A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Barkas » B- (1000)

B- B-1000 

Az ítélet értékelése
4,7(14 db)

A kék villám.

Szöveges ítélet

2 évvel ezelőtt kellett egy gép. elég volt az utánfutózásból, no meg a helyi fuvarosok is arany árban dolgoznak. már amikor.
így hát túrni kezdtem a netet. lássuk mi a felhozatal. gyalázat. semmi használható járgány. bontószökevények mindenhol persze jó drágán. aztán merő véletlenségből megpillantottam a hirdetést. olcsó is volt műszaki is volt még rajta közel is volt helyileg. tulajt felhívtuk hogy akkor elmennénk megnézni a vasat. rábólintott a dologra. alig egy óra kocsikázás után ott is voltunk.
Első látásra a fényezése nem volt ronda. inkább érdekes. ecset spray-vel fújva egykét helyen :)
Akadt rajta némi hegeszteni való is, de így 30 után ez szinte természetes.
Körbejártuk nézegettük kopogtattuk jónak néz ki. elvinnénk egy próba körre. tulaj rábólintott. próbakörön a gázpedál fenn akadt egyszer azon kívül semmi más baja nem mutatkozott. visszatérés követően lecsaptunk rá és megvettük. Indulás előtt még WD40-el lefújtuk a gázpedál összes részét így az akadást ki is zártuk.
Irány haza immáron 2 autóval.
Útközben elég jól viselkedett, igaz 60-nál többet nem ment valami oknál fogva.
Az út közepén jártunk mikor is erős ferrodo szagot éreztem a gépsas mögött kullogván, így hát telefonon hívtam a sofőrt hogy a legközelebbi megállási lehetőségnél talán meg kellene állni.
Parkolóhoz érvén megálltunk és konstatáltuk hogy a hátsó fékek fognak. 30 perc pihenő után egy 13-as vagy 14-es villáskulccsal lazán állítottam az excentereken és így már nem is fogtak a fékek.
Elindulás után megszűnt a szag de gép csak nem ment jobban a kelleténél. sebaj egyszer hazaérünk.
Hazaérvén letámasztottuk a gépet és csak néztük. majd elmentünk ebédelni.
Teltek múltak a napok hetek jöttek a fuvarok meg ugye elsősorban saját célra vettük így magunknak is fuvaroztunk.
Egyik hétvégén aztán ránéztünk a gép körmére. némi átvizsgálás nem árt senkinek.
Előjött néhány hiba amit meg kellett szüntetni. mint pl ne csak 60-al vánszorogjon. ez egyszerű volt hiába nyomtam le a gázpedált padlóig, a karburátorban a pillangószelep nem nyitott ki teljesen. mi sem egyszerűbb be kell állítani a gázpedál rudazatot. Miután megtörtént a beavatkozás életre kelt a gépezet. vígan kotor 80-al.
Kapott új gyertyákat és a gyújtás is be lett állítva. így már nem csörög csórikám.
Következő hiba a gumik. nem voltak elkopva csak marha régiek voltak. eredeti Pneumant gumik voltak. na ez nem tetszett így kapott 4db új papucsot. máris jobb lett a fekvése a leányzónak.
Következő hiba a lengés csillapítók. elvoltak fáradva. nem kicsit hanem nagyon.
Venni kellene újat. na de 30 éveshez? kizárt. max felújítottat. így is lett volna ha nem 11000 pénz lett volna darabja. meg ugye Német technika annó gondoltak a szerelhetőségre. így abba bízván hogy szétszedhetőek mint a Simsonnál kivettem az egyiket.
Megkönnyebbülve láttam hogy bizony ezek is szétszedhetőek. hurrá nosza essünk neki. egy laza kényelmes délután fel lettel újítva. új szimering és hidraulika olaj került beléjük, és ezek után életre keltek. tették a dolgukat.
Következő hiba a fényezés. csinálni kellett vele valamit mert hamarosan megy műszakira. így nem lehet oda állítani vele. így hát kapott sok sok csiszoló papírt. nem spiláztuk túl a dolgokat. sima strand korlát kék festékkel lett lefújva. nem lakodalmas autó ez kéremszépen. csiszolás közben ki is lett kasznizva le lett alváz védőzve. teljes a siker. szép lett. aztán műszaki előtt közölték velünk hogy katalizátor nélkül oda se vigyük. mondom oké akkor kap egyet. Bosal volt olcsóért így az lett beépítve. műszaki csont nélkül átment és meg is dicsérték hogy milyen széép :)
Teltek múltak a napok hetek hónapok és hipp hopp elment egy év.
Közben előjött újabb hibák. az ülés ergya volt. 20 km után kikívánkoztam a gépből. gond egy szál se tegyünk bele másikat. így is lett. megleptem a gépet egy Vectra A első ülés sorral :) maga a tökély. nagyok kényelmesek állíthatóak szóval kellett ez mint egy falat kenyér.
Következő hiba. kúszik a gép eleje. persze hogy kúszik. a 30 vagy még annyi se éves gömbfejek elkoptak. azok is cserélve lettek mindenestül. összekötöstül tolóstul. már nem kúszik, nem nyikorog kanyarban stabil a gép.
Ugye egy évvel ezelőtt kapott szép új fényezést. na ez eddig tartott. szépen lepedő méretekben lepergett az EREDETI FEHÉR fényezésről. előző tulaj gondolom nem csiszolta fel rendesen csak ráfújta kéket oszt jónapot.
Ekkor már láttam hogy nem lesz egyszerű a dolog de nem volt mit tenni nekiálltunk a festékrétegek eltávolításának. nem volt örömteli munkafolyamat. sok csiszolópapír mégtöbb drótkorong és még annál is több kromofág. de megérte mert fém tiszta lett a gép. persze ezzel egyidőben előjött pár horpadás meg centi vastag kittelés. hegesztettem kalapáltam és eltűntek a hibák.
Kapott egy kis szórókittet majd alapozót. nemi csiszolást követően megkapta a fényezést is. név szerint Cián kék-encián kék. gyönyörű lett.
a platót is rendbe szedtük. kapott új deszkákat az aljába meg az oldalába. le lett kezelve mindenhol így egy darabig nem fog elrohadni.
Első fékbetéteket kellett cserélni illetve az első fékmunkahengerben a karmantyúkat kellett kicserélni valamit a hátsó gumifékcsöveket.
A karburátort kénytelen voltam lecserélni mert nem volt stabil alapjárat. egy bontott alig használtat vettem pár ezerért de megérte. be tudtam állítani.
Elmentünk műszakira és meg is kaptuk mint ahogyan elő van írva.
És akkor itt a vége fuss el véle. nincs hiba sehol teszi a dolgát. és van benne fűtés. sokan panaszkodtak a neten hogy fagyoskodnak. hát én nem. :)
Ahhoz képest hogy több mint 30 éves én megvagyok vele elégedve. ennyi pénzért ezt kaptam. tisztában voltam vele hogy mit veszek de csalódtam persze a jó irányba. lehet ha veszek egy lepukkant 307-es Mergát arra többet kellett volna rákölteni.

Hibalista

- Gyújtótrafó, gömbfejek, kormányösszekötő rúd, fékpofák. ülés, karburátor, gyertyák levegőszűrő.

Ide hordtam szervizbe

Itthon lett javítva. nem engedem hogy bárki is belepiszkáljon. még a végén elront valamit.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1979
Kényelem (4) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? Következő autója? Passz.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Barkas B- 1000

További ítéletek (27 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)