A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » A4 (1995-2001)

A4 1.9 TDI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Évi 100-ból ez egy jó autó! Ha jót fogsz ki, elég 50-is. :)

Szöveges ítélet

Évi 100-ból ez egy jó autó! Talán valamelyik ítéletben olvastam és nagyon találó….Ha jót fogsz ki, elég 50-is :)
Bár tárgyilagos leszek és inkább a szerviz felől közelítek, azért azt le kell szögeznem...nagyon megszerettem….
Adnék némi támpontot, ha valaki még ilyen autót akar venni és leírom a szokásos típushibákat és azok megoldásait, amivel én találkoztam.
Szóval alapigazság: nincs olyan, hogy soha el nem romló autó, csak olyan van, hogy alacsony szervizigényű.

8 évre vettem most 3.5 éve használom napi szintű munkába járásra 55 ezret löktem bele, vásárláskor 297-ig vezetett német szervizkönyv, normális eladó, átnézettem….első diesel autóm, nem értettem hozzá, mint utólag kiderült a srác barátja volt a mester/még jó hogy én választottam/ kuplung fent fogott leállításkor csattant..első figyelmeztető jel, ma már tudom, akkor nem….kettőstömegű és kuplung csere…. egytömegűre visszaalakítva 160e…..áu….rendesnek tűnt, lehet nem is tudta….azért cseréltettem ki, mert zavart, egyébként még elment volna...kopó alkatrész. 300-nál kár, hogy nálam bukott ki…..jó 1 évig autózhattam, hogy visszajöjjön a különbözet a benzineshez képest, szóval a kapcsolatunk nem indult túl jól.

pozitivumok:
motor: 350 e van benne de bárhova el merek vele indulni, jól tuningolható, a kulturált közlekedéshez alapjáraton is elég erős motor: 1.9 TDI 110le 230 körüli nyomaték….azért egy csipsztuning 300NM-el jólenne :)
Váltó: 20 éves kora ellenére max nagy hidegben akad, pár pár perc után már az sem 5.ben autópálya tempó 140 -ig a fogyasztás nem igen változik max 0.5l-el...félelmetes
fék: nem satuzós, szokni kell, de normális betéttel azért kellemes
futómú: nekem picit lágy, de normál közlekedésre bőven jó, sok lengőkaros….
kasztni: galvanizált festés, ha nem ütöd meg vasig, nem fog elrohadni

típushibák és megoldásaik
1.) kigyorsitáskor letilt az autó és átmegy szivó dieselbe: a sok tötymörgéstől beragad a turbó geometriája ezért az elektronika letiltja...szét kell szedetni a turbót és ki kell takarítani kb 20 e vagy veszel egy éves autópálya matricát megyei 5 e ből és 1-2 havonta megkinálod pályán legalább 100 km-en :)
2.) csattogó futómű: 8 lengkőkar van benne elöl, értelmes szerelő ha átnézi tudja cserélni, 10 e ből megáll 1 db, eszi őket szar úton...ez van
3.) nem megy fel a vizhőfok: termosztát csere normálisra vagy gyárival megegyező minőségűre
4.) ingadozik a vizhőfok: nem- nem termosztát, egy brutális 1500 ft-os jeladó kell bele, vizhőfok jeladó csere megoldja a dolgot
5.) Légzsák lámpa ég: a vezetőülés alatti dobozban kell kupászkodni, vagy sajna kontaktos a légzsák, ami az ülésben van
6.) a külső hőmérséklet nyáron is lemegy -50C fokig :) ez vicces, kivéve akkor ha kint +50 van, de a légkondi 5 fok alatt nem indul....2 szenzor van és a computer átlagol, az egyik elöl van a lökhárítóban, általában ez a jó, a másik a kesztyűtartó mögött jól eldugva általában ez szokott behülyülni…..
7.) ha nem elég erős: érdemes élőadatot nézni, de jó eséllyel légtömeg mérő

+1 mire figyelj ha megveszed:
Nézesd át! húzzon értelmesen, ha nem lóg a turbó, olajat nem eszik vagy minimálisan, motorikusan nem lehet megölni csak ha hidegen gyilkolod…..
Váltó ne akadjon, fék ne tárcsán legyen, futómű ne recsegjen, a kasztnija ne legyen megütve, hogy rohadjon, a kuplung jó legyen, ne fogjon fent lent és ha nem csattan leállításkor, akkor tényleg csak a kötelező és néha a futóműre érdemes ránézni.

Összerázva: muszáj vagyok megtartani még pár évig, hogy a ráköltött összeget visszatermelje egy benzineshez képest… én beleszaladtam a kettőstömegűbe, mint oly sokan, de még ment volna, lecseréltettem a vezérlést, mert bár km alapján nem, de év alapján illett, ha ezeket kiveszem meg is állnak évi 50-ből az apróságok szóval oda kell figyelni…...de! ha őszintén belegondolok ez egy rohadt jó autó…. csak öreg…..és halvány foggalmam sincs mire cseréljem majd le 2.-2.5 misiig, ami hasonlóan tágas relatíve elnyűhetetlen és nem esz ki a gatyámból...talán egy érzelemmentes mazda6:) na annak a javítása majd vajon megáll átlag évi 50-ből?

Hibalista

- kettőstömegű, kuplung, vezérlés, viszkó, vízpumpa...korral/km-el jött kár, hogy nálam :) - kopóban: fékbetétek, termosztát, vizhőfok jeladó, turbótakarítás, hátsó rugó, pár lengőkar, pár szilent,szelepfedél tömítés, hátsó fék felszabályozás

Ide hordtam szervizbe

10 ezrenként olaj+olaj,levegő,pollenszűrőFater: 10pont 2 sör :)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1998
Kényelem (7) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 297000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 55000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója? Mazda 6
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi A4 1995 (1999 - 2001)

További ítéletek (165 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)