A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » 156 (1997-2005)

156 SW 1.9 jtd Impression 

Az ítélet értékelése
4,0(4 db)

Az imádnivaló szúrós tekintetü olasz

Szöveges ítélet

Jó ideje nézegettem az autókat, de csak lassan találtam meg az igazit. A kritériumok ezek voltak: dízel a fogyasztás miatt, kombi a síelés miatt, és sötét szín.

A nagy német márkák kiestek a túlárazásuk miatt, illetve túl sok segélyen élő jár ilyennel. Az Alfák mindig is tetszettek, bár én is féltem tőlük, sose gondoltam volna, hogy veszek egyet, mert eddig nem volt olasz kocsi a családban, de miután elmentem megnézni és kipróbálni egy Alfát már tudtam, hogy nekem is kell egy ilyen.

Így egy hónappal ezelőtt (2011.február 16-án)vettem egyet egy kereskedésben, 93000 kilométerrel, végig vezetett szervizkönyvvel, szép állapotban. Fekete ráncfelvarrot 2005.06. havi kombi. Megunhatatlan az autó, szinte nem akarok kiszállni belőle, minden vörösen világít benne, középkonzol felém van fordítva az ülések kényelmesek, és a maga 115 lóerejével egész kellemesen halad, az elegendő forgatónyomatéknak köszönhetően, nem igazán kell visszakapcsolgatni előzésekkor és a fogyasztás 5-6 liter között van. Ilyen fiatal dízelt, ennyi pénzért, más márkából nem tudtam volna venni, szóval nekem csak jó, hogy mindenki szidja az olasz autókat! Mondjuk, aki nem próbálta és úgy kelti a rossz hírét azokat nem értem.

A termosztát, ami a hibáknál szerepel, már megvételkor is rossz volt, nem nálam ment tönkre, viszont ahogy néztem még a gyári volt (Behr), szóval egész sokat kibírt.

Felszereltség: kikapcsolható ASR, ABS, EBD, 6 légzsák, elektromos ablak, elektromos és füthető tükör, klíma, tempomat, ködfényszóró

Ha ez a kocsi a következő 1-2 évben "jól fog viselkedni", akkor a következő autóm is Alfa lesz, 159 vagy Brera de az már 2,4 jtd. :)

UPDATE (2011.10.14.)

Már 8 hónap telt el az autóvásárlás óta. Az autó továbbra is tetszik és nem csak nekem, hanem a menyasszonyomnak is. 13000 közös kilométer van a hátunk mögött, ebben volt olaszországi nyaralás, vásornézés Prágában, szóval, attól, hogy olasz még bárhova el merek menni vele. Nem hagyott még út szélén minket. Igazából egyszer idegesített fel komolyabban, mikor a kuplung kinyomócsapágyának letört az egyik füle és bedarálta a kettőstömegű lendkerék, persze kuplung nélkül elgurultam vele a szervizbe, de ez akkor is fájt.
Igazából csak a kuplungszettet kellett volna cserélni, mert a kettőstömegű még bírta volna (kicsit lógott már), de ha már szét volt szedve, vettem azt is, hogy egy jó darabig ne legyen vele problémám. Nem kell megvenni az első helyen ezeket az alkatrészeket, mert először a szerelő nekem is 3-400eFt-ról beszélt, aztán szerencsére megszereztem 135eFt-ból az egészet. Azóta ezt a szerelőt már el is felejtettem és megtaláltam "A" szerelőt, aki 25 éve csak Alfákat szerel, és olcsón tud alaktrészeket. Olaj és szűrők kb. 30eFt, és akkor minden gyári, olaj is Selénia WR dízel.
A 8 hónappal ezelőtti döntésemet nem bántam meg, úgy érzem a következő autóm is Alfa lesz, vagy ha nem akkor Lancia. Dizájnban verhetetlenek és a rossz hírük szerintem csak urban legend alapú. Az Alfás cartársak nagyon barátságosak, összetartó banda, jó egy ilyenbe benne lenni.

UPDATE (2012.04.09)

1 év 2 hónap telt el a vásárlás óta. Az autó nem okozott csalódást, a váratlan kiadások sora a múltkor írt kuplung és kettőstömegű lendkerék cserében kifulladt, azóta csak kopó alkatrészek lettek cserélve, például vezérlés, olaj meg szűrők. A következő kiadás a futóművel lesz, mert kicsi kopogás hallatszik, sajnos nem bírja a magyar utakat az autóm, de ez a többi autóra is igaz, aminek komolyabb a futóműve az átlagnál. 20000 közös kilométernél tartunk. Annyira bejött nekünk az olasz autó, hogy vettünk a dízel mellé egy városi rohangálós Fiat Seicento Sportingot, hogy pár perc miatt ne indítsuk be a dízelt.

UPDATE (2012.12.10)

2 hónap híján 2 éve van meg az autó, ez idő alatt 30000 közös kilométer van mögöttünk. Továbbra is elmondhatom, hogy egyszer sem hagyott az út szélén a verda. A múltkori bejegyzés óta egy nagyobb kiadás volt vele, mégpedig az első futómű rendbetétele. Megérte, mert megszűnt a kopogó hang, sajnos nem Svájcban élünk, ott szerintem tovább bírja egy futómű, mint nálunk. Egész biztos vagyok benne, hgoy a következő is Alfa lesz, mert nem csak szerethető, de ár/érték arányban verhetetlenek.

UPDATE (2013.05.25)

35000 közös kilométer felett járunk. A rossz hírével ellentétben csak szépen gond nélkül teszi a dolgát. Már mocorog a fejemben a gondolat, hogy itt az ideje a cserének és jöhet a következő AR.

UPDATE (2013.10.08)

Túl vagyunk a 41 ezredik közös kilométeren és 2,5 éven. Továbbra sem hagyott egyszer sem az út szélén az autó. A tavaly megcsinált első futómű jól viselkedik, meg se mer szólalni, csendben teszi a dolgát. Olajon és szűrőkön kívül mostanában semmit se kellett rajta cserélni, 10 ezrenként cserélem ezeket, meg is hálálja, turbó még gyári rajta. A hűvösebb idő beálltával a hosszbordás szíj cicereg, ez hamarosan cserélve lesz. Nemrég feltettem a hahu-ra az állapotának megfelelő árat kérve érte, hát egyelőre még nem vitték el. Ha sikerül eladni, akkor jöhjet a 159 SW, szintén dízelbe.

Hibalista

- - Behr márkájú termosztát (most Facet került bele 15e Ft) - - 2db fékbetét (25e Ft) - - 2 első féktárcsa (20e Ft) - - Valeo kuplungszett (50e Ft) - - Valeo kettőstömegű lendkerék (85e Ft) - - Új hűtő (32e Ft) - - Vezérlés (40e Ft) - - Komplett első futómű (100e Ft) - - 2 motortartó bak (35e Ft)

Ide hordtam szervizbe

Egyelőre ismerőshöz hordom, nem Alfa szervizbe.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2005
Kényelem (10) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 93000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 41000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Swift Következő autója? 159 SW
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo 156 1997 (2002 - 2005)

További ítéletek (201 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)