A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » 80 (1986-1991)

80 1,8 s 

Az ítélet értékelése
4,0(2 db)

Hobbiautóm azért nem fikázom, pedig nem tökéletes.

Szöveges ítélet

Ez volt az első olyan autó amit a saját pénzemből szereztem. Előtte megörököltem a Nagyi kispolszkiját, de hát mondjuk ki azért az nem volt maga a Kánaán.
Gyömrőn vettem egy fiatal házaspártól, akik elmondásuk szerint azért árulták, mert az asszonynak nehéz volt a kormány. Indításnál kiderült, hogy azért van ott más probléma is. Össze vissza köhögött ami kókányólt karburátornak volt nagyrészt köszönhető. Mivel az autóról tájékozódtam előtte és az alkatrész árakat is nagyjából ismertem, ezért mondtam egy 300-at a csávónak 450 helyett, aki meglepően könnyen így is odaadta. A vonalak szépen futottak, és egy két horpadáson, na meg törött bal tükrön kívül sok minden baja nem volt. Később az egyik szerelőnél rámértünk és kiderült, hogy mindenütt gyári a fény.
Jártam vele így egy darabig, de nagyon gyenge volt és sokat evett, ezért szépen lassan nekiláttunk a dolgoknak. A karburátor gyógyítás után már dokkal fényesebbnek tűnt a jövő viszont a kipufogó cserélése után ami immáron csak a végén szellőzött vastag fehér füst jelent meg. Jellemzően hosszú várakozás utáni indulásoknál. Nem mondhatnám, hogy nem veszítettem el a lelkesedésemet. Egy kedves ismerődöm javasolta, hogy azért egy szelepszárszikeringet érdemes lenne nézni, hátha az meggyógyítja. Mivel pont ebben az időben járt le a műszakija és volt egy kis megtakarított pénzem is gondoltam vegyük le a hengerfejet. Nagy volt a meglepetés amikor láttuk, hogy a motoron gyakorlatilag semmi kopás nincs és tényleg csak szimering cserére van szükség.
Valószínűleg ez volt az a pont amikor eldöntöttem azt, hogy én ezt az autót szeretem, mi több jó lenne ha minél jobb állapotba kerülne. Ez az ártatlannak tűnő gondolat lassacskán őrületté kezdett fajulni.
Miután elkészült a motor az olajfogyasztás teljesen megszűnt, és mivel tudtuk azt, hogy nem hengerfejes a hűtő kezdett a vízfogyás első számú gyanúsítottjává válni. Lássanak csodát tényleg a 23 éves hűtő szivárgott.
Hála istennek a következő nyáron kaptam a munkahelyemen egy nagyszerű megbízás, viszont ehhez sokat kellett utazni. Nem mondom, hogy a bizalmam felhőtlen volt, de kénytelen voltam nekivágni a dolognak. Ezen a nyáron úgy 40000 kilométert mentünk végig gondtalanul. A benzint töltöttem becsületesen az olajat cseréltem 3 hetente :D.
Tehát a tartós teszt és a bejáratás megtörtént. Probléma nem volt, jelentem az autó jól sikerült.
Úgy alakult az élet, hogy megvehettem álmaim netovábbját egy e39 528i BMW-t, és az AUDI-nak mennie kellett. A legjobb barátom jelezte is, hogy megvenné a feleségének és egy pár nap múlva el is vitte, megbeszéltük, hogy következő hónap elején fizet. Járkáltam a BMW-vel ami kényelmes elegáns nagy és megy mint az állat, de vérzett a szívem. Pár napra rá úgy alakult, hogy a fater AUDI-ján kellett valamit javítani ami több napig is eltartott, és kellett neki egy csereautó. Felhívtam a haveromat, hogy kéne 2 hétre az autó, ha nem gáz, ő mondta hogy nem, mert ők úgysem használják.
Szóval beleült a fater, és mondta, hogy reméli nem rohad le alatta. Pár nap múlva ez a szarkazmus szerelemmé fajult és megjegyezte, hogy azért nagy kár érte. Körülbelül ekkor hívott a barátom is hogy neki most máshova kellene a pénz ezért inkább mégse venné ha nem baj. Talán ez volt életem egyik legboldogabb napja.

Azóta is nagy becsben van, bele lett építve egy nagyon komoly mac-audio rendszer,és nagyszerűen teszi a dolgát, illetve vár a további munkálatokra ami most már szinte kizárólag kozmetikai természetű lesz.


Akit az érdekel, hogy milyen autó...

Nos abból az időből származik amikor még nem spóroltak a kárpitok anyagán, és nem 10 évre készítettek el egy autót. Karbantartást természetesen igényel, viszont ha megkapja akkor nagyon hálás.
Elektromos hibáktól semmilyen szinten nem kell tartani, az alkatrészek legtöbbje olcsó és tartós.
A futóműve nem sportos kicsit billegős hullámzós, de azért bizonytalannak nem mondhatnám. Elöl kicsit nehéz vele, mert ott szeretnek összerohadni a csavarok, ez konstrukciós hiba.
A váltó könnyen kapcsolható 5 fokozatú szerkezet ami pályán sem forgatja szét a motort.
Motor 1,8 75 lovas soros 4 hengeres 8 szelepes. Elég egyszerű szerkezet. Nem sportos, de azért átlagos igényeket bőven kiszolgál. Gyári adat szerint 12,6 másodperc alatt van százon, ez nagyjából szerintem hejtálló adat. Pályán 160-at könnyedén tartja 180 a vége a gyár szerint, de az öreg autót nem bántjuk.(szóval ezt sem megcáfolni sem megerősíteni nem tudom)
Fékek: elöl tárcsa hátul dob, ha jól be van állítva teljesen elég.
Fogyasztás városban 8,5 országúton 6,5-7 pályán 7-ha 130-al mész.
Kényelem terén annyit tudok mondani, hogy én kibírtam vele a napi 800-1200 kilométert. Négy embert vagy hármat cuccal elvisz, az öt személy szerintem csak a forgalmiban fér el. A csomagtartója a nem valami nagy és mivel a tank egy része is itt van azért az ülés sem dönthető. (késői b4-ben már igen)

Ezek a dolgok leírva nem sokat jelentenek, viszont közvetlensége és az, hogy mennyire érezhető, milyen jól vezethető, mennyire nyers és bájos az hihetetlen. Ez szerintem csak egy olyan embernek élmény aki igazán szereti vezetni az autót és nem ahhoz van hozzászokva, hogy csend van megy mint az állat. Szeretem, hogy se szervokormány, se abs se asr se esp nincs benne. Minden alkalommal boldog vagyok amikor beleülök.

Kicsit elfogult vagyok a típussal szemben. Aki 100%-ig megbízható autót akar az nyugodtan ballagjon el a legközelebbi Suzuki szalonba ott is nagyszerű dolgokat lehet kapni bár valamivel drágábban.
Viszont ha nincs annyi pénzed de azért hajlandó vagy egyszer időt és pénzt fordítani egy ilyenre akkor azért ezekből is lehet jó közlekedési eszközöket csinálni. A rohadás miatt ha nem volt porrá törve korábban akkor nem kell aggódni, mert galvanizált a bódé. Ha meg valaki olyan hülye mint én akkor hobbinak sem utolsó.

Hibalista

- Nem mind volt már rossz de a cél a tökéletesség. - - motortartó bakok - fűtőradiátor - hűtő+hőgomba - kipufogó: leömlő, csövek, dobok, gumik, tömítések rugók - fékbetétek - kézifék: betét, kötél - visszapillantó: baloldalt - Első szélvédő - Karburátor: Vákuumcsövezés, teljes tisztítás, újraépítés - Légszűrőház (van benne egy ilyen mechanikus cucc ami melegíti a hideg motornak a beáramló levegőt, na ez volt a régin szar) - Hűtőkiegyenlítő tartály kupakja - Fékolaj tartály - Féltengely porvédő gumik - Csomagtartó teleszkópok - Váltószoknya - Szelepszárszimeringek - Hidrótőkék - A hengerfej teljes tisztítása - AC pumpa - toronycsapágyak - gömbfejek - stabilizátorgumik - váltórudazat felújítása - zárfelhúzó műanyag a bal első ajtóban - csomagtartózár - hátsó lámpák (mattok voltak, a képen még ez van rajta) - gyújtáskapcsoló - önindító - ablaktörlők - gyertyák - gyertyakábelek - szívató bovden - gázbóvden - olajkarter - - Meg amit elfelejtettem lejegyezni - - Ami még van: kárpitok felújítása, van 3 kis horpadás amit nehezen tűrök, lemezfelnik színtereztetése, 1 hiányzó dísztárcsa beszerzése, meg ami még eszembe jut majd (kormánybőrözés) -

Ide hordtam szervizbe

jártunk már itt ott, többnyire jók voltak

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1987
Kényelem (10) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 152000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 126p Következő autója? e39 528i
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi 80 1986

További ítéletek (46 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)