A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (1982-1994)

3 e30 325i 

Az ítélet értékelése
4,8(9 db)

Van, amit nem lehet pénzért megvenni

Szöveges ítélet

Kicsit több mint három év és egy átépítés után úgy gondolom, van elég tapasztalatom, hogy véleményt írjak a kocsiról. Nem vagyok autószerelő, de zenésznek sem kell lenni ahhoz, hogy megmondd, mi a jó zene.
Az autó automataváltós svájci import a 90-es évek végéről. ABS, el.tető, szervó, 15" BBS pókhálós felnik. Nagyjából ennyi volt az extralista.
Aztán az automataváltót felváltotta egy kéziváltó, a széria kipufogót egy sport, a gyári rugókat H&R ültetők.
2006-ot írunk, ekkor vettem meg az autót. Hát mit is mondjak, az addig általam használt autók közül ez volt a legveszettebb. Annyira de annyira szerettem, hogy egész nap vezetni akartam, már csak a hangja miatt is. Napfénytető hátrahúz, és gyíí. Mindenféle hiba nélkül tette a dolgát, csak tankolni kellett, és most visszagondolva az első együtt töltött hónapok varázslatosak voltak, olyan, mint amikor összejössz egy gyerekkori szerelmeddel, akire addig csak a nyálad csorgattad -lila köd. Aztán ahogy egyre jobban beleástam magam az e30-akba, egyre több hibát láttam meg az autón. Miért ül ennyire a hátulja? Miért nincs benne sportbelső, miért ekkora a kormány? Mivel nem az igénytelen tuning vonalát akartam erősíteni, szép lassan elkezdtem rá gyári, de mégse gyári cuccokat vásárolni. Így jött az iS belső, az M-tech2 kormány, több garnitúra nagyfelni (jelenleg BBS RS 16"). Kívülről előbb egy iS lippe, aztán touring küszöb, és elérkeztünk 2008-ig. Amikor egy kisebb koccanás történt, amit a jobb hátulja sínylett meg. Nem volt egy nagy dolog, de azért mégis sérült. Innen kezdődött az agyalás, eladom és jön egy e36 328i! Meghirdettem, el is jöttek megnézni, de amikor a szemem láttára beleültek, és próbálgatták, akkor döbbentem rá, hogy mennyire hiányozna. Örültem is, hogy nem kellett nekik, ahogy hazaértem, szedtem le a használtautóról, és eldöntöttem, hogy az e36ra szánt pénzből megépítem azt az autót, amit addig csak képeken láttam.
Megvettem körbe az M-tech2 pakettet gyáriba (bontottat természetesen), a BBS RS felniket, kipakoltuk a belét meg a motort, irány a karosszériás. Lakatolás-fényezés (szigorúan gyári színre), motortérben rendrakás, homokszórás, shadowline díszlécek, miegymás. Közel fél év volt, mire a motor a kiemeléshez képest újra beindult. Persze az is kapott új vez.szíjat, feszítőket, tömítéseket, ahogy elő van írva. Ekkor már bent volt egy szett állítható KONI gátló, a nagyházas sperr, meg a kék H&R rugók. Persze új szilentek meg talpasok. Kapott még a drága 4 zsír gyári Black Hellát, meg xenont is, meg egy csomó mindent, ami most nem jut az eszembe.
Ahogy elkészült a kocsi, és felkerültek a felnik, a sírás környékezett.
Leszartam, mennyibe van eddig, csak néztem, és gyönyörködtem...
Tudod van az a reklám, a Mastercard-os. Van, amit nem lehet pénzért megvenni.. Na ez az az érzés.
Azóta eltört egy szelephimbám (Febi utángyártott volt), de átvette a helyét egy zsír gyári tengely meg himbasor. Ilyen alkatrészekből CSAK GYÁRIT vegyél, tanulj a hibámból. Persze ezzel együtt járt egy HF tömítés, de azt gondolom, mondanom sem kell. Aztán jött egy saválló polír hatleömlő.
Most ott tartok, hogy a motorral kéne valamit kezdeni, mert kezd kevés lenni. Megszoktam.
Ennyi az autó eddigi története, most jönnek az érzések. Ha van némi közöd az autóvezetéshez, ha szeretsz úgy beülni a kocsiba, hogy alig várod a vezetést, ne adj Isten még a hátsókerékhajtás is vonz, akkor jó népítéletet olvasol. A motor kellően erős ahhoz, hogy ne kelljen szégyenkezned a nagyok mellett, urambocsá mosolyt csaljon az arcodra. Egy jó futóművel piszok hangulatos kis élményautó, amiben olyan szerethető dolgok vannak, mint a feléd fordított műszerfal, az elektromos tető, a checkboard, vagy éppen a fordítva nyíló motorháztető. Apróságok, de mégis megvan a varázsuk. Nameg a sorhat hang, ez az, ami mindent visz. A pár kis különlegesség mellett ez az a dolog, amiért ezt a vén vasat annyira betegesen lehet szeretni. Nincs két egyforma hangú 325i, de kis túlzással ez a motor még egy kályhacsövön keresztül is szépen szól. Nem, a szép nem megfelelő jelző. A motorra nem a kifinomultság a jellemző, hiszen elég elavult konstrukció, 12 szelepes, vasblokkos, a VANOS-korszak előtti kőbalta-technika. Ami bizonyos szempontból nem is baj, mert könnyű szerelni/olcsó, viszont erősnek is kellően erős. Szóval nem szép a hangja, hanem inkább tekintélyt parancsoló. Hallatszik rajta, hogy a hasonszőrű 11-12 mázsás társaihoz képest nagyobb vérű motor van benne. És fordulaton?? ÁÁ hallgasd meg, nem írok semmit :)
Nade most jön az a rész, ami nem maradhat ki a népítéletből, a gyenge pontjai. Kell ez is, a torta se csak krémből áll.
A gyári fékekkel a fékhatás gyenge. Pedig ebben hűtött, elől-hátul tárcsás fék van, az akkori extra. De egy mai alsóközépkategóriás autó fékhatását tudja a kocsi, pedig nem szar féket vettem rá. Mindennek tetejébe az ABS is elég hamar közbeavatkozik, sokan inkább kikötik.
További hibája, hogy hajlamos rohadni, főleg a jobb hátsó kerékjáratot érdemes csekkolni, típushiba.
További típushiba a hangrendszer. Az egész egy elbaltázott konstrukció. Lábtérbe hangszórót, ami még nincs is feléd fordítva? Vicc. Na mindegy, engem nem is érdekel a tüctüc, van pluszba 2 csipogóm, meg 2 hsz a kalaptartóban, nekem elég.
Kemény futóműnél a tornyok hajlamosak bedőlni, ezen állítható toronymerevítő segít.
Ja, és amit nem írtam: a szervós kormánymű is hajlamos megadni magát, ami leginkább horribilis indokolatlan mennyiségű olajfogyásban jelentkezik.
Hála Istennek mindent lehet kapni ehhez a drágasághoz gyári újban, úgyhogy a felújítókészlet egy darab Deák Ferencért megvásárolható.
További hatalmas hiba a kis hátsó lábtér. Fú, még gyerekeknek is büntetés oda ülni, komolyan mondom. A csomagtartó mérete sem túl lenyűgöző, főleg mai szemmel, amikor a gyártók vért izzadnak egy egy literrel nagyobb csomagtérért.

Hogy kinek való az e30 325i? Aki szeret vezetni, aki nem családi autónak
kívánja használni, akinek van lehetősége/ismeretsége szerelni
VAGY aki nem tartozik egy kategóriába sem, de szeretne egy falatot az autógyártás finomságaiból.

Igaz, hogy mostanában fillérekért kapni e30-at, de ne dőlj be nekik, nagyrészük szar.
Inkább az 500e Ft feletti kategóriából válassz, ha nem akarod hamar rákölteni a vételárat. Igazán szép meg ott kezdődik, hogy 1m-1,2m Ft...

Hibalista

- Irányjelző kábelei összeégtek - Szelephimba eltört

Ide hordtam szervizbe

Nagy Lajoska -Debrecen Vannak jó cuccai

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Tachográf-klinika Debrecen Precíz, olcsó, gyors, jól felszerelt, gondos brigád. Csípem azt a helyet.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1990
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 265000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 5
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Corolla Következő autója? Építenék emellé egy e30 327i cabriót.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 1982 (1993 - 1987)

További ítéletek (158 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)