerül, megtartom.

Maga az autó egy titansilber mettalic kombi, automata váltóval, és kellemes felszereltséggel. A hat hengeres diesel teljesítménye teljesen elegendő, nagyon kevés helyen lehet kihasználni. Előzéskor jól jön, nagyon biztonságos, elrontott előzéskor képes kihúzni az embert a csávából, de legjobb, ha nem előzünk úgy, hogy elrontott előzés lehessen belőle :) Az esetek maradék 99%-ában a motor erejének nevetségesen kicsi hányadát használja ki, és szinte hangtalanul morajlik elöl. Hidegen traktorhangja van, melegen egészen elhalkul, és egész szerethető hathengeres hangja lesz, menet közben 2000 felett meg kimondottan vad fújtató. 4 személynek kényelmes, csomagtere nem a legnagyobb, pont elég, 2 személlyel egész praktikus is. Kanyarogni, menni vele élvezet, ilyen érzést már az új BMW-k nem tudnak, erő kell a kormányhoz, a fékhez, mindenhez, nem az elektronika vezet helyettünk, csak őrködik a biztonságunk felett. Az összkerékhajtással bolondbiztos, sokkal tágabbak a határai, mint amit épeszű sofőr valaha meg mer próbálni. Összességében egy nagyon jó autó, minden méter vele élvezet.

Fogyasztása magasabb a 2 literesénél, de egyáltalán nem vészes. Autópályán elvetemülten hajtva 8,5-9 liter, normál átlagban 7,3-7,5, odafigyelve 6,2 környékére levihető (ami az 1800 kilo, 3 liter, összkerék, automata tekintetében nagyon szuper), de sose lesz 4,5 mint egy kis dízellel.

Aki csak helyben megy rövid utakat, vagy rossz utakon (pl BP) közlekedik, annak nem ez az autója, boldogabb lesz egy 318i-vel vagy 118i-vel.
Aki sokat közlekedik autópályán, az jól jár egy 320d-vel vagy 330d-vel.

Nem szabad megvenni a legolcsóbb példányokat, mind ugyan annyiba kerül, csak valamelyikre már ráköltötték a pluszpénzt, valamelyikre meg te fogod.
Maga az alkatrész nem drágább hozzá mint bármi máshoz, csak tekintve, hogy azért veszel BMW-t, mert szeretsz vezetni, autózni, szereted az autódat, így több mindent fogsz rajta kicserélni mint egy Dacia-n, mert ebben zavarni fog hogy zörög, hogy nem tökéletes, stb, amabban pedig nem. Ráadásul előbb-utóbb a minőségibb alkatrészek fele tolódsz, ami megint csak drágább. Kb úgy lehet számolni, hogy vételár plusz fél millió, és nagyon jó autód lesz, amivel boldog leszel.

320d és 330d közt is érdemes gondolkodni. A nagyobb motor nagyobb élmény, több örömet lelsz majd benne, viszont drágább és többet kell rá költeni, nem feltétlen a motor miatt. Csakhogy a 30d-hez nagyobb fékek járnak, drágább a tárcsa, drágább minden hozzá a fékek körül. A nagyobb fékek miatt 17-esnél kisebb felni nem fér rá, így drágább lesz a gumi, felni. 320d kisebb élmény, kissé megbízhatatlanabb, viszont mivel rengeteg fut belőle, sokkal több és olcsóbb az alkatrész hozzá.

xdrive vagy nem xdrive?
Aki sokat utazik, jár esetleg Ausztriába, sokat megy télen, és muszáj mennie zord időjárásban, annak megéri. Ez azzal jár, hogy több a hibalehetőség, és drágább az alkatrész hozzá, mint a nem xdrive-oshoz. pl lengőkar.

remélem tudtam segíteni sokaknak, akik e46-os 3-as BMW-t szeretnének a közeljövőben :)

u.i.: megéri egy SMD led Angel Eyes készlet ;)

Hibalista

- műszaki hibák: - hűtővíz kiegyenlítő tartály - 15000 ft (típushiba, érdemes rá figyelni) - - kopó alkatrészek, állapotjavító, hibamegelőző cserék: - első féktárcsák, fékbetétek (ATE) - cca. 100e ft (rázó fék gyakori, érdemes kormányösszekötőkkel együtt cserélni, különben az új garnitúra is gajjra megy) - xenon égők (osram xenarc) D2S - 30e ft (tompított gyenge fénye esetén segít) - első lengőkarok, szilentek, stabilizátorpálcák, kormányösszekötők (lemförder) 180e ft (kb 150 ezer km-t bír ki egy szett) - szívósor pillangószelepek ledugózása - 50e ft (nagyon fontos figyelni rá, típushiba, könnyen szétverheti szelepeket dugattyúkat hengerfalat turbót) - kartergázszűrő - 15e ft (60e-nként érdemes cserélni a turbó érdekében) - turbó - 300e ft (jellegzetes zörgő hangot ad ki a motor ha haldoklik, érdemes nem megvárni amíg szétesik, könnyebb és olcsóbb kicseréni előtte, a cserébe beletartozik az olajcsere, az összes szűrő cseréje)

Ide hordtam szervizbe

Éles és Makai kft - ha jót akarsz magadnak és az autódnak hozzájuk viszed

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

ha kormányt szeretnél bőröztetni Nyárai Gábort keresd - 18e ft, profi gyors munka

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 230000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? 530d xdrive f10
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 (E46) 1998 (2005 - 2005)

További ítéletek (271 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)