A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » A2 (2000-2005)

A2 1,2 PD TDI 3L 

Az ítélet értékelése
5,0(3 db)

Spórolásbajnok

Szöveges ítélet

Sziasztok!
Sokáig filóztam milyen autóba is tegyem magam egy 2 éves Peugeot 407 SW után ami ráadásul 136LE automata dízel volt. Az ok ami miatt meg kellett válnom az a fenntartási költség volt. Mindenképpen egy olyan gépkocsit kerestem, ami városi, dízel, kis fogyasztású, ugyan akkor némi reprezentatív jelleggel is rendelkezik. Ebben a szegmensben (már ami a méretet illeti) nem sok ilyen akad, hiszen itt tucat márkák találhatóak. Mindenképpen abból indultam ki, hogyha már kis autóba ülök egy felső-közép kategóriás után, akkor az legyen "prémium" márka. Nem sok ilyen van, Mercedes A-osztály és az Audi A2. Mivel használtan vettem igen sok autót kipróbáltam, ráadásul szakmabeli vagyok, (10 évig dolgoztam márkaszervízekben műhelyvezetőként) ezért objektíven tudom szemlélni a dolgokat. Remélem sokaknak tudok segíteni az alábbi soraimmal melyben a két márka autóit vetettem össze és végül miért az Audi mellett tettem le a voksomat! Íme...
BELTÉR:
Ami a kidolgozási minőséget és anyagfelhasználást illeti mindkét márka autója a kategória átlagánál jobb, de közelébe sem érnek a nagyautóikban (A4, A6, C-osztály, E-osztály) található minőség érzethez. Ami az Audi mellet szól az az, hogy jobb az anyagfelhasználása (nem olyan sprődek a műanyagok) jobbnak tűnik az összeszerelési minősége (hézagok). Ami hátrány, hogy sajnos a kapcsolók (fényszoró, ablakemelő,légkondi, stb.) jellegzetesen VW konszernesek. Ez azzal jár, hogy pár év után lekopik róluk a festék és esztétikailag csúnyák lesznek. Az Audiban az ülések meglepően kényelmesek, hosszú az ülőlap, jól párnázottak és kellően vastagok bár csak 4 személyes. A fej és lábtér kellőképpen nagyvonalú mind elől, mind hátul 180cm magasságig. A Mercédeszben nem éreztem ezt a kényelmet. Vékonyabbak az ülések, rövidebb az ülőlapjuk és oldaltartást is kevésbé adnak, de cserébe szélesebbnek éreztem belül, 5 személyes, és hátul fejedelmi a lábtér.
Mindkét autóban kivehetőek a hátsó ülések, a Audiban alaphelyzetben is 390 literes a csomagtér!!! (Peugeot 407-ben 407 literes)
Motor-váltó:
Lenyűgöző!!! 3 liter 100 km-en! Nem akartam elhinni, ráadásul automata váltóval! Tegyük azt hozzá, hogy csak is automata váltós kocsit kerestem. A Mercedes az 1,6 dízelhez párosítja az Audi meg csak az 1,2-hez. Itt egy kicsit gondba voltam, mert nem egy súlycsoport.
A Mercedes 4 hengeres dízele mit mondjak szépen húzza a kasznit. A váltó nem torpan, szépen egyenletesen lehet gyorsítani, ráadásul van benne annyi erő, hogy simán tartsa a megengedettnél, jóval magasabb sebességértéket sztrádán, de...
Ami nem tetszett és végül is kisautóról van szó az a fogyasztás. Még a kersekedő is elismerte, hogy bizony a kis csöppség városban, lazán benyel 7 litert. ??? Kis autó, Mercédesz,... Uuuhhh
Lássuk mit tud a Lupo örökség. Elösször is jön a frász. Három henger, hidegindítás, bekakilás! Hiszen ez egy TRAKTOR! És nem kicsit, nagyon! Sebaj, majd bemelegszik (bemelegedve, hála a jó zajszigetelésnek szinte nem is hallja az ember az utastérben a motort). Kőkemény 60 pacival garázdálkodhatunk. HE-HE! Jött a meglepetés. De hiszen ez az autó tud menni, és egész tisztességesen tud húzni. Persze, mert csak 900 kg-mal kell megküzdenie. Ereje elég ahhoz, hogy tudja tartani a sztrádán a megengedett max. 130km/h tempót, de a fölött kifullad. Onnan már csak vergődés van. El kell ismerni nem egy erőgép. A váltója 5 fokozatú triptronic. Két állású, van egy ECO üzemmód rajta és van a normál, ezért különböző módon válthatunk vele. Nézzük a normált. Ilyenkor váltások elött hagyja, hogy a motor magasabb fordulatszámba menjen fel ezzel segítve a dinamikusabb mozgást, gyorsítást. Ilyenkor a kicsike városban benyeli az 5 litert is. Az ECO mód más tészta. (Kopasz, egybe nyakú adrenalintól felturbózott manusok ugorják ezt a részt, mert számukra horror következik) Egyszerűen öreguras! A váltások mindig 2000-es fordulat alatt történnek és viszonylag lassan. A kigyorsítások lassúak, komótosak, de érdekes, hogy a városi dugóban ez fel sem tűnik. Ráadásul piros lámpa elötti állásnál a motor kikapcsol 2 másodperc után, majd amikor zöldre vált a fékről lelépve szépen újraindít és mehetünk tovább. Mindezzel a komotós és ki-be kapcsolós ECO móddal 4,0 - 4,2 literes fogyasztás tudok elérni a városban, ami nagy szó a budapesti közlekedési helyzeteket figyelembe véve. Sztrádán szintén ECO módban 110-120 km/h sebességnél 3,2 - 3,5 eszik a csöppség, úgy hogy a 30 literes tartállyal kb. 900-950 km a hatótávja.
Futómű:
Mindkét autó felfüggesztési rendszere kemény hangolású, ezért ütnek a kátyus útjainkon, ráadásul a rövid tengelytávjuk miatt, beráznak a felgyűrődött aszfaltszakaszokon. A Mercedessel nem mentem annyit, hogy tudjam hogy is viselkedik esőben, szerpentinen, de városban és országúton szinte megszólalásig hasonló a két autó kezessége. Amit tudok, hogy egyik sem franciásan lágy, de ma már a francia autók futóműhangolása sem olyan, mint a 90-es évek elött volt.

Összefoglalva miért is az Audi!
Elösször is a költségek. Aki kis autót vesz annak sokat számít, hogy mennyit is eszik a kis drága?! Értéktartás! Aki mind rövid, mind hosszútávra akar vásárolni egy adott autót, annak az is fontos, hogy mennyit is fog érni eladáskor. Nos az Audi igen jól tartja az árát! :-)
Másodszor a kényelem. Mint mondtam, nem sokkal jobb a beltérben alkalmazott anyagok minősége a legújabb generációs kis autókéban használtaknál, de nem egy Daewoo Kalos műanyag tenger. A 390 literes csomagtér ebben a szegmensben óriási, ráadásul kivehetőek az ülések... Mindez önmagáért beszél.
Harmadszor a megjelenés. Mivel a nejemnek fontos, hogy milyen autóból száll ki az ügyfelei elött, ezért is maradt az Audi. Mercédeszből annyi van, hogy Dunát lehet rekeszteni belőlük, de A2 viszonylag kevés fut.
Negyedszer ez egy örök darab. Aluminium karosszéria ami nem rozsdásodik, kis motor, jó alkatrész ellátotság, ráadásul neten német oldalakon fillérekért lehet megvenni hozzá mindent (tipp: www.ebay.de itt a keresőbe üsd be, hogy audi a2).

És végül miért is adtam közepest a teljesítményére? Azért, mert tényleg nem egy erőgép. Ez nem panasz, csak objektivítás. Akinek nem elég a 130km/h sebesség az utálni fogja, aki beéri a szabályos tempójú kocsikázást az imádni fogja! :-)

Ennyi! Remélem tetszett mindenkinek a kis összefoglalom.

Sziasztok
PVZsombor

Hibalista

- Csak kötelező szervíz volt, mely az alábbi tételeket tartalmazta:
- - Olaj, olajszűrő csere
- - Levegőszűrö, pollenszűrő csere
- - Ablaktörlő lapát csere (csak egy van elől, mert egykaros)
- Mindez 28500 Ft volt komplett átvizsgálással 2007.11.08-án

Ide hordtam szervizbe

P. János 06-30/3300057
XV. kerület Közvágóhíd utca (hivatalos Bárdi partner)

Nagyon korrekt, egyenes SZAKember (ritka az ilyen ebben a szakmában). Többed magával csinálják, bérlik a telepet. Lepusztult telephelynek tűnhet azok számára akik szalonokhoz szoktak, de ők legalább nem nyúlnak le és meg is tudják csinálni, mert jó szakik. Nem utolsó sorban, ezért kerül harmadába egy szalon rezsidíjához képest az ő áruk (3200 vagy 3500Ft/h).

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2002
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 60000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 6500
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 3 l
Előző autója? 407 SW Következő autója? Ez megmarad és jön mellé egy Ford Mustang
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi A2 2000 (2000 - 2005)

További ítéletek (31 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)