BMW érzés, és utána az igazság
Szöveges ítélet
Hosszú várakozás után, hogy birtokolhassak egy 320d kombit amire régen vágytam sikerült találnom egy tökéletes példányt: ezüst metál, fehér indexek, M-sport futómű 16" kerekekkel gyárilag ültetve, sérülésmentes, tutinak tűnő 45e km stb. Az autó tényleg szép volt és nagy büszkességel töltött el, egy darabig. Jól ment, keveset fogyasztott ( bár a Passat-nál pontosan 1 literrel többet). Amikor megszoktam az érzést egyre jobban figyeltem az autóra és viselkedésére. Induláskor mindig is hajlamos volt "berázkodni", amit furcsáltam egy kicsit, mivel a passat ezt sem csinálta... Tényleg sok szervízbe járás után kiderült, hogy konstrukciós hibáról van szó, a két gumiágyba összepréselt kiegyenlítő tárcsa elfárad és nem végzi rendesen a feladatát. Csak a tárcsa maga 200e ft plussz munkadíj. Kicserélés után kb 4000 km után a hiba újra jelentekezik...A szerelék szakvéleménye: ott rontottam el, hogy nem automata váltósat vettem, a kézváltósnál ez betegség, tipushiba... no comment.
Egyik nap amikor siettem dolgozni, mert szokás szerint késésben voltam a kocsi nem volt hajlandó 80 km/óránál gyorsabban menni. Elég zavaró volt és idegesítő. Egy 80e ft-s légtömegmérő orvosolta volna a hibát. A szerelők azt mondták, hogy ez is tipushiba. Ezt már nem vettem meg bele.
A hazai utak is megtette a hatását: az első futóműben szó szerint az összes szilentblokk és stabilizátor szétment. Az autó bizonytalanná vált és természetesen mindene kopogott...a szervíben kiderült, hogy ebben még a régebbi fajta alkatrészek voltak és ez is tipushiba, a késöbbi modellekben másik fajtára cserélték ezeket...
A másik dolog ami iagzán ezeken felül zavart, hogy hihetetlen értékvesztése volt. Hetente néztem a hirdetéseket és hétről hétre érezhető volt a csökkenés. A hibák után ez volt a kegyelemdöfés: 8 hónap alatt levezetett 22000 km után sürgősen el kell adni! 6M-ért vettem, 4,8 sikerült eladni, igaz futómű már szinte életveszélyes volt és a légtömegmérőt sem cseréltem ki...
Igazából nem bántam meg, hogy kipróbáltam egy BMW-t, mert a körülötte lévő misztukis ködöt át szerettem volna élni, de miután felszáll a köd, nem nagy durranás a kocsi. Szervízköltsége nagyon magas és ennyi pénzért nem ezt várja az ember. Azt sem bántam meg, hogy (végre) eladtam.
Hibalista
- kuplung kiegyenlítő tárcsa
- légtömegmérő
- összes szilentblokk és stabilizátor
Ide hordtam szervizbe
összes szervízt végigjártam, de mindegyik drága volt. A nem hivatalos BMW szakboltokban értenek a BMW-hez a legjobban...
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 45000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Passat tdi | Következő autója? | Mitsubishi l200 |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.3/10) |