A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (E46) (1998-2005)

3 (E46) 320d 

Az ítélet értékelése
4,4(8 db)

A bajor király

Szöveges ítélet

Tisztelt Olvasó!

Az autót 2007 március elején vettem a Budapest Motors-nál.
Előtte egy cégigazgató használta, aki azért adta el, mert vett egy ötöst (E60). A típusra már a télen ráleltem, de az autóra csak február közepén. A vétel nagyon gyorsan ment, megnéztem, kipróbáltam, aludtam rá egyet, megvettem. Örülök neki. Nagyon. Leírom miért!


Első tapasztalatom a tesztút során az volt, hogy ez a kocsi egy darabból készült. Előtte már vezettem hetest (E38) és azzal ugyanezt éreztem. Na ekkor kezdett a szívem vaddabbul verni, és megbizonyosodtam affelől, hogy Ő kell nekem! Meg is vettem.

Két nappal rá ugyan visszavittem, mert a kocsi jobbra húzott - nem vészesen, de azért érezhetően. Persze ingyen beállították a futóművet (a jobb első beállításai nem stimmeltek), sőt még el is vittek oda, ahova mennem kellett időre, majd értem jöttek!

A vétel után egy héttel Németországba utaztam vele, és bevallom őszintén, hogy hajtottam, nem kicsit, nagyon! :) Már Hegyeshalom után lekapcsoltak, de megúsztam húsz euróval...
A lényeg: nem volt egyszer sem dugó, és oda-vissza mindig 130 fölött jöttem, de német barátainknál 180 volt az utazó tempó; igaz csak -viszonylag- ritkán kellett visszafékezni, mert a belső sávban mentek túl lassan, de a board computerről azt hittem, hogy olyan mint a Fletó. Nevezetesen, hogy hazudik. Kiderült, hogy ez bizony nem abból fajtából való... (korrekciós tényező: 0)

Utánaszámoltam, és jó adatot írt ki - ténylegesen. Átlagfogyasztás: 6,5 l! Hiába modern dízel, stb. ez a fogyasztás szerintem rendkivül jó eredmény - és igazán hajtottam - hozzáteszem, hogy egyáltalán nem érdekelt, hogy mennyit fogyaszt, nem azért vettem dízelt.

Sajnos kint neki tolattam egy utánfutónak - pont ráfékeztem mikor összeértünk - így egy kicsit megsérült a hátsó lökös fényezése. Ezt most fogom kijavíttatni.

Hazajöttünk, és bár eddig az autók egyáltalán nem érdekeltek, most már kezdett valami mozogni bennem :) Nem csak közlekedeni, autózni akartam! (igen, ez a BMW hatása)

Feltűnt viszont, hogy mintha kicsit az első futómű megint nem stimmelne.
Elvittem a szerelőhöz (Wallis Motor - barát) és egy első kitámasztó szilent csere lett a vége. A jobb oldali volt kikopva, de hát párban cseréljük ugyebár. Ekkor még kicseréltettem a pollenszűrőt, és egy klímatisztítást is kértem.

Eddigre már elég jól megismertem az autót, és mondhatom, hogy nagyon-nagyon megkedveltem.
Igen jól felszerelt darabról van szó, bár azért nem full extrás a gép.
Ami van benne: bőrkárpit (montana), ülésfűtés, elektromos (4x ablak, tükrök) csomag, languatronic, bőrsport-multikormány, Business rádió (CD-s), automata klíma, csillagküllős alufelnik, alubetétek, individual tetőkárpit, extra metálfényezés, oldallégzsákok hátul és stb.
A becsült ár, amit összeszámoltam a 2005 tavaszi árak szerint kb. 11,7 millió Ft.
Ami sajnálok, hogy a tolatóradar kimaradt belőle, de pl. az elektromos ülések nem hiányoznak, és a navi sem.

A kényelemre nincsen panaszom. Ugyan nem vagyok túl nagy méretű, de 180 cm-rel, és 70 kg-al kényelmesen elférek nem csak elől, hanem magam mögött is. Négy ekkora ember egyébként tényleg kényelmesen elfér, öten már csak nagyon szűken ezt el kell ismerni, dehát a kardánnak valahol futnia kell.
Hátul a fejtér elég kicsi, de ekkora mérettel -számomra- éppen elegendő. A válltér és a lábtér kellően nagy, az ülések nagyon kényelmesek. Hátul is a két oldalsó ülés olyan mint egy-egy fotel, jó kialakításúak, hosszú úton is kényelmesek, nem túl rövid az ülőlap.
Az első ülésekre sem lehet panasz, nagyon sportos az ülőhelyzet, az ülőlap elég hosszú, talán kényelmetlen lenne, ha hosszabb lenne (nagyobb embereknek ajánlom az állítható ülőlappal rendelkező sport ülést, főleg autópályán sokkal kényelmesebb nekik).

Nagyon kedvelem a BMW filozófia alapján megalkotott műszerfalegységet, ahol könnyen áttekinthető minden, és kellemes tapintásúak az anyagok is. A kormány különösen jó, a pedálrend példás, jó érzés már csak bent ülni is, az embert rend veszi körül.
A hangrendszer ugyan nem a legjobb, de 8 hangszóróval elég jól szól - hátul is.
A csomagtartó nem hatalmas, de jól pakolható, és nem kell túl mélyre nyúlni. Ja, és le lehet csukni anélkül, hogy kivülről a koszt végig simogatnám (új A6-osok közül egyikkel sem sikerült még nekem). Limuzinokhoz képest szerintem elegendő (négy ember csomagjára). Sajnos nincs benne síalagút, számomra épp kellemetlen, mivel az ülések nem lehajthatóak, ám ezt orvosolni lehet, és valószínű fogom is.

Az autó formája nekem nagyon tetszik és bár ez is relatív, a faceliften szerintem határozottan sikerült csinosítani valamelyest az E46-os sorozatot- nem volt könnyű dolguk ugyan a tervezőknek, elsőre is szép munkát végeztek, ám a frissítést követően tényleg megfiatalodott kicsit a forma.

Kivülről a kocsi: extra metálfény van rajta, ami orientblauban pompázik mindenhol, a csillagküllős 16-os alufelnik jól mutatnak - nagyobbat inkább nem az utak miatt -, és bár nem angel eyes xenonnal szerelt, csak mezei halogén, így is jól mutat (lehet, hogy hamarosan lecserélem ezeket, meggyőzött egy kollega bi-xenonja...).

A motor kellően erős (M47TUD20), a 150 ló teszi a dolgát, ha a turbó is akarja, és a 330 NM is rendelkezésre áll cca. 2000-es tartománytól kezdve . Az intelligens DSC (=ESP) rendszer nagyon jól működik, kellő erővel avatkozik közbe a megfelelő időben, és nem rontja az autózás élvezetét.
Minden kanyar egy élmény vele, a futómű nem túl kemény, de erősen feszesre hangolt. Rossz utakon sem érezni a kátyúkat, megfelelő a csillapítás, a hangszigetelés kiváló. A motor beindításakor érezni, hogy elől megy egy kandalló, de pár másodperc múlva "lecsillapodnak a kedélyek", és bent csend uralkodik (ugyan kivül hallani, hogy dízel, de össze sem lehet hasonlítani egy dízel A4-essel, ami egy-két traktort is leordít.). Bent egészen sokáig, kb. 160-170-ig csönd van, ekkor kezdenek el a külső tükrökről leváló légörvények hevesen zajongani - s ez már be hallatszódik. 200-nál már beszélhetünk zajról, de beszélgetni még mindig lehet normális hangerővel.

A hat fokozatú sebességváltó pontos, fokozatainak kiosztása megfelelő, és ha ki akarjuk használni a nyomatékos dízelt, akkor nem is kell sokat gangolni :). Kis szokást igényel az elején, bár nem vagyok béna vezető, de volt, hogy negyedik fokozat helyett hatodikat kapcsoltam (meg akkoris, hiába no dízel..).


Folyatatás (2008. 01. 11.)

Most hoztam el a 120 ezres nagyszervizről a gépet (km állás: 118 420). Cseréltek benne: motorolajat, váltóolajat, üzemanyagszűrőt, légszűrőt, pollenszűrőt, olajszűrőt. A leeresztett váltóolaj teljesen rendben volt, nem volt égett szaga, nem volt elszíneződve sem. Ettől függetlenül nem hiszek a LifeTime olajakban, ezért kértem a cserét.
Kapott a jobb hátsó ajtón lévő díszléc négy új patentot (a régiek közül egy el volt törve, és sercegett rossz úton), valamint ki lett cserélve a két első lámpatest szigetelése, és a rendszámtáblavilágításé (jut eszembe, ez típushiba: Neked ki van?).
Olajat tízezrenként cserélek, ezért a legutóbb is 0W30 LL04-es Castrolt kapott. Tízezer alatt 3 dl-t evett meg, ami ettől a vékonyka olajtól nagyon jó.

Nyáron volt vele egy kis gond: jelzett a motorhibára figyelmeztető ikon. Szervizbe bevittem (gondoltam, valami elektromos bizbasz lehet) pár nap múlva. Addig azt vettem észre, hogy néha nem húz annyira, és néha füstöl. A hibatároló a légtömegmérőt, és a főtengelyjeladót hozta ki hibásnak. Ezek cseréje után minden rendben volt.

Féktárcsákat, valamint betéteket két héten belül cserélek, a computer még nem jelezte a cserét, ezért még kb. 3000-4000 km-t bírnak. Utána kap négy új tárcsát, betéteket, kopásjelzőket (gyári alkatrészeket természetesen!).

Kicsit más:
Télre négy orig. BMW lemezfelnit tettem fel, Michelin Alpin Pilot gumikkal 205/55 R16 méretben. Eddig nem csúszkáltam vele, hóban is teljesen jól megy. Persze kikapcsolt elektronikával padló gázzal hóban kipörgeti a kerekeket, de ez a jó motor érdeme, és nem a gumi rossz tulajdonsága.
Hóban vezetve kicsit szokni kell egy elsőkerekeshez képest, de eddig jól vette az akadályokat.

Novemberben lecseréltem az ablaktörlő lapátokat. A gyári BOSCH helyét szintén BOSCH követte, de nem ugyanolyan. A német E46 forumról szedtem az ötletet, és a BOSCH Aerotwin család A606s modelljét tettem fel. Ahhoz hogy rendesen töröljön, az ablaktörlőkarból ki kell szedni egy kis kitámasztót. Többet töröl mint az eredeti (lévén az egyik lapát hossza 3 cm-rel nagyobb), és alaposabban is, jobban felfekszik a szélvédőre, követi az ívét egész végig.


Update (2010. 12. 15.)

Az autóban 215 ezer km van. Az eltelt idő alatt olajcseréken voltam vele, illetve fékcserén.
200 ezer km-nél kapott egy új kuplungtárcsát, illetve egy kéttömegű lendkereket (gyári BMW).

Volt egy aggasztó hiba vele, kb fél évbe telt, mire megoldottuk... Folyamatosan kontakthibát jelzett a hátsó lámpákra. Végül az egyik kábelben találtam otthon egy szakadást, így egy új kábeldarabbal, és stekkerrel megjavítva mostmár nincs vele probléma.

A jobb első sárvédő meg lett húzva, hamarosan fújva lesz.

A biztosítás is kedvező már rá, évi 37 ezer Ft-os kötelező igazán elviselhető összeg.


Ami bosszant egyre jobban: nem lehajthatóak az ülések.

Ami gondolkozom: gyári xenon bele.



Terv: még egy 100-150-et belerakni baleset, és műszaki hiba nélkül :).

Ennyit most. Ítéletemet folyamatosan frissítem.

Üdv!

Hibalista

- első kitámasztó szilent csere (30e) - pollenszűrő csere (10e) - kartergáz szellőztető szűrő (8e) - klímatisztítás (10e) - kézifék: pofa, bowden, sallangok, miegyéb cseréje (50e) - légtömegmérő csere (80e) - főtengelyjeladó (20e) - olajcsere (35e) - szerviz 120e-nél (68e)

Ide hordtam szervizbe

Wallis Motor Pest Budapest Motors (egyszer voltam itt. rendesek, de a wallishoz járok)

Értékelése: 6

Másik szerelő értékelése

Az utóbbi időben Szegedre hordom Magyarország egyik legjobb BMW szerelőjéhez. Régebbi típusokkal foglalkozik többnyire, de barátságból elvállalja rajta a szervizeket :)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2005
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 94000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 120000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Ford Escort Következő autója? BMW 3, X3, még elválik...
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 (E46) 1998 (2005 - 2005)

További ítéletek (271 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)