A látszat csal
Szöveges ítélet
Nekem nagy csalódás az Accord! Most 18 hónapos és 23500 km van benne! Az átlag jó véleménnyel szemben nálam a rossz oldalát mutatta az autó.
Mindig van vele, valami baj! Ráadásul a legtöbb hiba véleményem szerint a gyenge anyagokra, gyenge rögzítésekre, összességében a gyenge minőségre utalnak.
A helyzet komikuma az, hogy ezeket a hibákat majd két tucat potenciális vásárló azonnal látja és hallja, a szerviz meg rendre nem! Szerintem egy drága és erősen közepes minőségű autó, sok igénytelen megoldással! Kívülről nagyon szép és eddig motorilag is megbízható, de belül!? Rázós úton kánont zörögnek a műanyagok! Zörög az ajtó, zörög a műszerfal, zörög a plafon! Ez már néhány hetesen is így volt. Nem túl lovagias egy több mint 6 milliós autótól! Egy évembe telt mire rájöttem, hogy nem az oldalablak zörög, hanem az egész ajtó mozog és valamelyik gumikéder pörcög. A szerviz szerint nekem kellene megmondanom mit cseréljenek ki rajta!
Gyönyörűen húz balra az elejétől fogva! A húzást csökkentették a kerekek felcserélésével, de megvan továbbra is. Amikor átvettem, a vezetőülés már rojtos volt. Átvettem, mert úgy gondoltam, hogy egy ilyen autónál a rossz minőség és a látványos romlás szóba sem jöhet. Éljen Murphy! Az üléshuzat két hónap után cserére érdemesült állapotban volt. Egy hónappal a csere után ugyan olyan volt, mint a csere előtt. A szerviz válasza: vigyem a KERMI- hez!
A csomagtérfedél összeért a lökhárítóval. A lökhárító egy helyen deformált volt. Mire nehezen kicserélték 10 centis festékkopás a kontakt éleken. Micsoda csoda az új lökhárító is beleért a fedélbe! Még 10 centis kopás! Most "szerencsére" csak a felszerelés volt felületes.
A belső burkolati elemek kisebb, bosszantó "lógásaira" cseréire nem térek ki. Ezek gyakorlatilag az átvételkor megvoltak és később javították azokat. Rendre a rögzítés elégtelenségére és a rögzítőelemek minőségére vezethetők vissza. Az Accordon ha valami megbontásra kerül, nem lehet újra rögzíteni!
Nálam a fogyasztás vegyes üzemben is 9,5 és 10,5 között van. Ez egy kicsit sok a reklámértékekhez képest!
A fényezés katasztrófa! Ha valaki rászánja magát az Accordra pearl fényezést semmi estre ne kérjen! A festékréteg puha, rendkívül vékony és sérülékeny. Még nem tudtam rájönni mivel kellene mosni, vagy mosatni, hogy ne karcolódjon? Talán magas nyomású levegővel?
6 hónapos kora óta árulom, de ragaszkodó típus! 10 hónaposan már ésszerűtlenül áron alul akartam tőle megszabadulni, nem jött össze! Eddig 19 érdeklődőnél tartok. 10 határozottan kijelentette, hogy Hondát már nem is akar venni, pedig én abban vagyok érdekelt, hogy eladjam, tehát lényegében nem a hibákkal kezdtem.
A szervizek? Hát...! Én kettővel álltam kapcsolatban. Is, is a jellemzésem? Lassú belső eljárás, bizalmatlanság stb. Sokat kell tanulni még! Egyébként meg türelmesek intelligensek, csak ettől a jármű valahogy nem javul. Sajnos nem túl sok gondot fordítanak a termék nyomon- követésére, érzésem szerint inkább a termék eladása a fontos.
A cserékkel és javításokkal kapcsolatban szkeptikus vagyok. A tapasztalataim azt mutatják, hogy a kardinális hibákat nem orvosolták, ami apróságot cseréltek javítottak, attól meg nem lett jobb a jármű. Jelenleg a tehetetlen düh és a sztoikus beletörődöttség között lavírozok az Accorddal kapcsolatban.
Négy másik japán autó és az Accord után a megközelítésem az, hogy nem Honda, nem japán autó (bár az IS 250-es nagyon tetszik, de majdcsak túlteszem rajta magam) és nem Magyarországon vásárolt (legalább is, amíg tehetem) autók lesznek a következő járműveim. Annak idején úgy terveztem, hogy a feleségem majd kap egy kis Jazz-t. Ma már nem így gondolkodom!
Az állandó javításokra sok üzemanyag és munkaidő megy rá!
Összességében ez biztosan egy jó autó csak erről engem nem lehet meggyőzni!
Hibalista
- A két első ajtó menet közben mozog a helyén, és zörög.
- A jobb első ablak gumikéderének cseréje.
- Balra húz.
- A vezetőülés kárpitja bordásra kopott (egy csere után újra!).
- A vezetőülés nyiszorog és belül érezhetően elmozdul benne valami.
- A csomagtérfedél és a lökhárító összeéréséből adódóan kopott a festett felület. A lökhárító lecserélve.
- Fényszóró csere (párásodott).
- A vezetőoldali ajtó belső burkolata lógott. Patent csere.
- A kormányoszlop 2 burkolati elemének cseréje.
- Az egyik hátsó ablakemelő nem működik.
-
Ide hordtam szervizbe
Ezt kihagyom, mert számomra úgy tűnik a gond nem szervizspecifikus, hanem inkább a kivételek kezelésének majdnem teljes képességhiánya.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 23500 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | CIVIC | Következő autója? | Volkswagen Passat, vagy SAAB 9.3 |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.5/10) |