A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » 146 (1994-2001)

146 1.6 Twin Spark 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Szélsőségekre sarkall

Szöveges ítélet

Választásról:
(Sok más márkát és évjáratú autót vezettem már előtte nem 5 km-t.) Amiben elkezdtem felecseperedni egy 125-ös Polski Fiat volt (még a Torino-i motor dübörgött benne ÉS Magyarországon az első 4 tárcsafékkel forgalmazott autó volt.)
Aztán sok-sok népítélet olvasás után, beülve egy 145-be ráeszméltem, hogy nekem 146-os kell és nem más. Azért 146-os, mert nekem kell az ajtó a hátsó ülésekhez is különben nem tudok megmaradni hátul. (Bár egy kezemen számolható, hogy az "ítéltben" mennyi alakalommal ültem hátul, de akkor is.)

Belsőről:
Nincs benne több, mint más autókban. Klíma auto + 4 fokozat, hideggel és meleggel, befújási helymeghatározó gomb, befúvó nyílások, műszerfal.
De mégis más, mint a többi. Ezen dologok kialakítása miatt mégis jobb látvány. Kényelmes ülések hosszú távon is, jó oldaltartással. Krómkeretes műszerek miatt könnyen sportos körülmények között érzi magát az ember fia. És az érzetet az autó még fokozza is valódi sportosságával.
A kormány: egy van belől úgy mint más autókban is, de ez mégis máshogy áll az ember kezéhez. Hamar otthonosan érzi magát benne az ember, bár első pár napban a külső tükröket kicsinek éreztem aztán egy jó beállítással ez is elmúlt.
Négy főnek kényelmes és a csomagtartó is elegendőnek bizonyul, ami kell belefér.
Azt ne is említsem, hogy a kárpitba lépten nyomon bele szőtték az Alfa Romeo feliratot és ez a felirat a küszöbön is visszaköszön. Így kell közölni az emberrel, hogy ezt élvezi fogod! A hátsó ülés mellett pedig a jel kacsint az oda éppen beülőre.

Külsőről:
Időtálló forma! Mai napig helytáll és felveszi a versenyt más márkákkal. Különben miért is választottam volna. Az autó elég nehéz, ezért van ami védjen és a szél se fújja le az útról. Határozott megjelenésű.

Motorról:
1.6-os TS motor 120 lóerővel és ezek a lovak nem viszakoznak a vágtától. Kellő dinamikát kölcsönöz az autónak és nem kell az Ifa mögött poroszkálni vele egy emelkedősebb úton. (Ha mégis akkor az a táj miatt van.) Fogyasztás általában 8.5 l/100 km, de több ízben előfordult már a 7,5-8 l/100 km is. Alapjában véve nem panaszkodom a fogyasztásra mivel ilyen fogyasztás mellet a vártnál nagyobb a teljesítménye. Számomra nagy szívfájdalom, hogy (nálam) sokat makrancoskodik az elektronika (Bosch).

Futóműről:
Négy tárcsafék (nem csak menni tud, de megállni is), feszes és közvetlen futómű. Közvetlen kormányzás. Igaz ami igaz, útjainkon hamarabb döcög és ráz. Ott van az úton és nagyobb kanyarsebességre képes, mint az eddig általam vezetett autók.

Tapasztalataim:
Várom a következő alkalmat amikor vezethetem újra. A-ból B-be nem mindig a legrövidebb úton megyek, mert élvezet vezetni. Megannyi jó tulajdonsága van amiért szerethető. Sokszor féltékenységet is ki tud váltani másokból, amikor több időt tölt az ember a mosásával, mint mással kellene...
DE részemről szervízigényesnek mondanám (elektronika miatt), ezért volt már, hogy kezdte kihúzni az "ELADOM!" szót a számból, aztán olyan dolgokat tesz utánna, amiért törli ez elöbbi gondolatot.
Nagyon szívós és kitartó tud lenni! Volt rá példa (sajnos), hogy árokba csúsztam vele (fagyos út miatt) 70-75 m árokban való zötykölődés után közel a felboruláshoz állt meg az autó. Csupán az árokból kellett kihúzni és ment tovább (azért egy jobb hátsó lengőkar csere szükségessé vált, és lecseréltem a felniket is jobbra).

Amit még észrevettem:
Aki egy kicsit is érdeklődik az autók iránt, mindahányan nagy érdeklődéssel vannak iránta és elismerik megjelenését! Ajtókon hátul kisebb, elöl nagyobb rekeszek pakolni amikbe igaziból az ember fél élete nem fér bele. Nem túl nagy kesztyű tartó. Jobb első ülés előtt a műszerfalon nincs tároló hely (nekem nem hiányzik) => sporots érzetet fokozó hatása van rendesen.

Kinek ajánlom:
Aki valami többet vár el az autójától, mind menet teljesítmények, mind külső megjelenés terén. Akiben racinálissága mellet van némi irracionalitás és apróbb gondjai idején ki tud mellette állni és tolerálni tudja az: Ismét szerelőhöz kell vinni! dolgot. Igen, ehez az autóhoz szív, na az nagyon kell, de az autó önmagában növeli ezt a dolgot.

Kinek nem ajánlom:
Aki A-ból B-be a legrövidebb úton közlekedik mindig. Bele akarja pakolni a fél életét minél több tároló rekeszbe, zeg-zugba, hogyaztán azon filózzon hova is tette ezt és ezt... Akinek kell a pohártartó (az én autóm viszont nem kocsma). Aki racionálisabb, mint én akár. Aki nem akarja kiélvezni élete minden pillanatát.

Összegzés:
Sokkal többet láttam a környezetemből mióta ezt az autót vezetem. Megváltoztatott és ez még mindig tart (ez nem feltétlen rossz dolog). Egész nagy szervíztapasztalatra tettem szert... Nem vagyok egyedül az utakon, mert a márka társak többnyire üdvözölnek, ezért én is így teszek.
Bármikor válallom, hogy milyen autóval is járok!

Hibalista

- LMMlambdaszonda 2x
- hátsó lengőkar csere
- motorfelújítás (hagytam amíg elfogazta a vezéműszíjat...bocsánat én hibám-> van rá garancia)
- bosszantó elektromos hiba az LMM-vel (hamarosan kigyógyul belőle)
- kézifék bovden
- izzók
- szűrők
- ablaktörlőlapátok
- gyertyák (gyári 100e km-esre)

Ide hordtam szervizbe

Alfa Veloce Team - Kulcs 2x

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Lönci Bt. - Kaposújlak (azóta is ők, elektronikai hibáig mindent, jó műhely, hozzáértő csapat)
Csörgő Autószerviz - Várpalota (kiiktatni az elektromos hibát, jó műhely vidám, hozzáértő csapat, járt a süti)

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1999
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 124500
Megbízhatóság (7) Vezetett km 49000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? Nehéz megválni a márkától, ezért Alfa Romeo
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo 146 1994 (1999 - 2001)

További ítéletek (89 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)