A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (E46) (1998-2005)

3 (E46) 320d 

Az ítélet értékelése
2,5(11 db)

"...eszi az életemet, mint a rozsda..."

Szöveges ítélet

Van olyan ismerősöd akinek nagyon jó nő a felesége? És mindenki őt akarja? Mindenki olyat akar? Aztán amikor szerzel magadnak egy ilyet, a kezdeti katarzis után hamar rájössz, hogy nem hűséges, nem szeret és egyre többe kerülnek a ráncfelvarrások és a plasztikai sebész...

Egy késő nyári délutánon láttam meg először. A feleségemmel bicikliztünk éppen. Az autó ott állt a sarkon és kellette magát. Kacéran flörtölt a szememmel. Eleinte fel sem tűnt a nejemnek, hogy egyre többet bicóztunk arra. Egy nap aztán össze szedtem magam és leszólítottam. Egyik pillanatról a másikra az ágyában találtam magam és már nem számított más, csak a szenvedélyes együttléteink. Nem számított, hogy szarul főz, nem tud vasalni és rendetlenségben élünk.

Aztán jöttek a gondok. Ma már csak a számlákat és a vitákat látom magam előtt. Menet közben be szereztem egy megbízhatóbb társat (Toyota), aki bár nem ennyire dögös, de minden másban megfelelő partnerem. Az együtt léteink ritkulni kezdtek és mára kerülöm vele a találkozást és a konfliktus helyzeteket. De egyszerűen nem tudok tőle szabadulni, mert valahányszor elhatározom, hogy VÉGE, ENNYI, elég csak a szemébe néznem és máris ujra az ágyában vagyok és nem tudok mit csinálni!

Minden metaforikus hulyeséget félre téve, ez nem egy jó választás! NE AKARJ ILYET, MERT ELVESZI AZ ÉLETED, A PÉNZED, A BARÁTAID! És nem túlzok! Temérdek költséggel jár akár egy diagnosztika is! Minden alkalommal más-más adja meg magát. És amikor már azt hiszed, más már nem jöhet, akkor újra belenyúlsz valamibe ami 100 000Ftba kerül! A hibák felderítése iszonyat szívás és nehézkes. Szinte mindenhez speciális szerszámra van szükség, aminek a beszerzése szintén nehézkes és drága. A szervizes megveszi ugyan, de sok idő és pénz. A motorháztető, - nem hazudok - még nem nyít ki 50 000Ft alatt! Nem beszélve a futómű hibáiról, ami szintén méreg drága és rossz minőségű! A meghibásodások nem úgy következtek be, hogy kigyulladt egy lámpa, vag kopogni kezdett valami. Nem! A motor megállt és soha többé nem indult be! Jöhetett valaki vontatni (majd 2t az autó, Swifttel nem javaslom), vagy a tariler. Minden, amihez hozzá kellett nyúlnom, az be volt rohadva, össze volt gyógyulva és speciális szerszámokat kellett hozzá gyártani. Itt egy elegáns módszer pl a porlasztócsúcs kiszerelésére (nem én voltam és nem is az én autóm):

https://www.youtube.com/watch?v=KErqoB5Vx2U

Nem sok racionális érv szól amellett, hogy ilyen autója legyen bárkinek is! Nagyon fel kell nőni hozzá pénzügyileg! (nekem ez nem sikerült) Úgy gondolom a fogyasztás és a teljesítmény a két legpozitívabb része! Utána jön a kényelme, amitől én nem dobtam hanyadt magam. Annyira kényelmes mint bármelyik másik autó. Talán az emberek megítélése irányomban a legmegdöbbentőbb. Kb két hét után kaptam az első támadást melóban, hogy én biztos sikkasztok, mert BMW-vel járok. Könyörgöm, ez egy 16 éves autó. Egy Suzuki Swift drágább! (nem a fenntartása:) A forgalomban az emberek előzékenyek, de ha leengedek egy gyalogost a zebrán, úgy bámul mintha valami baljós dolgot tapasztalt volna. És érdekes módon a rendőr sem állított még meg vele. Minden más siralmas! Forgatni gyenge. Arra benzines kell! Ahhoz képest, hogy kombi kategória, rendkívül kicsi a csomagtere, bár rengeteg "csempész rekesz" van a csomagterében. A belső igényes, minden élére van hajtva és passzosan illesztve. Precíz. Egyáltalán nem tágas. Ez egy kis autó belülről. Magam mögött esélytelen elférnem. De még a 7 éves kisfiam sem fér be.

A külső viszont tagadhatatlanul csodálatos! Nem csak szerintem, a legszebb 3-as! Időtálló forma.

Van egy elég jelentős méretű és rendkívül aktív közösség az interneten, akik egymás segítését tűzték ki célul és különféle bontós és szerelős kontaktokat tesznek közzé az oldalaikon. Ezekről általában hamar kiderül, hogy az egyetlen céljuk a saját pénzügyi helyzetük stabilabbá tétele és nem pedig a márkatársi összetartás. Nem vizionálok olyanról, hogy egyszer amikor az út szélés villogtatom az elakadásjelzőmet, megáll mellettem egy másik BMW-s és megkérdezi, hogy elvontasson-e a következő szervízig. Viszont az már valószínűbb, hogy egy kis pénzért szívesen elvinne valahova.

TISZTELET A KIVÉTELEKNEK!

Sikerült vele belekóstolni a Német "luxus sportautózás" világába, de nem ízlik. Inkább maradok a kevésbé fellengzős márkáknál.

Hibalista

- Időrendi sorrendben: - - - adagoló elektronika (Bosch szervíz 300 000Ft) - - porlasztó csúcsok (bontottan 40 000Ft) - - generátor (felújítás 30 000Ft) - - önindító (felújítás 25 000Ft) - - hűtőventillátor (bontottan 25 000Ft) - - lengőkar (30 000Ft bontottan 15 000Ft) - - adagoló szöghelyzet jeladó (Bosch szervíz 60 000Ft) - - hátsó torony szilent (3 000Ft) - - folyamatos fék hibák, ráz (eddig 100 000Ft és jelenleg is rossz) - - lengőkar szilent (15 000Ft és jelenleg is rossz) - - rezonátor cső (3 000Ft plusz) - - hátsó kerékagy csapágy (40 000Ft) - - kardán függesztő csapágy (15 000Ft) - - hűtővíz pótfűtő (bontottan 5 000Ft és most is szar) - - főtengely szíjtárcs (20 000Ft-tól a csillagos égig) - - és tuti kifelejtettem pár apróságot...

Ide hordtam szervizbe

Benedeczki műhelyKecelAz egyetlen szervíz, amit felkészültnek ítélek meg ahhoz, hogy felelőséggel nyúljanak az autóhoz! Bár, csak az adagoló hibáknál, de én ide küldtem el a rossz alkatrészt. A hozzáállásuk nagyon korrekt. Futárt küldtek az alkatrészért, korrekten tájékoztattak költségeket illetően. Bár itt hozzá kell tenne, hogy drágák, mint a kokain! Mégis úgy döntöttem, hogy velük javíttatom. Hamar kiderült, hogy a bontók és a zsebadagoló specialisták, nagyon drágán adnak valamit, ami nem biztos, hogy jó, de garancia nincs rá! Futárral küldték vissza az alkatrészt és 1 év garanciát is vállaltak a javításra. Az értékelésem nem a díjszabásuknak szól, hanem minden másnak ami az üggyel kapcsolatos!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 1999
Kényelem (7) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 250000
Megbízhatóság (1) Vezetett km 80000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Carina E Következő autója? Avensis
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 (E46) 1998 (2005 - 2005)

További ítéletek (271 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)