A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » 156 (1997-2005)

156 2.0 TS 

Az ítélet értékelése
4,3(3 db)

Sportosan elegáns, ha kell, vadállat

Szöveges ítélet

Alfa Romeo.
Ez magában hordozza a lényeget. Erős motor, a hangja nagyon szép, igaz 3000 alatt kicsit lusta, de hát a 16szelepes motorok ilyenek, viszont üvöltve forog bele a 7000-be, ha kell. Nagyon megy. 170-ről még érezhetően meglódul, 5 személlyel klímával 160-ról gyorsul az emelkedőn.

A beltér tágas (nem kimagaslóan nagy, de semmiképp sem szűk). A ülések nagyon kényelmesek 450Km után sem fájt semmim.

Jól felszerelt (automata klíma, el.tükrök, el. ablak elöl, deréktámasz, stb.), egyedül csak a hátsó elektromos ablakemelő hiányzik kicsit.

Vásárláskor nagyon oda kell figyelni, mert sajnos számtalan rettenetesen leélt, ütött-vert példány van a kínálatban.

Felújított futóművel került hozzám.
A futóműtől hallatszott már vásárláskor is "nyekegő hang", a szerelő a lengőkarra tippelt, de végül kiderült, hogy csak a stabilizátor-rúd szilentjeit kellett bezsírozni, azóta 8000km-t után is tünetmentes.

A vezérlésmódosító szintén tünetmentes, időnként ha sokat állt akkor indítás után 1s-ig hallható a dieselhang, de egyelőre csak ennyi.

A levegőszűrő cseréjénél figyelni kell a csavarokra. Valamelyik előző tulajnál az egyik bentszakadt, a műanyagházban. Ezt nem egyszerű rendberakni, mert a légszűrőház kivételéhez le kell kötni a vízcsövet a hűtőről, vagy le kell szerelni a lököst. De ha cserénél kellően bezsírozzuk a csavarokat, akkor minimalizálható a bennszakadás esélye.

80-100-as átlaggal kihozható belőle a 7-8L-es fogyasztás is, de Alfához méltó használat mellett inkább a 10-11 a reális. Hiába a lovakat itatni kell, nincs mese.

A futómű nagyon jó. A 205/55R16-os gumikkal nagyon stabil, még a komoly oldalszél sem nagyon érződik nagy sebességnél sem.

1. Update 2007.08.09.
Elkezdett csúnyán nyeríteni/búgni a szervó. A rásegítés megvolt, csak hangosan. Elsőre sanszos volt a szivattyúcsere, de kiderült, hogy elég csak az olajat cserélni és kimosni a rendszert.

2. Update 2013.04.11.
Tavaj nyáron megérkezett az utód egy 159 2.4 JTDm Q4 TI személyében, így eladóvá vált, idén februárban vitték el.
Semmi komoly baja nem volt a 6 év alatt megtett 55.000 km alatt. Korából adódóan akadtak problémák, talán a szervócső volt az egyetlen olyan dolog ami nem szokványos (hozzáteszem hogy a szerelő praxisában sem találkozott ilyen esettel).

Nézzük azokat a adolgokat amikkel az Alfát illetve a 156-ot, és a TS-t fikázók szoktak példálózni:
- motor, 199.xxx km-rel adtam el, megbontva nem volt
- váltó, kuplung tudtommal eredeti
- olajat nem ette sohasem, pedig szerettem pörgetni
- a vezérlésmódosító hibátlan
- a bonyolult és igényes, emiatt sérülékenynek mondott futóműben egy felső lengőkart és egy hátsó kutyacsontot kellett cserélni, ez szerintem nem sok
- elektronikai hibája nem volt
- minden tökéletesen működött benne

Az tény hogy vigyáztam rá és nagyrészt autópályán használtam, és nem túl sok km-t. Mindig jó volt beleülni és élvezni a motor hangját, erejét. Konkrétan a motorhang még most is hiányzik.

Egy meghatározó korszaka volt (autós) életemnek, az együtt töltött idő.

Hibalista

- A váltókar műanyag háza eltört, cserélve gyári újra - Korából adódóan volt pár probléma - a tankot tartó leghátsó pánt eátrozsdásodott és elszakadt, a 3db pánt cseréje 20.000ft volt - főtengely holtponti jeladó - 15.000 - némi rozsdásodás a küszöbökön illetve alul a víz kifolyóknál - az előző tulja által beépített immo, kinyiffant emiatt megállt az autó - Ezeken kívül, kopóalkatrészek, illetve vezérlés csere történt csak. -

Ide hordtam szervizbe

Csöri mester Várpalota (Alfához értő, korrekt)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1998
Kényelem (10) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 144000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 55000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? UNO 1.5ie SX Következő autója? 159 2.4 JTDm Q4 TI
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo 156 1997 (2002 - 2005)

További ítéletek (201 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)