A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » A6 (1997-2004)

A6 1,9 PDTDI 

Az ítélet értékelése
4,6(5 db)

Vorsprung durch Technik!

Szöveges ítélet

Én inkább leírnám folyamatosan az autóval történteket, aztán majd mindenki megítéli magának okosan hogy milyen autó ez.
Kezdeném azzal hogy rengeteg a "roncs" a magyar piacon. Ennek az az oka hogy nagyon sokan anyagi lehetőségeik felső határán veszik meg az autót, karbantartásra már nem futja. Sok "janigyerek" prémium márkás autóval szeretne feszíteni, aztán indul a rinya ha valami elromlik. Senkit nem nézek le, de az egy tény hogy az Audi A6 még 10+ évesen sem a szegény ember autója. Az enyém Belgiumból lett behozva ott a Car-Pass rendszer eléggé minimalizálja az óratekergetés lehetőségeit. Én majdnem egy évig kerestem mire megtaláltam, de nincs is semmi bajom vele. Egyetértek azzal aki azt mondja hogy vásárlás előtt informálódni kell!!! 5000Ft-ot megér az, hogy megtudjak mindent az autó előéletéről, főleg a valós Km futásról... (Sajnos ma már csak a tulajdonos informálhatja le az autót, vásárlónak adatvédelmi indokokra hivatkozva nem adnak ki szerviztörténetet) Én csak a valóban vezetett szervizkönyves autókat néztem meg mindenkinek ezt ajánlom, ha nem zsákbamacskát akar vásárolni! A külföldről behozott 4-5éves Audiknak általában van szervizkönyve, (erre külföldön jobban adnak mint kis hazánkban) csak a tisztelt kereskedők ezt inkább eldobják, ne láthasd a valós Km futást, /visszapörgethető legyen az óra.../ Én 124000-rel vettem, 2007 szeptemberben, 2007 áprilisban volt utoljára szervizben Brüsszelben, akkor 118000volt benne. Nekem nagyon bejött, kényelmes, megbízható, jó fogyasztással. A fenntartási költségek sem komolyak, persze csak ha nem a rablókhoz hordod valamelyik Porsche szervizbe. Egy profi olajcsere szervizben 20000Ft-ért cseréltek olajat, és az összes szűrőt/mindent ott előttem, végig ott állhattam az autó mellett. Ugyanezt a Porsche M5-nél "120000-es szerviz" címen 150-180000Ft+ÁFA-ért szerették volna megcsinálni. Száz szónak is egy a vége, ha nem a 350000Km-t futott gondozatlan autót veszed meg, jól jársz vele, de ha hulladékot, akkor a gatyádat is ráköltheted akkor sem lesz jó! Még egy fontos dolog!!! Az "olcsó kannás gázolajat" a munkagépekből el kell felejteni, csak ÖMV! Ha valaki egy ilyen finoman megmunkált alkatrészek közé gagyidieselt önt, hatalmasat bukik! A PD elemeket aranyárban mérik, egyáltalán nem éri meg kockáztatni. Mivel a PD elemek a gázolaj tisztaságára nagyon kényesek, én minden második olajcserénél üzemanyagszűrőt is cserélek (BOSCH, MAHLE, vagy gyári). Az alkatrészekről meg annyit, hogy az ebay tele van javítókészletekkel (pl futómű, fékek, kuplung, stb...) megfizethető árakon. Előző autóm Opel Vectra volt, semmivel sem drágábbak a kopó alkatrészek mint az Opelhez. Sokan szidják a sok lengőkaros futóművet is. Erről annyit, hogy ez az autó nem traktor, és nem terepjáró, mindenki döntse el hogy milyen útminőségen tudja használni. Sajnos a magyar utak minőségét nem tudták figyelembe venni a futómű tervezéskor.

FOLYTATÁS: Eltelt 20000Km probléma nélkül, egy fillért sem kellett rákölteni (külföldre is jártam vele többször).
!OLAJFOGYASZTÁS NULLA! Új féktárcsákon már gondolkozom, de ez kopó alkatrész:-) Alkatrészeket érdemesebb Németországból megrendelni, jóval olcsóbbak mint itthon. /ATE féktárcsa (gyári beszállító) 23000Ft a két darab/ Itthon már 40000+ÁFA-ért megkaphatod :-) Akinek ennyi pénze nincs ilyesmire, az tényleg ne vegyen Audit...

Újabb folytatás: Megint eltelt 20000km sajnos már költségbe kellett vernem magam. Sajnos motorhőfok jeladója tönkrement, így aztán 2200Ft-ot elnyelt ez a "piszkos dög" :-) Na jó, két év alatt mióta megvan ennyit kell alkatrészre költeni. Ma kapott friss műszakit, zöldkártyát a futómű (a sok lengőkarral együtt) teljesen rendben van. Ezt csak azért írom, mert sokan panaszkodnak hogy nem bírja a pesti utakat. Én még Romániát is többször megjártam vele, ha valahol találsz rossz utat, ott van bőven és mégsincs semmi baja. Szerintem nagyon jó autó, csak ne felejtsük el megadni neki ami jár.

2010.03.18. Jelez a fékkopásjelző... Lekaptam a polcról a Németországból megrendelt alkatrészeket, és az összes tárcsát, betétekkel együtt kicseréltem. Az összes alkatrész átszámítva kijött 65000Ft-ból.
2010.07.14. Ma kapott új vezérlést, idén lejár az öt éves csereperiódus. Sajnos a jobboldali alsó lengőkaromról lecsúszott a porvédő és kikezdte a por a szilentet. Cserés... Természetesen gagyi nem kerülhet bele így a gyári beszállítót a Lemfördert választottam 32300Ft-ért. A többi sokat szidott lengőkarnak továbbra sincs semmi baja.

2011.01.23. A vízhőfok az istennek nem akar felmenni (óra szerint) 70C fölé. Termosztátot kicseréltem újra 90C-on áll a mutató.:-) 2011.06.29. Úristen! A klíma nem hűt! Tegnap még működött! Na jó... Klímáshoz be, rögtön vágta a témát klíma kuplung lesz. (egy műanyag négyzetes alkatrész) Állítólag ez a VW-konszern autóknál típushiba. Kicserélte a kompresszor kuplungját, és ha már meg van bontva akkor új csapágyat is kapott. Nem örültem neki, de nagyobb bajom sose legyen. :-) Az autó továbbra is hibátlan, csak megyek, megyek, megyek, és megyek...

2011.09.10. Az AGR szelep egy kicsit elkezdett szivárogni. Különösebb problémát a működésben nem okozott de engem zavart. Csere. "Jújj az milyen drága lesz!" Hallottam a nagynevű alkatrész kereskedőknél (UNIX, BÁRDY, Stb..) és náluk tényleg horribilis áron volt. 65000FT-tól fölfelé... Na hagyjuk ezt a rablást! Monorex Kft-nél a gyári beszállító (Pierburg) szelep kiszállítással együtt 37000FT. Ezt csak azért írtam le hogy a lehúzást érzékeltessem. Ha Audid van akkor fizess! Ez Magyarország, köszönjük szépen. Az összes német oldalon nagyjából 35000Ft volt ugyanez a szelep. Akinek egy csöpp esze van itt nem vesz semmit. :-(

2011.09.20. MŰSZAKI VIZSGA. Előzetes átvizsgáláson kiderült hogy a két első fékcső egy kicsit kirepedezett cseréltessem ki és átmegy a vizsgán. Vizsgálgatták, nyúzták jobbra-balra ahogy kell, aztán kiszólt az Autóklub szerelője az aknából hogy "ez egy jó autó". A két fékcsövet megvettem, kicseréltem, vizsga rendben. A lengőkarok is köszönik szépen, jól vannak.

2011.11.05. Télikerék felrakásakor (jobb első) futómű tiszta fekete zsír volt minden. Atya isten, mi történt itt?? Szétszakadt a féltengely gumiharangja. :-( Szerencsére néhány ezer Ft-ból ez is megoldódott.

2012.05.20 Olajcsere. Sajnos munkahely váltás miatt messze kerültem a megbízható szerelőmtől, és a profi olajcsere szerviztől is. Persze (gondolná bárki), mi van bonyolult egy olajcserén, azt mindenhol megtudják csinálni. Rácáfolnék. A "hűséges" városban lakom, az osztrák határtól 10km-re. Ez csak azért lényeges, mert az árak egyre jobban hasonlítanak az osztrák árakhoz természetesen a munka minősége igazi magyar maradt. Szóval a helyi olajcserére szakosodott műhelyben kaptam időpontot olajcserére. Amikor megérkeztem, megkérdeztem a szerelőtől hogy milyen olajat tesz bele, felhívom a figyelmét hogy ez PD motor, ehhez nem jó bármilyen olaj csak a VW505.01-es minősítéssel rendelkező. A szerelő máris hozza az 5 literes olajat. Szólok neki hogy ebbe az autóba 3,6 liter olaj kell, ha van rá mód nem vennék meg öt litert. Az volt a válasz hogy csak ez a fajta és kiszerelésű olajuk van ami mehet a PD motorba. Ráadásul ez még egy általam sosem hallott "márka" volt. REKTOL. A minősítését vizsgálgattam csak az állt rajta hogy VW507.00, ez ugye nem VW505.01. A szerelő nyugtatgatott, hogy ne aggódjak minden PD-be ezt teszik, és ez rendben van. Mint utólag kiderült ez egy Long-Life olaj, csak a PD-nél nem szabad Long-Life-ként használni, egy év vagy 15000km után cserés. Az olajleeresztő csavar meghúzásánál megkértem a szerelőt hogy ne húzza már testből az a csavart mert utána nekem kell e megszakított menetet javíttatni. Persze tépte a menetet, mert a csavar tömítését eszébe nem jutott volna kicserélni, valahogy mégis tömítenie kell. A profinak beállított olajcsere szervizben nem tudták lenullázni a szervizperiódust. Annak ellenére se, hogy a szerelő szerint le van nullázva. Mindegy, ezt én otthon megoldottam.
Túl vagyunk az olajcserén, egyszer a pályán, kb 8000km-rel az olajcsere után felvillan egy "sárga olajoskanna hullámokkal megspékelve" hibaüzenet. Az olajminőségre panaszkodott az autó, nem az olajszintre (az olajszint rendben volt). Megvettem a szükséges cuccokat (itt értem az olajcseréhez szükséges szűrőház kulcsot is) és lecseréltem az olajat magamnak. A legközelebbi olajcserénél beépítek egy olajleeresztő szelepet is, ami nagyon megkönnyíti az olajcserét. Ezt mindenkinek tudom ajánlani, aki nem szeretné hogy egy szerelő megszakítsa a menetet az olajteknőben. Amit tudok magam javítok az autón de csakis kellő körültekintéssel. Kókányolni nem az én világom. Szerelő vagyok, van műszaki rálátásom, így megfelelő technikai háttér információ segítségével (fórumok, szerelési segédletek, könyv) sok mindent meg lehet javítani házilag is. Természetesen amihez speciális műhelyberendezés vagy speciális drága szerszám kell kénytelen vagyok szerelőhöz menni. A legtöbb szerelővel két bajom van. Egy hogy méreg drágán dolgoznak, kettő hogy tré munkát végeznek. Tisztelet a kivételnek.

2012.10.02. A baloldali gumiharang is megadta magát a féltengelyen. Szerencsére otthon már megvolt az alkatrész, így kis szenvedés és 10000Ft munkadíj árán ki lett cserélve. Az ablaktörlő egy ideje nehezen működött. Kiszereltem a mechanikát, szétszedtem, kipucoltam, újrazsíroztam és volila: Olyan mint új korában. Más gond továbbra sincs az autóval.

2013.05.20. Munkából kijövet olyan furcsán állt az autó eleje... Álló helyzetben eltört a bal eső rugó. :-( Persze csak párban cserélünk rugót, így mindkettő cserélve lett. Ez sem lett volna drága dolog de itt már osztrák munkabéreket kell megfizetnem. Az autó idő közben velem együtt átköltözött Ausztriába. Az osztrák műszakin elsőre gond nélkül átment. Sokan tanácsolták hogy adjam el Magyarországon és inkább vegyek másik autót Ausztriában. "Anyagilag jobban járnék..." Én inkább kifizettem a NoVa-t meg a forgalomba helyezést és használom tovább itt is. Gondolkozom hogy el kellene lassan adni, de igazából azon kívül hogy 11 éves semmi bajom vele. Bár a következő generációs A6 nekem formailag annyira nem jön be lehet az lesz a nyerő. Az A4 kicsi, az A8 meg nagyon nagy. Ha lehetne ezt a modellt még újonnan vásárolni, nem is törném a fejemet. :-) Sajna ez az opció nem elérhető.

2013.06.18. Bécsbe indulunk egy kollégámmal egy tanfolyamra. Menjünk az én autómmal mert az övében nem jó a klíma. Akkor még nem tudtam hogy az enyémben sem. Klíma nem hűt, pedig egy hónapja lett újra töltve. Hamar kiderül hogy az egy éve Sopronban beépített klímakompresszor tömítetlen és be is állt. A tengely szétnyírta a klímakuplungot is. Na jó, ezt tovább nem játsszuk, nem kell többé "felújított" cucc. Kompresszorcsere. Németországból rendeltem mert ott volt a legolcsóbb (250€). A szárító szűrőjét is ki kell cserélni különben nem érvényes a kompresszor 2 éves garanciája. Csere közben szétment a klímacsövön a menet, így a klímacső is cseréssé vált. Hurrá, újabb 150€ kiadás egy alumíniumból készült filléres hollander miatt. Kicseréltettem a szíjfeszítő egységet is hogy a klíma most már teljesen rendben legyen. Remélem hogy ennél az autónál ameddig nálam van gáztöltésen és fertőtlenítésen kívül nem kell többet a klímát szerelni.

2013.07. Generátor a szabadságra indulás előtt megadta magát, nincs töltés. Felújíttatni már nem volt időm, a leggyorsabb megoldás (másnapi szállítással) egy új generátor+szabadonfutó volt. Ezen is túl vagyunk. Nem csodálkozom rajta, 11 éve szolgált hibátlanul a generátor. Ausztriában már nem javítanak autót csak alkatrészt cserélnek. Generátor csere után a töltés hiányát jelző lámpa indítás után csak egy gázfröccs után aludt ki. Az osztrák szerelők szerint jól van ez így, "ez ilyen", töltés van, gondot nem okoz. Mást gondolt erről a korábbi (budapesti) szerelőm aki a műszercsoportban lévő dióda kicserélésével megoldotta a hibát. Állítólag ez okozta az előző generátor halálát is, és kis idő múlva valószínűleg kinyírta volna az új generátort is.
Lassan fékcsere is következik. Az ATE elég jól bírta (kb 90000km-t) a teljes szett ára előre-hátra 210€. Most éppen gyári szettet vettem mert 345€-ért sikerült a teljes szettet (tárcsák, betétek előre és hátra) megvenni. Majd idővel beépítem, fél/egy évet még lazán elmegy a benne lévő ATE. Kérdés hogy van-e ennyi ideje nálam az autónak, vagy a beépítés dolga már a következő tulaj dolga lesz. Találtam egy ígéretes A6 quattro-t... Lehet hogy hamarosan eladó lesz szeretett autóm? Talán ez egy kicsit a reklám helye, de nem fog rosszul járni vele a következő gazdája. Minden esetre jövő héten viszem vezérléscserére (természetesen feszítőpatront is cserélünk és minden eredeti gyári VW-Audi alkatrész.) Megvettem hozzá az állófűtést is, de lehet hogy az már az újabb A6-ba lesz beépítve.

2014.03.20. Az újabb A6 vétel nem jött össze, de igazából nem is bánom... Két hete beépítettem a gyári fékszettet, és bizony az állófűtés is sokszor jól jött a fagyosabb osztrák reggeleken. Januárban műszaki vizsgán kiderült hogy az egyik kormányösszekötő gömbfej lóg egy kicsit. Mindkettőt kicseréltettem (Lemförder) ezzel sem lesz jó pár évig semmi gond. A fényszóróm egy picit matt volt, azt felpolíroztam (Spraymax fényszóró polírozó készlet 2K-s UV álló fényszóró lakkal) és már ment is át a szigorú osztrák műszaki vizsgán. Továbbra is imádom ezt az autót. :-)

2014.08.26. "Beleszerettem" egy A8-ba igy az A6 feleslegesse valt. Most a haz melletti ut szelen "ZU VERKAUFEN" felirattal varja a következö gazdajat. Imadtam ezt az autot, nagyon sok szep utat tettünk meg vele. Nagyon remelem hogy a következö gazdaja is olyan elegedett lesz mint en. A szivem melyen sajnalom ezt az autot eladni, de az idö nem allhat meg... Remelem az Audi mernökei tovabbra is olyan jo autokat terveznek mint ez az A6.

Siekrült eladni az autot, az elsö erdeklödö aki megnezte, megvette. Egy kicsit rossz erzes volt otthagyni a következö tulajnal, de annak örülök hogy ujra falhatja a kilometereket, nalam kihasznalatlansag miatt mar csak lassu halalra lett volna itelve. Jobb ez igy. Erdekes dolog volt az eladas is, sok telefonon alkudozo komolytalan ember hivott. Most a vegen leirnek nehany komolyabb alkudozo szöveget, hatha valakinek majd egyszer bejön valamelyik.

"maganak mar ugyis megvan az uj autoja adja mar ezt oda nekem olcsobban!"

"Nezze! Komoly vevök vagyunk, azt a felmilliot elengedi es visszük a kocsit."

"Az auto az idös apukamnak kellene, a felesegem meg komoly beteg."

"Azert egy 12 eves Mondeoert nem fogok ennyit kifizetni....
-Bocsanat en egy Audit szeretnek eladni.
-Ja, nem is Mondeo??? Akkor targytalan viszhall."

"De ennyi penzrt mar az ujabb modellt is megkapom"
-Akkor miert nem azt a hirdetöt teszett felhivni?"

"Maga is tudja hogy ez az auto meg 2001-ben lett gyartva, csak a forgalomba helyezese mar atcsuszott 2002-re."

"Ne haragudjon, de ha meg 50000 Ft-ot sem enged az arbol akkor megis miböl tankoljuk meg a kocsit???"

Hibalista

- komplett fékszett (Na nem Magyarországon, hanem Németországból megrendelve!) (65000Ft) Hőfokjeladó (2200Ft) jobboldali alsó lengőkar 32000Ft 1db termosztát (5000Ft) klímakupplung+csapágy csere (35000FT munkadíjjal együtt) - klímakompresszor csere /felújítottra/ 55000Ft+az eredeti kompresszor. AGR szelep (37000FT) 2db első fékcső (6000Ft). Féltengely gumiharang (3000Ft) 2db első rugó csere 314€. Ismételt klímajavítás /új kompreszor, klímacső, szárító szűrő, szíjfeszítő, munkadíjjal együtt 780€, Generátor 300€+60€ beépítés. -

Ide hordtam szervizbe

Gödöllő Autópatika (csak olajcsere). Vezérműcsere DONI MOTORS Bp. Gubacsi út 6/c Tel.: 06 70 587 1001 !Minden Audi tulajnak ajánlom! Nagyon ért az Audikhoz,korrekt szerelő. A szaktudása a 10-es skálán 11-est érdemelne, 9-est csak azért kap mert lehetne egy kicsit olcsóbb is. Ettől függetlenül ha gond lenne az autóval Magyarországon csak hozzá vinném. Igazából a magas árak mindenhol ilyenek, nem lóg ki a magas árakból.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Porsche M5, vagy valami ami Porsche-val kezdődik?... Eszedbe ne jusson!!! A gatyádat is leszednék rólad semmiért, és tahók is...Löffler klímaszerviz Sopron. Feltörekvő vállalkozó aki készségesen áll az ügyfelek szolgálatára. Nem vagyok benne biztos hogy az egy éve beszerelt "felújított" klímakompresszor fel volt újítva.

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2002
Kényelem (8) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 120000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 110000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Vectra 2,0 DTH Következő autója? A8 3.0TDI quattro
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi A6 1997 (1997 - 2004)

További ítéletek (157 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)