Amit az E30 cabriókról tudni kell (Tanácsok vásárlás előtt)
Szöveges ítélet
Úgy gondoltam, hogy írok egy kis segítséget azoknak akik ilyen kocsin gondolkoznak. És hogy miért teszem? Hát azért, hogy megmenthessem ezeket az embereket egy idegösszeomlástól vagy válástól, egyéb tragédiáktól :-) Hiszen ezek a "kislányok" közül már a legfiatalabb is nagykorú, és bizony képes megkeseríteni az életed ha hülye vagy és nem figyelsz oda néhány fontos dologra vásárlás előtt. Szóval ne legyél hülye és okulj más baklövésiből...
Miért vegyél vagy ne vegyél ilyen autót?
Akkor vegyél ha:
...Ha szereted a minőségi, klasszikus autókat.
...Ha szeretsz gyorsan vezetni
...Ha nem ijedsz meg egy kis szereléstől
...Ha megengedheted magadnak a nagyobb fogyasztást
...Ha van garázsod
...Ha a kedvesed, édesanyád, gyermeked nem ezen akar megtanulni vezetni
Miért ne vegyél ilyen autót?
...Ha nincs mellette másik kocsid (ha beléd jönnek télen, akkor egy új 7-es alkatrészáraival kell számolnod, mivel a lámpa és a lökhárító kivételével szinte minden más mint a kupén, és bontva nem nagyon van)
...Ha a kocsi munkaeszköz, és napi szinten ütöd-vágod
...Ha bár anyagilag megengedheted magadnak, de genetikailag kódolva sóher vagy és kockás füzetben vezeted a Lupo 3L fogyasztási adatait
...Ha fontos számodra a trendiség, meg a plázacica jellegű csajokat favorizálod (nem fog tetszeni nekik)
Magáról a típusról
Az E30-as cabriókat gyárilag 5 fajta motorral szerelték. 4 hengeresek közül a 18-as régi (ebből kevés van) és az újabb hidrotőkés M40-es, valamint a legendás M3, 6 hengeresek közül 320i és 325i motronic.Ha valami mást látsz a géptető alatt akkor valami nem oké. Mivel a cabriók kicsit nehezebbek, ezért a fokozatok valamivel rövidebbek mint a kupéban. Szinte majdnem mind bőrös, csak a 318-as és 20-as szokott előfordulni kockás textil kárpitozással. Szívem szerint a 6 hengerest ajánlom, mert bár többet fogyaszt mint a 18-as, viszont a vezetési élmény összehasonlíthatatlanul nagyobb. Továbbá az m20-as motorcsalád az m40-el ellentétben legendásan sokat bír. Jellemzője, hogy enyhén csipegeti a olajat újkorától kezdve. Azonban még így is kevesebb az olajfogyasztás mint pár modernebb benzinmotoré (pl. Opel Ecotec motorok). A ponyva gyárilag sötétkék, vagy fekete. Anyaga textil, a típusa Sonderland. Kapható 4-5 fajta utánagyártott, de ezek mind műanyagok, amik az idő múlásával megkeményednek és kifényesednek az UV sugárzás hatására. Eredeti anyagból elviselhető áron lehet rendelni az USA-ból.
Kiegészítés a megbízhatósággal kapcsolatban 2013.02.20.
-Tavaly nyáron a mostani E30 kabriómmal (320i) egy 3500 Km. hosszú külföldi túrát tettünk (magas hegyek, kánikula, autópálya) A 26 éves autóm hiba nélkül teljesített az átlagfogyasztás 120-130-as tempónál 8,3-ra jött ki, az olajfogyasztás minimális volt. Úgy gondolom ez nem rossz egy 26 éves autótól.
Jellemző meghibásodások, problémák:
Rozsdára hajlamos a hátsó doblemezek és a sárvédő között, a benzinbeöntő cső mögött, a küszöb erősítéseinél. Mechanikai erősségei és gyengéi megegyeznek a kupéval. Extrám terhelés esetén (sok drift) megrepedhet a küszöb az A oszlop alatti becsatlakozásnál, ami a cabrió esetében teherviselő elem. Ez ebben az esetben azt jelenti hogy vége van a kaszninak, ezért vásárlás előtt le kell venni a takaró műanyagot, és meg kell nézni hogy milyen állapotban van. A cabriókra jellemző továbbá, hogy elfárad a tető-takaró fedél kis teleszkópja. A tető ettől még nyugodtan nyitható-zárható csere esetén csak gyári jöhet szóba.
Tanácsok vásárlás előtt:
-Sérülésmentest találni Magyarországon szinte lehetetlen. Az enyémet Németországból hoztam, mert csak ott találtam olyat ami igazán patika volt
-Ami nem gyári az gyanús!Hatalmas összegekbe lehet beleszaladni mások kókányolásának kijavítása közben
-318i M40 motort nem javaslom
Általánosságok
Ezek az autók nagyon megbízhatók, viszont nagyobb törődést igényelnek az átlagosnál. Amikor gyártották őket, minőségi anyagokat használtak fel és nem újra feldolgozott PET-palackokat, meg Kínából importált ipari hulladékokat. Tehát az autó kiszolgál téged életed során, ha odafigyelsz rá. Ez igaz szinte az összes régi német és japán és svéd autóra.
Ha valami lóg, kotyog stb. akkor azonnali csere lehetőleg gyári alkatrészre.
Köszönöm, hogy elolvastad, remélem tudtam valamiféle "mankót" adni:-)
Ha spec cabrió kérdésed van itt érhetsz el: ozsvathsan@freemail.hu
Hibalista
- Csak a kopó dolgok
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | BMW | Következő autója? | Soha nem fogom eladni, de sajnálom ütni- vágni a hétköznapokban, így tevezek egy kombit mellé. BMW ( |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |