A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » Gtv (1978-1987)

Gtv GTV6 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Minden nap szerelem?

Szöveges ítélet

Nocsak. Sportkocsinak látszó tárgy. És hat hengeres. És hátsókerekes. Na, ilyenem sem volt soha. Később meg már nem lenne. Szóval vegyük meg, annyira csak nem lehet rossz...

... és tényleg. Az autó nem volt valami jó állapotban. Ellenben marha rossz bőrben volt. Mégis, két hosszabb üzemképtelenségének oka én voltam:
1. Kopott téli gumival ?sszel a nagy eszemmel nem nyomtam be a kuplungot amikor tócsára futottam egy tempósabb kanyarban. A gázt ugyan elvettem amikor már kritikusra fordult a helyzet, meg az autó hátulja. A sperr zárt, két kerék kvázi leblokkolt. Eredmény: hűtő, ventillátorok cseréje, némi lakatolás, 4 lámpa, és hűtőrács, lökhárító akkor MÉG nem volt rajta. Kemény dolog az a fa...
2. Szólt Bandi, hogy kéne vezérműszíjat cserélni. Mondom jó. Majd ha generálozzuk a motort. A kis piszok nem várta meg. Motorcsere. Majd megint motorcsere pusztán teljesítményéhségtől vezérelve, egy 3 literes szív került bele. A 2.5ös olajjal feltöltve szervízmotor státuszt vett fel, és itt hever a garázs sarkában.

Ezeken felül egy egész alkalommal hagyott ott az autó, azt is most a napokban. A szemlátomást nem túl régi (max 3-4 éves) AC megadta magát. Megszorult. Biztos valami szemét a tankból. Sikerült péntek este 11 után egy bontottat szerezni. Előtétszűrőt csaptam elé, valamint megfogadtam, hogy kicserélem az összes benzincsövet és kipucolom a tankot.

Az autó alapvetően esztétikus darab hál´a jó magasságos Tervezőnek. Viszonylag ritka, hál´a jó drágalátos Alfának, hogy nem tömeggyártó.

Megnézik, értékelik. Ki-ki hogy.
Vannak akik maguktól, mert ismerik: az idősebbek, akik tudják mi ez, mi volt ez fénykorában, elismerően bólogatnak.
Vannak akiknek csak a kupé forma tűnik fel, meg az, hogy nem éppen mai darab. Bekóstolnak a piroslámpánál. Jellemzően Suzuki gyártmányú, vagy Golf típusú autókat vezetnek, fiatalok, és még előttük az élet. Meg még jópár keserű csalódás, ha így folytatják... Na, ezek szokták a következő kereszteződésig megtanulni tisztelni a sperr difit és a hátsókerékhajtást.

Olasz autót olyan vegyen aki nem szívbajos. Hibátlan autó ritka. Hibátlan használt autó nincs. Hibátlan öreg olasz autó meg olyan, mint a Hamupipőke. Csak a mesében létezik. Példának okáért nem kell egyből idegbajt kapni, ha nem működik a szivargyújtó (majd egyszer fog, csak szét kell szedni a középboxot), nem működik a km óra (persze, jeladót kéne szerezni bele, majd egyszer...), nem világít a beltéri lámpa (ugyan minek?), néha nem villog a jobb hátsó index (a bal hátsó lámpatestbe men? kábelkorbács kontaktos, csak meg kell igazítani), kicsit csörög, kicsit zörög (a magyar utakon? Kíváncsi leszek, meddig bírják a Bilstein gátlók...).
Nade könyörgöm, egy majdnem negyedszázados olasz sportkocsiról beszélünk, ami kapott hideget meleget, ütötte Giovanni, vágta Jürgen, majd Magyarországon egy csomó töketlen fakezű barom, mire eljutott hozzám. És én sem vagyok az autótulajdonosok aranyba öntendő mintapéldánya, valljuk be, de igyexem :-)

Még valami: a fogyasztást nem írtam el. Egyrészt nem padlógázzal közlekedek a városban (sem), másrészt a maga korában igencsak jó és takarékos motor volt ez a V6os... 10-11 liter vegyes (50% város dugóban, és 50% országút tempósan) használatban egy 3000 köbcentis autótól nem csak szerintem kiváló...

Hibalista

- Váltó generál + önzáró diffi 75,000
- 3 literes hengerfejek, "generál" (szíj/olaj/tömítés) 200,000
- 2.5 literes tartalék motor + beépítés 130.000
- Hűtő + 2db ventillátor 20,000
- AC pumpa 10,000
- + kopó, fogyó alkatrészek mint lökhárító, lámpa, hűtőrács... :-)

Ide hordtam szervizbe

XVI. Bandi
Eleinte segítőkész, később elkurvolós.
Legvégül a fél autót szétlopkodós, szar bontott alkatrészekből alig mozdulniképesre összerakós, majd megsértődős mindentletagadós.

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

II. Robi
Eleinte segítőkész... (itt tartunk) :-PP

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1983
Kényelem (6) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 250000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Következő autója? Alfa 156 JTD, munkagép :-))
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo Gtv 1978

További ítéletek (9 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)